Vilken är er mest irriterande egenskap?

nyponros

Trådstartare
Vad tror ni att er omgivning irriterar sig mest på när det gäller er? Familj, vänner, arbetskamrater, främlingar på stan...

I mitt fall är det nog att jag är tidsoptimist. Är ALLTID i sista sekund till jobb (dock i tid) och minst 5 min sen när det gäller annat. Säger jag att jag kommer över till någon halv sju så är jag där kvart i.

En annan sak är att jag är extremt dålig på att svara i telefon. Jag lever mitt liv med telefonen på ljudlöst och utan vibration, annars kan jag aldrig slappna av. Sen svarar jag när jag ser det eller när det passar mig. Sms läser jag, sen lägger jag ifrån mig telefonen och svarar någon timme/timmar senare, om det inte är något som är bråttom. Skitstörande, tycker nog endel!
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

haha, ja en till som är kass på att svara i telefon, samma här och yes - det är något mina vänner blir tokiga på.

Sedan kan det kanske vara att jag ska alltid ha koll på allt och vill gå igenom saker flera gånger om, vill att det ska vara perfekt! Skriver jag något och ett ord blir "fult" så måste jag skriva om precis allt. :D
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Jag är också tidsoptimist :D

Annars vet jag inte riktigt.

Min sambo stör sig nog på att jag "alltid har rätt" och inte ger mig :o
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Förmodligen också att jag är svår att få tag på. Jag får ofta klagomål om att någon faktiskt SMS:ade eller skrev till mig för tre dagar sedan och att jag fortfarande inte svarat, och jag bara... ja. Jag svarar inte alls i telefon och trycker väldigt ofta bara bort när jag får SMS, tänker att jag ska läsa det senare/att det inte är så viktigt och glömmer det. Och jag har två veckor gamla olästa meddelanden på FB.

Är medveten om att folk stör sig fruktansvärt på det, men ah.
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Troligtvis att jag är ganska lättirriterad, att jag alltid vill ha sista ordet och att jag är jättedålig på att städa....:p
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Antagligen en hel del.:p
Som jag kommer på just nu är väl att jag också är en hopplös tidsoptimist, totalt omöjlig. Är dessutom också svår att få tag på i perioder, både per telefon och sms eftersom jag ibland har mycket att göra och glömmer svara på sms jag tänkt svara på senare.

Utöver det så kan jag vara väldigt rastlös, blir fort uttråkad och har svårt att vara helt still. Om inte andra också är peppade blir de nog lite trötta ibland och skakande ben, knäppande pennor osv är tydligen också störigt...:angel: Jag är även beroende av att rufsa till mitt hår var och varannan minut.

Jag är dessutom överanalyserande och oroar mig kring det mesta, något som kan få mina vänner att nära på gå in i väggen... Som tur är tycker alla omkring mig att detta även är charmiga egenskaper av någon konstig anledning så de står ut, även om jag är "för mycket" ibland.
Och jo! Jag har en tendens att bita på naglarna om jag är nervös över något.:D
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

- Jag är velig men ändå bestämd. Folk som inte känner mig RIKTIGT väl vet jag blir väldigt irriterande på det. Jag kan ena stunden bestämma mig för en sak men en dag/vecka/månad kan jag ha ändrat mig. Inga små saker det handlar om oftast utan större tyngre beslut. En gång gick jag ut med att vara lesbisk :D Var väldigt jobbigt att sen förklara att näää jag är lika bi som jag "alltid" vart....

- Okontrollerat impulsiv. När jag dessutom får en idé kan jag inte släppa den ur huvudet förrän den genomförts. Typ klippa håret kort eller rensa en igenväxt paddock förhand. Spelar ingen roll i hela världen att alla säger att det är en dum idé jag måste måste måste genomföra det.

- Envis som synden.
- Tidsoptimist. Fast inte så att jag kommer för sent för att jag är sent ute utan för att jag alltid uppskattar tider i underkant. Jag skulle kunna slänga ur mig att jag kan köra från Öland till Stockholm på tre timmar vilket är en omöjlighet. Meeen det kaaanske går.
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Mitt humör när jag är hungrig!

Jag äter var tredje timme och får jag ingen mat blir jag en riktig bitch. Detta är något som drabbar min sambo absolut främst, i närheten av andra människor/på jobb och så, kan jag tack och lov uppföra mig ändå.

Kan ha dåligt humör och humörsvängningar fast jag inte är hungrig också.

Det är väl det + att jag har svårt att prata om känslor/sex, vilket ju också drabbar pv.

Har nog inte så många andra irriterande egenskaper som drabbar random folk, tror jag.


//r
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Här är en till tidsoptimist. Jag är alltid sen. Känns dessutom som tiden går dubbelt så fort när jag går till bilen (två trappor ner till garaget). Har alltid gått minst 5 min från det att jag lämnade lägenheten och kommit ner till bilen (kan iofs bero på att klockan i bilen går lite före :p). Räknar hellre aldrig med trafiken när jag ska åka någonstans och blir arg på alla andra när jag inte kan köra så fort som jag vill för att kunna komma i tid :cautious:

Svara i mobilen är jag också dålig på. Jag hatar att prata i telefon. Vill man mig något så får man sms:a och vill man prata med mig i telefon får man oftast ringa ett par ggr innan jag svarar.

Det folk reagerar och stör sig på mest är nog att jag har lite tvångstankar och måste kolla så ytterdörren, bildörren och boxdörren är låst typ 10 ggr innan jag kan gå och när jag går måste jag fråga den som är med mig om jag har låst:D
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Att jag är gnällig, skulle jag tro.

Jag har rätt jobbigt ibland med värk/stelhet pga en whiplash, och tenderar nog tyvärr att känna efter lite för mycket emellanåt men blir lätt ledsen när jag har ont. Är duktig på att klaga på det tyvärr... :P
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Det finns nog en del att välja mellan på den fronten ;)

Men tidsoptimisten inom mig tror (vet!) jag är ganska irriterande. Jag gör verkligen allt jag kan för att bättra mig eftersom jag vet hur respektlöst det är och det har faktiskt blivit bättre, dock inte riktigt 100% än...
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Jag blir lätt irriterad men släpper det snabbt när jag inte orkar vara på dåligt humör längre. Kan upplevas förvirrande för de som inte känner mig så väl :angel:

Jag har svårt för att vara spontan och vill gärna planera in i minsta detalj och blir lite lätt stressad om planerna ändras.

Jag har beslutsångest när det gäller det mesta, kan stå och vela hur länge som helst.

Men jag kommer alltid i tid och är bra på att lyssna så jag har en del bra egenskaper också :D
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Jag kan vara jävla tjurig, särskilt när jag är trött eller hungrig.

Jag deppar ihop totalt med jämna mellanrum (inte lika ofta längre) och avskyr då alla positiva människor som försöker muntra upp mig.

Jag har den gräsliga sidan att jag kan vara väldigt nedlåtande mot människor jag inte håller med.

Jag suger på att slutföra saker. Är en riktigt jävla quitter.
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Mitt humör när jag är hungrig!

Jag äter var tredje timme och får jag ingen mat blir jag en riktig bitch. Detta är något som drabbar min sambo absolut främst, i närheten av andra människor/på jobb och så, kan jag tack och lov uppföra mig ändå.

Jag vet precis vad du pratar om. Min sambo får utstå mycket när jag är hungrig, därför tar han oftast i smyg med sig nått ätbart i fall att en krissituation uppstår!:D
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Jag är en riktig besserwisser, plus att jag har svårt att tro att någon annan klarar av att göra något lika bra som jag själv :o
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Jag är elitistisk, självömkande och nedlåtande. Dessutom bland det lataste som har gått i två skor.

(men, av någon märklig anledning finns det folk som gillar mig ändå :D)
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Jag är lat och bekväm. Kan nog uppfattas som lite självisk ibland och lite "översittare" när jag är på det humöret. Kan vara rätt tjurig och butter ibland om jag är trött och har låg energi. Har en tendens att "lova" saker som jag senare inte håller fullt ut för att jag inte orkar.

Ungefär så är jag när jag lägger den sidan till.
 
Sv: Vilken är er mest irriterande egenskap?

Jag kan bli sjukt grinig om jag är hungrig, killen brukar snällt fråga ibland om jag kanske vill äta något när mitt tjuriga jag går igång, oftast är det maten som fattas:D

När jag tycker nån ha fel åsikter så kan jag vara ganska taskig, typ nedlåtande. Inte det bästa sättet att vända på en åsikt men faan vad trögt folk det finns:p

Jag är långsint och har svårt för att ändra mig fast att jag vet att jag ibland har fel. Dum stolthet eller nåt.

Jag gillar inte förändringar, vilket jobbet kan pika mig om ibland.;)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 827
Senast: Ramona
·
Relationer Jag går in i mitt nygamla nick igen och vet inte vilka som minns mig från tråden med "den äldre mannen jag blev så intresserad/kär i"...
Svar
11
· Visningar
2 872
Senast: Ramona
·
Äldre Alltså nu undrar jag vad ni tycker. Jag blir kontaktad av min pv's chef och kollegor när dom inte får tag på min pv? Vi känner alla...
2
Svar
22
· Visningar
2 404
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
17 316
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp