Vilken barnvagn ska man ha?

Hade du knäppt av det övre framhjulet/och eller bakhjulen (superlätt) så hade det kanske gått att stänga? Konstigt att hon som hade den inte visade det.

Fördelen med Britax är att när man har sittdelen så viks den ihop i inuti chassit och tar ingen plats utöver chassit. Har förstått att inte alla vagnar viks på det sättet utan att man med vissa märken får två delar som ska packas.

Men de flesta småbarnsföräldrar jag har träffat har varit nöjda med sina vagnar oavsett märke och modell. Man anpassar sig ju.
Nu var det inte mitt inlägg du svarade på..men jag hade aldrig orkat med en vagn som krävde att jag plockade loss hjul för att få in den i bilen till vardags. Det kan jag ev pyssla med om vi ska på längre semester och det blir ovanligt tråkigt i bilen. Så jag förstår att @Sleepan valde bort den vagn som hon la upp bild på.
 
Hade du knäppt av det övre framhjulet/och eller bakhjulen (superlätt) så hade det kanske gått att stänga? Konstigt att hon som hade den inte visade det.

Fördelen med Britax är att när man har sittdelen så viks den ihop i inuti chassit och tar ingen plats utöver chassit. Har förstått att inte alla vagnar viks på det sättet utan att man med vissa märken får två delar som ska packas.

Men de flesta småbarnsföräldrar jag har träffat har varit nöjda med sina vagnar oavsett märke och modell. Man anpassar sig ju.

Hon har nog kanske inte behövt göra det? Nåja, det blir bra med den vi har också skulle jag tro.
Hade vi fått in liggdelen där också tror du? För sent nu dock 😂
 
Nu var det inte mitt inlägg du svarade på..men jag hade aldrig orkat med en vagn som krävde att jag plockade loss hjul för att få in den i bilen till vardags. Det kan jag ev pyssla med om vi ska på längre semester och det blir ovanligt tråkigt i bilen. Så jag förstår att @Sleepan valde bort den vagn som hon la upp bild på.

Jo, så jag tänkte också till viss del, för vi pratade nog om att det gick, när jag tänker efter.
Jag vill ha det enkelt när jag ska iväg och träna hund 😂
 
Vi har köpt en Bugaboo Fox 2 och tror att den kommer funka bra på både grusvägspromenader och i stadsdelen där vi bor :). Vi fick den för 10’ helt ny, nedsatt eftersom Fox 3 släpps nu också.

Vårt största frågetecken är hur vi ska få plats i vår lilla Polo med både vagn och barn och ev nån liten väska men det får lösa sig 🙈.
 
Nu var det inte mitt inlägg du svarade på..men jag hade aldrig orkat med en vagn som krävde att jag plockade loss hjul för att få in den i bilen till vardags. Det kan jag ev pyssla med om vi ska på längre semester och det blir ovanligt tråkigt i bilen. Så jag förstår att @Sleepan valde bort den vagn som hon la upp bild på.

Fast det är ju inte jättestor skillnad jobbighetsmässigt på att behöva ta av sittdelen eller att ta av hjul. Alla vagnar jag har har haft har man tagit av hjulen genom att trycka på en knapp och så "ramlar" de av. Men helt klart är det ju bäst att slippa ta av något alls :p Jag hade ju också föredragit en vagn där man inte behövt ta av dem.

Allt har ju fördelar och nackdelar. Just ihopfällningen av bugaboo är en av anledningarna till att jag inte vill ha en igen. Meckig, tvåhandsfattning och flera steg. Men hade alternativet varit att inte kunna stänga bakluckan hade jag nog stått ut 😅
 
Nu var det inte mitt inlägg du svarade på..men jag hade aldrig orkat med en vagn som krävde att jag plockade loss hjul för att få in den i bilen till vardags. Det kan jag ev pyssla med om vi ska på längre semester och det blir ovanligt tråkigt i bilen. Så jag förstår att @Sleepan valde bort den vagn som hon la upp bild på.

Det är löjligt lätt att både ta bort och sätta dit hjul på denna vagn. Det har vi gjort varje gång vi åkt iväg med vagn i 2,5 år nu. Tar någon sekund per hjul.

Men jag förstår att man väljer en som blir lite mindre kompakt ihopsatt om man har möjlighet. Chassit på Britaxen är ganska skrymmande men allt annat var överlägset de andra märkena vi provade i butiken så vi valde den ändå. Bugaboo tror jag inte att de hade där.
 
Hon har nog kanske inte behövt göra det? Nåja, det blir bra med den vi har också skulle jag tro.
Hade vi fått in liggdelen där också tror du? För sent nu dock 😂

Nej liggdelen hade inte fått plats. Den är jäkligt skrymmande men används relativt kort tid. Sittdelen är den man använder längst. En köper inte ens liggdel utan lägger en mjuklift i sittdelen. Så hade jag nog gjort i efterhand. Mitt barn tyckte inte ens om att ligga i liggdelen utan det blev bärsele för det mesta ändå.

Vi har packat vår vagn i bilen ofta!
Tar max 1 minut trots avtagning av hjul.
 
Jag har en Emmaljunga som fungerar bra även på knöliga grus-/skogsvägar. Men första månaderna använde jag bara sjal och bärsele. Bebis ville inte ligga själv i vagnen och jag ville ha bebis nära hela tiden så det passade oss bra. Dessutom kommer man fram överallt när man slipper släpa på vagnen och ammar man kan man amma i farten så att säga :up:
 
Nej liggdelen hade inte fått plats. Den är jäkligt skrymmande men används relativt kort tid. Sittdelen är den man använder längst. En köper inte ens liggdel utan lägger en mjuklift i sittdelen. Så hade jag nog gjort i efterhand. Mitt barn tyckte inte ens om att ligga i liggdelen utan det blev bärsele för det mesta ändå.

Vi har packat vår vagn i bilen ofta!
Tar max 1 minut trots avtagning av hjul.

Nej jag tänkte väl det. Och jag vet att det är sittdelen man använder mest. Men jag ser också framför mig hur mycket jag kommer använda vagnen när kiddot är plutt och åka runt och promenera med henne och hunden, och då vill jag ha det enkelt, och helst få in allt i bagaget 😝

Å andra sidan vill jag sela och sjala så mycket det bara går, så vagnen kanske knappt blir använd alls. Inget vet 😂🤷
 
Vi har "bokat" (betalat handpenning och får hämta när vi vill närmre BF) en Crescent, vet inte ens vad modellen heter :rofl: så okunniga på området och helt obrydda om märken osv. Fick hjälp i affären att då vi bor på landet skulle vi ha lufthjul, bra fjädring och fyra fasta likadana hjul. Så den fick det bli! Ett sånt paket med babyskydd och allt till. Hoppas det blir bra.. 😅 vi har inte ens testat i bilen men vi har en XC60 och en Qashqai (inga hundar eller fler barn heller) så det borde vara lugnt att få plats.
 
Nej jag tänkte väl det. Och jag vet att det är sittdelen man använder mest. Men jag ser också framför mig hur mycket jag kommer använda vagnen när kiddot är plutt och åka runt och promenera med henne och hunden, och då vill jag ha det enkelt, och helst få in allt i bagaget 😝

Å andra sidan vill jag sela och sjala så mycket det bara går, så vagnen kanske knappt blir använd alls. Inget vet 😂🤷

Jag kommer ihåg den målbilden 😁

Ibland gick det bra men ibland inte alls. Selen var alltid med som backup. Ibland togs vagnen med helt i onödan 😅
 
Väcker gammal tråd!

Resevagn?
Ska till Spanien, en vecka bara.
Ska man bara satsa på en billig liten sulky av något slag eller något rejälare?

Den måste inte kunna gå som handbagage, men det skadar ju inte. 👌
 
Mitt tips, köp en rejäl liggvagn som är bekväm för bebis. När du sen vänder framåt så köp en Babyjogger, tex en city mini GT. Vi bytte nånstans när bebis var knappt ett år och sen dess har vi sålt resterande vagnar. Den är robust, lättkörd, superenkel att fälla och blir liten. Barnen sover bra, den går att lasta massor på och räcker till stora barn.
 
Väcker gammal tråd!

Resevagn?
Ska till Spanien, en vecka bara.
Ska man bara satsa på en billig liten sulky av något slag eller något rejälare?

Den måste inte kunna gå som handbagage, men det skadar ju inte. 👌

Tipsar som i en annan tråd om Cybex Balios S Lux Sittvagn :) Vi hade den en period och var supernöjda! Tror även man kan klicka på vissa babyskydd på den. Tar också väldigt liten plats :)
 
Väcker gammal tråd!

Resevagn?
Ska till Spanien, en vecka bara.
Ska man bara satsa på en billig liten sulky av något slag eller något rejälare?

Den måste inte kunna gå som handbagage, men det skadar ju inte. 👌
Jag hade köpt en Bugaboo Ant om jag vore du! Går som handbagage tror jag, verkar sjukt smidig. Ni lär väl resa fler gånger så den bör väl komma till användning?
 
Mitt tips, köp en rejäl liggvagn som är bekväm för bebis. När du sen vänder framåt så köp en Babyjogger, tex en city mini GT. Vi bytte nånstans när bebis var knappt ett år och sen dess har vi sålt resterande vagnar. Den är robust, lättkörd, superenkel att fälla och blir liten. Barnen sover bra, den går att lasta massor på och räcker till stora barn.

Alltså, vi har en vanlig vagn, en Bugaboo Fox. Men den vill jag inte släpa med till Spanien 😅

Men tack för tips om Babyjogger 👌
 
Cybex bailos är en betydligt större vagn än de som går som handbagage på flyget. Blir ungefär dubbelt så stor ihopfälld och väger nästan dubbelt så mycket.

Sen kan den ju vara en bra relativt kompakt vagn ändå om man inte är ute efter de allra minsta :) Vi valde bort den när vi letade mindre vagn pga grusätarhjulen (EVA). Men det kanske har ändrats på senare versioner.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 861
Senast: Anemone
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 079
Senast: ako
·
  • Låst
Äldre Vi hade en lite speciell upplevelse i förrgår... Vi gillar att ta bilen, köra någon mil eller så i närområdet, stanna vid någon mysig...
45 46 47
Svar
921
· Visningar
33 865
Senast: LenaH
·
Övr. Barn Hej. Nu halvvägs in i graviditeten börjar jag fundera mer på barnvagn, vilken man ska ha. Har köpt stor kombi och varit och provkört...
2
Svar
37
· Visningar
2 817
Senast: Rund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp