Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

*KL*

Hej!
Jag har också boken och har klurat jättemycket på vad min pålle som jag har på foder är för karaktär :) Skulle vara JÄTTEKUL att höra era åsikter! Har tyvärr ej så bra bilder..:o

Han är en 13 årig fullblodskille. Han är oftast lugn men kan reagera jättemycket på saker och tända till ibland, men oftast en så att säga "filbunke". Han är väldigt personlig och *ursäkta* klantig :angel:
Hans nosrygg är konvex, även om det inte syns så jättetydligt på alla bilder.
Funderingar tack!! :p

25596613.jpg


25596614.jpg


25596618.jpg


25596617.jpg
 
Sv: Vilken karraktär?

Vet inte om jag är påverkad av att redan talat om att du trodde din häst var en skeptiker, men jag tycker också att det ser ut som det! :) Skulle varit lättare att göre en oberoende tolkning om jag inte visste, men tycker verkligen att det nog kan stämma :D
 
Sv: Vilken karraktär?

Ja enligt mig kan nog din enhörning vara en enhörning,.
Den svarte ser inte ut som en hel minister, kanske har han även barnet
 
Sv: Vilken karraktär?

Hon kan nog vara en eldvakt, tittade på ridbilder på din pixbox också, har ingen klockren bra bild på huvudet men av de ja kan se, en värdefull eldvakt :)
 
Sv: Vilken karraktär?

Det har du rätt i, tänkte inte på det :o
Klart att jag skulle ha väntat med min egen tolkning.

Men intressant att du ändå fann han att vara samma som jag trodde.
 
Sv: Vilken karraktär?

Vad tror ni om den här då? (Är inte så fet vintertid:p)

Är lite försiktig och kan bli rädd, bakskygg. Går man på för hårt blir hon blockerad och bara står där istället för att gå undan. Behöver lite extra tid på sig att tänka ut vad hon ska göra, men samtidigt busig och påhittig. Bär ofta saker i munnen och lär sig trick fort. Påverkas mycket av ryttaren/den som hanterar, är du glad och busig är hon det också, blir du spänd blir hon rädd och vill springa hem. På samma gång är hon lite oförstående (eller så bryr hon sig inte så mycket) mot de andra hästarnas språk, samma sak med människor. Nån som har någon idé?
 
Sv: Vilken karraktär?

The origin urhäst skulle jag säga på första anblicken ;-)
 
Sv: Vilken karraktär?

skeptiker å minister, hmm.. special,.. men han var svår,.. får fundera vidare
 
Sv: Vilken karraktär?

Jepp skulle också satsa på urhäst :)
 
Sv: Vilken karraktär?

Ja fjordan är självklar känns det som. Det var precis som att läsa en sida om henne när jag läste boken.
Det är nsv som är svår :)
 
Sv: Vilken karraktär?

Nu har jag läst om Eldvakten, och även om Prinsen igen. Just nu passar prisens beskrivning eg bäst in på honom. Han är som sagt lite omogen, men jag skulle inte ha nåt emot om han är eldvakten. :angel:

Är han en självklar Eldvakt för dig? Omogenheten går över? Är Prinsen ett alternativ?

Nya bilder:
DSC01456.jpg

DSC01451.jpg

DSC01453.jpg

DSC01455.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken karraktär?

Ja han är en eldvakt för mig,. men du ser din häst i verkligheten och kan bedömma honom i många olika situationer, så lita på din egen intuition där :) tänk inte så mycket utan känn vetja,.. :) han visade i och för sig nåt barnsligt uttryck på nån bild där,..
 
Sv: Vilken karraktär?

Den mörka- urhästen tror jag på,..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken karraktär?

vi gör så här, mycket ändringar blev det,..


Den första- hon ger ett väldigt milt intryck när hon är färdig vuxen, eventuellt den halvfödde
 
Sv: Vilken karraktär?

Alltid kul när man får samma :) då måste det ligga nånting i det tycker man :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 564
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 944
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 460
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Skäller på andra hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp