Bukefalos 28 år!

Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Alltså urhästen är inte som man kanske tänker sig en expert på att vara vildhäst... " I en egen värld , minns jag, Jag minns inte exakt vad det står i boken men jag har en urhäst som .... har en hel del grejer för sig;-) Hon har mkt svårt att överlåta kontrollen, hon har svårt att inte bestämma själv, hon kan uppfattas som stroppig eller fjär, hon tycker inte OM en massa saker och hon är rätt bra på att stå på sig. Ibland är hon helt driftstyrd. Det tog mej två år att bli hennes förtrogna. En underbar häst men en tvättäkta läromästare om du fattar vad jag menar;-) Hon har faktiskt otroligt starka oppositionsreflexer och om jag ställer skottkärran i dörröppningen till lösdrift så MÅSTE hon faktiskt gå JUST på den, är det trångt som attan någonstans får hon LUST att tränga sig igenom, springer hellre omkull saker än väjer etc...
Som sagt min är det underbaraste jag vet men hon har verkligen gjort intryck på mitt hästhavande om man säger så;-):cool:
 
Sv: Vilken karraktär?

Åh, vad intressant det låter, alltihop!
Hade mer än gärna velat ta reda på vilken karaktär min är... vart kan man få tag på boken? :idea:
 
Sv: Vilken karraktär?

Jaha jag förstår. Det där med i sin egen lilla värld passar välidigt bra på henne, och hon har en hel del hyss för sig. Måste få tag på boken nu bara. Det här var jätteintressant. :)
 
Sv: Vilken karraktär?

Som sagt, se det som underhållning. :D Sök på nätet på "Hästens Själ", Klaus Ferdinand Hempfling har skrivit den. Den brukar gå att hitta lite överallt, även hästsportsbutiker ibland.
 
Sv: Vilken karraktär?

Som sagt, se det som underhållning. :D Sök på nätet på "Hästens Själ", Klaus Ferdinand Hempfling har skrivit den. Den brukar gå att hitta lite överallt, även hästsportsbutiker ibland.

:bow:

Tack så mycket!

Ni skulle inte möjligvis vilja ha ett till gissningsobjekt i den här tråden? :p
 
Sv: Vilken karraktär?

Stella2-12.jpg


Stella6-4.jpg


Stella-9.jpg


Stella3-10.jpg


Räcker det med bilder?
Vill ni ha en beskrivning av hennes personlighet från mig med, innan ni börjar gissa eller vill ni gissa på hennes utseende och utstrålning först? :)
 
Sv: Vilken karraktär?

jag skulle gärna vilja ha fler bilder, en från sidan på hennes huvud som inte e så mörk..

ja men vänta med din beskrivning, så blir vi inte så färgade :)

bäst vore ju om du själv gissade ut hennes karraktär innan vi försöker, så inte du blir färgad heller, men nu kör vi då :)
 
Sv: Vilken karraktär?

Berätta inte än om personligheten. :) Jag måste hem o kolla boken först så att jag hinner gissa. :D
 
Sv: Vilken karraktär?

Nu när vi gissat på din svarta, stämmer beskrivningen in? Vad har han för personlighet?
 
Sv: Vilken karraktär?

Jag tycker att hon har något av eldvakten i sin utstrålning, hennes små ganascher i detta sammanhang tyder på att hon eventuellt kan vara nervösare inte lika stadig som en vanlig eldvakt, inte lika stark vilja, kanske därför inte det självklara ledarstoet i alla sammanhang (gör henne lägre i rang alltså)

Sen vet jag inte om bilderna missvisar proportionerna, då ja tycker att hon har en annan konstruktion på nedersta kroppsbilden, då ser huvudet mer ut som en ren eldvakt

Kanske har hon även nått med barnet,. men det tror jag att vi inte tar på allt för stort allvar ;)

Hon har rena raka linjer, så jag tror inte hon är särdeles komplicerad, de hon säger och tycker så är det, å hon visar det,.,.
 
Sv: Vilken karraktär?

Jaja jag var ju inne på att han är en minister, han har något oerhört milt och förståndigt över sig och är oerhört tillgiven och kontaktig men det beror väl på att jag är så oerhört barnslig själv så tant jag är;-) Han är väldigt öppen och har inte en massa förutfattade meningar om saker, han är bredd att lita på en samtidigt som man klart känner att där finns integritet. SKulle man vara dum mot honom skulle han antagligen inte vara så rolig. Han har något troskyldigt över sig som passar me alldeles utmärkt. Jag ÄR verkligen en barnslig tant som älskar att ta saker med ro och skratt och han har verkligen knutit an till mej på en gång.

*snurrig* svar till Tintilar alltså...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken karraktär?

Alltså det är några karaktärer som jag känner mej osäker på men något skriker framåt , vad finns där borta i den här hästens uttryck och hållning.... spånar bara...Vandrare?
Känsligare knakse vekare än jag minns bilden på eldvakten, tycker jag...tror jag;-)?
Alltså jag menar IronWills vackra fröken;-)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken karraktär?

Så det var du som köpte den skönheten :) Var nära att jag åkte o tittade på honom men så hittade jag min Vilja ist. Säger som de andra klockren minister.
 
Sv: Vilken karraktär?

Lite tk här men jag kom på en rolig sak: de olika karaktärerna är ju inte på något sätt värderande utan ett försök att beskriva bara, jag är som min urhäst märr i förhållande till andra människor (min man kallar henne mitt alter ego), i mitt forna yrkesliv var jag en enhörning (överambitiös) som jag också har en och därför förstår till fullo och eftersom jag är en barnslig typ innerst inne så är ministern en av de bästa hästarna för mej;-) Man kan ju fundera på vad som gör att man faller för en häst..
 
Sv: Vilken karraktär?

*skrattar* jepp, han är en riktig sötplutt. Alldeles nyss när jag klev ur bilen hörde jag genast ett höhöhöhö inifrån lösdriften;-)

Så det är fler än jag som tillbringar delar av livet med att kolla annonser alltså;-) En jämrans koll på marknaden;-)
 
Sv: Vilken karraktär?

Okej. Låter som en toppenhäst. :)
Ang IronWills häst så har jag också "suttit och sugit" på tanken att det är Vandraren faktiskt.
 
Sv: Vilken karraktär?

Lite tk här men jag kom på en rolig sak: de olika karaktärerna är ju inte på något sätt värderande utan ett försök att beskriva bara, jag är som min urhäst märr i förhållande till andra människor (min man kallar henne mitt alter ego), i mitt forna yrkesliv var jag en enhörning (överambitiös) som jag också har en och därför förstår till fullo och eftersom jag är en barnslig typ innerst inne så är ministern en av de bästa hästarna för mej;-) Man kan ju fundera på vad som gör att man faller för en häst..
Vilken intressant spekulation! Du verkar ha bra koll på vem du är. :D Undrar vem jag är...
 
Sv: Vilken karraktär?

Vilken rolig tråd! *ska genast köpa boken*
Får man vara med och lägga in ett par bilder på sin lilla pålle? :)

vacker.jpg

isien.jpg

mysigt2.jpg


Och man ska väl inte avslöja för mkt om personligeheten? Eller?
Hoppas nån har nån teori om lilla pållen. :love:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 847
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 012
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 541
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp