Bukefalos 28 år!

Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Välkommen in. :D

Den första bilden hade varit bra om det inte varit så mkt man/lugg ivägen. :p Har du ngn bild där man ser huvudet lite mer från sidan och man kan ser ögonen och nosryggen bättre?
 
Sv: Vilken karraktär?

Hmm, jag ska leta. Har precis skaffat ny dator så alla bilder är inte på datorn. Ska leta....*rotar i arkiven*
 
Sv: Vilken karraktär?

jag tycker det är intressant, vissa hästar har flera personligheter i sig, andra är klockrena. själv har jag turen att ha en pegasus. :love: precis allt i beskrivningen stämmer in på honom.

IMG_6560.jpg


KopiavDSCN0879.jpg


KopiavDSCN0886.jpg


min andra häst har varit dels barnet och dels minister, men allt eftersom han blivit äldre har ministern tagit mer över. han känns dock inte lika självklar så jag kan ha fel:

DSCN1298.jpg


IMG_7467-1.jpg


16FEB32_edited_edited.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken karraktär?

min ponny är jag dock osäker på. han har en hel del gemensamt med min pegasus men han saknar tryggheten och värdigheten. har bara haft honom ett år. känns som att han kommer utvecklas mer och mer nu som han blir sedd. vad tror ni han är??

17208285_edited.jpg


17208180_edited.jpg


DSCN0716.jpg

(blivit lite rundare nu)

ser nu att jag skulle ha tagit några helt nya kort på honom, för han har fått en mkt busigare blick nu än vad han hade förr.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken karraktär?

http://www.pixbox.se/pic_show_id12181197.html

(kolla gärna på fler bilder på pb)

Vad har min grabb för karaktär?
Han är envis, jobbar helst inte, inte alltför pålitlig (brukar vara lugn men sen kan det "smälla" helt plötsligt utan större anledning)
men ändå en sann vän :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken karraktär?

Nu ska vi se om jag hittat några, tog ett par foton idag när jag var ute så kanske där är nåt. :) Hon har ju ganska mycket man och pannlugg så det är svårt att hitta där den inte är överallt ;)

addi031.jpg

addi028.jpg


Men om det inte syns så är nosryggen ganska rak, varken konvex eller konkav. :)
 
Sv: Vilken karraktär?

Hm.. På en bild får jag nästan känslan av "Segraren" men i övrigt "Underofficieren". Jag har dock faktiskt inte läst på om dessa två så mkt så jag utgår främst från bilderna jag har i huvudet och känslan från dessa - och inte vad som egentligen står om dem för det vet jag inte riktigt.

Får känslan av att det är en i sinnet snäll häst men som kan ha svårt att lita på sin människas omdömme och då gärna vill bestämma själv. En häst som inte står högst i rang men heller inte lägst. Har ett behov av att styra upp saker och behöver en god ledare att följa.
 
Sv: Vilken karraktär?

Dom bilderna var bättre! Ffa den första. :)

Ang nosryggen så kan små saker vara avgörande i vissa fall. Hon har tex lite konvex profil som sen blir lite konkav precis på slutet innan mulen.

Jag kan inte säga så mkt om henne än. Får läsa på och hoppas att ngn annan har mer. Jag kan som sagt inte detta. :D
 
Sv: Vilken karraktär?

ja han är svår.:D det känns lite som att han inte riktigt är "klar" än, som om han är på väg att bli en bestämd typ men inte riktigt är där än?

han är väldigt pigg och energisk, busig!!!, älskar mat (tror inte han fått så mkt där han var tidigare..), väldigt glad, kräver uppmärksamhet, mkt lättlärd, snäll, lite mesig som araber ofta är.. han är tittig och hoppar lätt till för något, hetsar lätt upp sig. men eg är han inte så rädd, mer som han överreagerar för att ha en ursäkt att hoppa omkring. :p klok och förståndig, man kan sätta upp ett litet barn på honom och han går så försiktigt.

när jag köpte honom så var han "ursäkta att jag lever" typen.. väldigt snäll och lugn, hade inga konstigheter för sig. han har blivit mer och mer busig och livsglad, mer självsäker. han blir eg mer och mer lik min andra vita. dom har varit bästa kompisar från dag ett!

kolla även skillnaden i blicken från första bilden och den sista. dom två första är tagna bara några dagar efter att han kom, på den sista hade han varit här några månader.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken karraktär?

Ser mer avslappnad ut i blicken på sista bilden tkr jag.

Hur är det med Duvan? Hur är den karraktären enl beskrivningen? Minns inte... *vill sluta jobba nuuu!* :D
 
Sv: Vilken karraktär?

den är väl klenare i kroppen? han är kraftigt byggd (för en arab), rejält bred och stark rygg. blivit kraftigare sen bilden togs också.
 
Sv: Vilken karraktär?

Rodis mamma Askja
Askjaliten.jpg

Askja21maj.jpg


Och en äldre bild på Svala.
Svalamaj.jpg


Ni som har erfarenhet av urhästar, är det typiskt urhästen att inte vara road av typ bli utklädd till maskerad?
 
Sv: Vilken karraktär?

Nja, det står ingenting om att de är tunna men däremot konkava. Och så konkav tkr jag inte att han är... Sitter hemma och tittar i boken nu och han känns inte som Duvan. Har svårt att placera honom fortfarande.. :)
 
Sv: Vilken karraktär?

Kände redan innan jag tittade i boken att det är lite Minister över din häst och efter att ha läst så känns det fortfarande så. Kanske med inslag av Vännen, men mer intelligens och värdighet.
 
Sv: Vilken karraktär?

Jag vill säga att även din är eldvakten,..
 
Sv: Vilken karraktär?

"Ni som har erfarenhet av urhästar, är det typiskt urhästen att inte vara road av typ bli utklädd till maskerad?"
Hehe... nja urhästar är inte särskilt roade av särskilt mycket vi kan hitta på med dem har jag en känsla av... vilka hästar gillar att bli utklädda???
 
Sv: Vilken karraktär?

Han har någonting som gör att han uppfattas stark på något sätt, men inte som en fullständig kung för han har även barnet i sig,..

om du delar huvudet är ögat och uppåt kung, medan det under är barnet, den konkava nosryggen i detta sammanhang gör att han har lite sämre självförtroende, lite nervösare o lite mer komplicerad i jämförelse med en hel kung eller ett hel barn,.
 
Sv: Vilken karraktär?

KL*

Jag tror att det är hennes halva huvudklippning som luras lite med små ganacher, tycker de ser ganska normalt ut när hon inte är huvudklippt.

Bella2.jpg


Ni som tror att hon är en vandrare, vad är det som utmärker en sådan? :bump:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 988
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 499
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Livförsäkring
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp