Vilken Person är bättre.

Vem är bättre än dessa två är bättre eller tycker du bäst om

  • Den som håller en varm dryck

    Röster: 58 75,3%
  • Den som håller en kall dryck

    Röster: 19 24,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    77
  • Omröstning stängd .
Okej, jag ger en spontan reflektion: det beror på årstid/väder, vad för slags dryck det är och om drycken är till mig eller jag åtminstone kan få smaka. Är det sommar och personen håller i kaffe medan jag svettas känner jag spontan antipati och associerar nog mer positivt till någon med ett glas kallt mineralvatten. Är det vinter och personen står och håller i en stor varm matcha-latte som jag kan få smaka lite av då känner jag mig väldigt positivt inställd till den personen.
 
Okej, jag ger en spontan reflektion: det beror på årstid/väder, vad för slags dryck det är och om drycken är till mig eller jag åtminstone kan få smaka. Är det sommar och personen håller i kaffe medan jag svettas känner jag spontan antipati och associerar nog mer positivt till någon med ett glas kallt mineralvatten. Är det vinter och personen står och håller i en stor varm matcha-latte som jag kan få smaka lite av då känner jag mig väldigt positivt inställd till den personen.
Funkade det någorlunda som svar @Tranan? ☺️
 
Jag avskyr all typ av varm dryck så självklart den med kall dryck 😁
Står en med kaffe och en annan med en redbull är den med redbull solklart en bättre människa 🤩
 
Okej, jag ger en spontan reflektion: det beror på årstid/väder, vad för slags dryck det är och om drycken är till mig eller jag åtminstone kan få smaka. Är det sommar och personen håller i kaffe medan jag svettas känner jag spontan antipati och associerar nog mer positivt till någon med ett glas kallt mineralvatten. Är det vinter och personen står och håller i en stor varm matcha-latte som jag kan få smaka lite av då känner jag mig väldigt positivt inställd till den personen.

Vilket högskoleprovsaktuellt ordanvändande 😁
 
Hur vet man ens vilken temperatur drycken har? Mitt intresse för andra personers mugginnehåll är aningens för svagt för att dra fram min Thermapen, stoppa ner i koppen, läsa av och sedan antingen le glatt eller avvisande. Och vid vilken temperatur ska gränsen dras? Kan vara svårt att få ett glatt leende tillbaka om nu temperaturen var rätt efter att man kladdat med deras kopp.

Jag har nog inga associationer till bättre/sämre person alls, tankarna far iväg längs helt andra tangenter. Ingenjörsskada kanske.
 
Jag baserar inte mitt tyckande om en person på huruvida dom dricker en varm eller kall dryck. Jag gillar själv många slags drycker, och kan dricka provocerande saker såsom kall glögg med isbitar eller varm äppeljuice.

Men däremot så delar jag inte in folk i "bättre" och "sämre", och jag tror det är det många reagerade på med din frågeställning. Bara för att jag inte gillar en person, så betyder det inte att den personen är dålig.

Jag försöker föreställa mig i vilka lägen jag skulle bedöma en person ytligt utefter vilken dryck dom har i handen, för det finns ju ett visst symbolvärde i drycker man dricker offentligt... Alkohol mitt på dagen gillar jag inte, om det inte är typ "öl på semesterorten". Coca-cola tycker jag är rätt risigt att se folk dricka regelbundet, förmodligen för att mitt ex var beroende. Zero-drycker tycker jag det är lite tragiskt om folk dricker pga sötningsmedels effekt på miljön, och så smakar det ju skit (vad är det för människa som kan stå ut med den smaken?). Jag blir vänligt inställd om jag ser någon dricka Brämhults juice eller kombucha - aha! En människa med samma smak som mig.
 
Jag dricker ömsom varma ömsom kalla drycker under en normal dag. Jag hoppas verkligen att folk inte ändrar vad de tycker om mig pga vad jag just i den stunden dricker.

MÄRKLIG frågeställning. Antar att det ska vara roligt på något vis, men just i detta ser jag verkligen inte humorn....
 
Tycker den frågan är svår. Jag vill ha mer info. Om man nu bortser från det konstiga i frågan och försöker besvara den... 😅.

Jag brukar inte ens lägga vikt vid vad folk dricker, mer hur de beter sig.

Kall dryck känns för mig bredare än varm dryck. Och väldigt mycket alkohol är till exempel kall. Vad dricker personen. Läsk, öl, sprit, vatten?

Först tänkte jag välja kall eftersom jag är en sådan som helst inte dricker varmt. Men sen fick jag associationer till människor som druckit för mycket alkohol av någon anledning och valde varm till slut.
 
Haha knäpp tråd :laugh:

Röstade på kall dryck! Tänkte det är då en person som redan är varm och jag som ibland fryser föredrar att värma mig hos någon som kan fungera som ett element :D
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 886
Senast: Gunnar
·
Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
445
Senast: Lilla
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 815
Senast: TinyWiny
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
533
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp