Vilken ras nr 256

Ainon

Trådstartare
Om man letar efter en ras med mycket ’Will to please’ och som naturligt tenderar att vilja hålla sig nära sin ägare/familj.
Men som inte är så intensiv som ex en border collie utan mer ’lunkig’, lufsar med familjen.

Vilken ras tittar man mot då om man inte bryr sig om storlek eller utseende?

Leonberger, Berner sennen? Men finns det andra än dessa stora tunga (sjuka) varianterna?
 
Golden eller labbe av utställningslinjer?

Jag hänger inte helt med på vad du menar med "will to please" och föreslår hundarna du har gjort, menar du bara att du inte vill ha en terrier typ?
 
Golden eller labbe av utställningslinjer?

Jag hänger inte helt med på vad du menar med "will to please" och föreslår hundarna du har gjort, menar du bara att du inte vill ha en terrier typ?

De var de lufsigaste jag kom på som känns som lite följsamma 😅

Personen vill mentalt aktiveringsmässsigt ha en border collie modell 10+ år utan att det är en border collie på 10+ år, en ny ung border collie känns inte så lämpligt då aktiveringen är mer i nivå med familjehund med lite skogsturer.
 
De var de lufsigaste jag kom på som känns som lite följsamma 😅

Personen vill mentalt aktiveringsmässsigt ha en border collie modell 10+ år utan att det är en border collie på 10+ år, en ny ung border collie känns inte så lämpligt då aktiveringen är mer i nivå med familjehund med lite skogsturer.
Ah ok. Hmm. ska fundera lite.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 475
Senast: Krumben
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 357
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hur många rastrådar klara Buke av? 🙄 Vi är en familj på snart fem personer som börjar bli lite sugna på hund, eller i alla fall jag och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 449
Senast: Guldaskig
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med tonårsbarn som ska utöka familjen med vår första egna hund. Vi har många vänner med hund och har under ett år varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 718
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp