vilken ras?

T

Tess

Jag har egen häst verksamhet och jag funderar på att köpa hund men vilken ras? Är det någon här inne som har hund och är mesta dels i stallet?.
Jag kan ta med mig hunden till stallet osv.
Jag har tidigare haft rottweiler men som tyvärr dog förra året.
 
Sv: vilken ras?

Att man ska hunden med sig till stallet kanske inte säger så jättemycket om vilka mer krav man har. Jag har en afghan och han var jättemycket med mig i stallet. Det är ju inte den ultimata stallhunden, men det går. ;) Så du får nog kanske specificera lite mer. Stor, liten, pälsskötsel, träningsintresse osv? :)
 
Sv: vilken ras?

Ja precis mer om storlek osv...
Jag gillar ju terriers... de passar bra i stall med! :)
 
Sv: vilken ras?

Ja precis mer om storlek osv...
Jag gillar ju terriers... de passar bra i stall med! :)


Ingen jätte stor hund utan liten eller mitt i mellan stor.. En hund ras som har bra lynne med mycket ork som man kan träna med osv. Vissa människor säger att vissa hundraser är "Häst vänliga". Isådantfall vill jag ha någon sån hund tanke på att jag är i stallet från 08.00 - 22.00 ungefär.=)
 
Sv: vilken ras?

Att man ska hunden med sig till stallet kanske inte säger så jättemycket om vilka mer krav man har. Jag har en afghan och han var jättemycket med mig i stallet. Det är ju inte den ultimata stallhunden, men det går. ;) Så du får nog kanske specificera lite mer. Stor, liten, pälsskötsel, träningsintresse osv? :)

En hund som är mitt i mellan stor absolut inte en jätte hund.=).
Helst lite pälsskötsel.
Hunden ska ha bra lynne och mycket ork.
Det hade varit kul att träna lite med den också. tex spårning?.
Vissa säger att det finns såkallade "häst vänliga" hund raser. Tanke på att jag är i stallet från 08.00 - 22.00 så hade det varit bra också.
 
Sv: vilken ras?

Nu passar de ju inte in i ditt storleksval men mina ridgebacks är med mig jämt i stallet.

Klockrent temperament, lagom med träning, orkar allt och passar mig som handen i handsken.

Lycka till med rasval !
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 925
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 344
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 396
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp