Bukefalos 28 år!

Vilken tatuering skulle du välja?

@tornblomma Vad skulle du välja i dag?

Kanske ett "carpe diem" i svanken? ;)
Nej men jag vet inte, jag tror inte tatueringar är riktigt min grej helt enkelt.

En tantpolare hade en tatuering på underarmen från Auschwitz. När vi åkte tunnelbana i högsommarvärme för ngt år sedan hade hon på sig en kortärmad blus. Mitt emot satt en unge typ 6 år eller liknande. Hen kollade intresserat på tanten och utbrast tillslut högt" mamma kolla, tanten har en tatuering".
Mamman såg minst sagt besvärad ut och skruvade på sig. Ungen kunde dock inte släppa det och stämningen blev rätt stel. Då säger tanten glatt "ja du vet tanter i min ålder glömmer ju väldigt lätt så jag har tatuerat min dotters telefonnummer här så polisen kan ringa om de hittar mig och jag är lite vilse".
Ungen tyckte detta var väldigt smidigt och smart! :D
 
När jag var ung tonåring ville jag ha spindelnät runt naveln och en hoppande delfin vid byxlinningen. Hade nog varit skitsnyggt. Då. Mindre läckert nu, typ 40 kg, en graviditet och typ 22 år senare.

I lite äldre tonår funderade jag på massor av typiska ”sent 90-tal-citat” från typ Empire Records, Reality Bites och dåtidens musikaliska hjältar.

Nu, som småbarnsmorsa och advokat skulle jag göra en fet helarmsvariant med massor av färg, en triljon motiv och 80-tals look av sleaze-karaktär. Innehållande både Guns n Roses-tema (dödskallarna och pistolerna!), något på temat min gamla älskade häst och någon symbolik knuten till förlorade vänner och familjemedlemmar, samt något med koppling till dottern. Säkert ngt ”damn the man, Save the empire” också. Lär inte hända dock.

Äsch bara gört! :angel:
 
Tror de skulle bli hundarnas chip-nummer, hade jag haft mupphundens tassavtryck hade jag valt det men det kom jag såklart på mycket senare. Sen vet jag inte placering, har haft fyra hundar till dags datum och de kommer säkert bli fler så frågan är ju var det får plats, kanske på skuldran och ner över ryggen (som sagt beroende på hur många då).
 
Här hemma kallas jag för hajen och honungspajen, så jag skulle lätt kunna tatuera in något kopplat till det. Hellre en haj dock, honungspaj får mig bara att tänka på Paul McCartney... Om jag skaffar en liten haj så får det gärna vara en som ser lite förbannad ut.

Annars har jag faktiskt en tatuering planerad som ska bli av så fort jag inte är döfattig längre, men den vågar jag inte riktigt avslöja än. :angel: Det kommer iaf vara titeln till min favoritlåt på benet. Fast i bildform, istället för text. Titeln är liksom ett (påhittat) substantiv!
 
Kanske ett "carpe diem" i svanken? ;)
Nej men jag vet inte, jag tror inte tatueringar är riktigt min grej helt enkelt.

En tantpolare hade en tatuering på underarmen från Auschwitz. När vi åkte tunnelbana i högsommarvärme för ngt år sedan hade hon på sig en kortärmad blus. Mitt emot satt en unge typ 6 år eller liknande. Hen kollade intresserat på tanten och utbrast tillslut högt" mamma kolla, tanten har en tatuering".
Mamman såg minst sagt besvärad ut och skruvade på sig. Ungen kunde dock inte släppa det och stämningen blev rätt stel. Då säger tanten glatt "ja du vet tanter i min ålder glömmer ju väldigt lätt så jag har tatuerat min dotters telefonnummer här så polisen kan ringa om de hittar mig och jag är lite vilse".
Ungen tyckte detta var väldigt smidigt och smart! :D
Carpe diem i korsstygnsmönster i svanken, kanske?
 
Hade velat ha ett tassavtryck med namn på lagotton under. Och på kisse som vi förlorade innan jul. Och så sonens namn.
Dock klarar inte min hud sår nå bra så tror inte tatueringar är det bästa, så det blir nog aldrig av.
 
Jag har länge velat tatuera in ett Mumintroll på vaden - just den här bilden dessutom.
802890-glad_mumin.jpg

Jag gör det inte för jag tänker att jag kommer ångra mig men har funderat på samma motiv och plats i sisådär 18 år så att eh ja, det känns ju ändå som ett relativt genomtänkt beslut. :D

Skulle även kunna tänka mig fler motiv från muminvärlden, gärna typ en sleeve med dronten Edward, kometen, trollkarlens hatt, primadonnans häst, några hattifnattar, Mårran och andra lite mer "bikaraktärer" i originalstil :D

Har även tankar på ett minnesarmband så att säga där det ska vara som berlocker med symboler för förlorade djur samt att jag skulle vilja ha ett av Svanssons tassavtryck över hjärtat.

Inget av det lär hända, men en kan ju drömma.
Lilla My och Haisuli skulle göra sig fint som en tatuering. Mina favoriter i Muminvärlden :D
 
Nån snyggt stiliserad bild på en häst hade jag velat ha. Gärna en fjording :love:

Sen är jag lite för feg och smärtkänslig för att våga tatuera mej. Vet inte var jag skulle placera den heller. Dessutom skulle min pappa verkligen inte gilla om jag tatuerade mej (inte för att han har något att säga till om, men ändå.) Min mormor hade fått spader för enligt henne är det bara kriminella eller sjömän som har tatueringar ;)

Min mormor hade min äldsta kusin inneboende under en period... han är täckt med tatueringar och hon brukade visa upp hur fin han är för sina pernsionärskompisar! :rofl:

Mamma var mer negativt inställd till tatueringar än mormor :D
 
Men va, gör de det för att komma ihåg det??
Jag hoppas att de gör det av flera anledningar men jag har haft just flera pappor som har sagt oberoende av varandra att det är det bästa de har gjort för att komma ihåg barnens personnummer. Tatueringarna sitter ofta på underarmen för att vara lättillgänglig.
 
Jag funderar faktiskt på ett tassavtryck från min själsfrände Gammeltant-hunden. Tatueringen måste isåfall vara en EXAKT avbild av hennes riktiga. Alltså i naturlig storlek, och verkligen, verkligen, verkligen helt exakt avbildat. Tassavtrycket ska sitta på något av ställena där tassarna hamnar när hon sitter i mitt knä (som hon gillar). Jag tänker iallafall göra ett sådant tassavtryck från henne innan det är för sent. Sedan får vi se. Är lite rädd att det inte blir helt exakt som jag vill ha det och då hade det blivit sjukligt irriterande istället...
 
Jag hade ingen önskan om att tatuera mig som ung för jag har varit rädd för att inte bli helt nöjd eller att jag skulle ångra mig efter något år.

Men nu när jag nyss fyllt 30 så har jag sen ca 1 år tillbaka bestämt mig för att tatuera mig vid tillfälle :p Vill ha ungarnas namn på utsidan vänsterarmen. Enkelt, snygg och diskret är min vision :D

Sen som den hästnörd jag är vill jag ha en töltande islandshäst någonstans, men har inte kommit på vart den ska sitta än. Kanske kommer när jag är 40 :angel:
 
Jag har i många år funderat på en kinesisk drake, var nära att det blev av när jag jobbade på bygge men hade inte råd. Nu har jag fortfarande mycket annat som måste prioriteras, men hade jag redan haft draken hade det nog fått bli en textrad till. Don't ever tame your demons, but always keep 'em on a leash

Med anledning av den bortplockade tråden hade jag nog valt att sätta något så det hade synts och gallrat bort en del typer. :angel:
 
Nånting på vänster ringfinger istället för ring (som jag inte har då jag tappat bort den), jag och maken har väl pratat om det 10+år nu men det har inte blivit av.
Dotterns namn..
Sen blir det svårt då det svårt att bestämma sig för ett motiv och det väl därför det aldrig blev av när jag var yngre.
 
Har några tatueringar, bl.a en uggla på underarmen efterom jag var helt insnöad på ugglor ett tag. Sen på vristen har jag en orm med glasögon som sitter på en hög med böcker - eftersom jag som liten var en glasögonorm som älskade att läsa. Smeknamnet var då snarare öknamn men idag tkr jag inte det. Sen har jag Linkin Parks logo eftersom det är det band jag lyssnat på hela min ungdomstid tills idag. Samt en med sonens namn, ett litet tassavtryck av hunden plus några till:angel:

Om jag skulle göra en till vill jag göra något smått på handleden. Kanske nån söt rosett eller något?

För mig är tatueringar inget stort. Jag tänker aldrig på 'tänk om jag ångrar mig' eller dyligt. Sålklart nånstans går gränsen, vill ju inte ha för många men jag ångrar igen fast vissa har varit ren impuls.
 
Jag hade ingen önskan om att tatuera mig som ung för jag har varit rädd för att inte bli helt nöjd eller att jag skulle ångra mig efter något år.

Men nu när jag nyss fyllt 30 så har jag sen ca 1 år tillbaka bestämt mig för att tatuera mig vid tillfälle :p Vill ha ungarnas namn på utsidan vänsterarmen. Enkelt, snygg och diskret är min vision :D

Sen som den hästnörd jag är vill jag ha en töltande islandshäst någonstans, men har inte kommit på vart den ska sitta än. Kanske kommer när jag är 40 :angel:
På skinkan? Skulle tölta fint när du springer. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 824
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 837
Senast: starcraft
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 987
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 882
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp