Vilken tatuering skulle du välja?

En av de sista bilderna i boken "Björnen som inte var björn" När han på hösten ser löven dala, vildgässen flyga mot söder och plötsligt bara känner att han ska gå i ide som en björn - trots alla som sagt till honom att han inte är en björn.
(Eller en något omritad version, med löven och björnens ansikte och små vildgäss i bakgrunden. Björnen är lite för mörkt ritad i boken, elementens läge i kompositionen behöver justeras något och ev. byta löven mot en naturenlig avbildning av någon svensk trädart)

Det ligger det mer för mig att hänga upp bilden på väggen än att ha den på kroppen ifall någon kunde teckna den åt mig på beställning, så någon tatuering kommer inte hända i verkligheten.
 
Jag hade velat tatuera mig när jag blir 40, men då vill jag ha en tatuering som inte är allt för seriös. Det ska synas att det är lite ålderskris över det hela. Typ Roskildefestivalens logga. Men jag gillade räven som dricker vin! Så jag kanske ska tänka om.
 
Arm sleeves är så häftiga :love: men jag skulle nog inte tatuera mina armar, är rädd att jag skulle tröttna på dem till slut :rofl: och så vet jag inte riktigt vad för motiv jag skulle vilja ha. Men de är fina :love:
 
Jag har visserligen tatueringar men jag skulle vilja ha en vit tiger som back piece. Fast jag identifierar mig inte med en tjej som har en back piece (hur nu en sån tjej är) så därför kommer det aldrig bli av. Jag är på tok för ocool.
 
Jag har tagit bort typ 15 födelsemärken varav minst 10 av dem har varit av estetiska skäl, för att slippa "plotter" på huden så att jag skulle plottra på någonting nytt känns väldigt långt bort :D Men, skulle jag tatuera mig så skulle det nog vara en liten diskret påminnelse om någonting väldigt betydelsefullt i livet. Vad det skulle vara vet jag dock inte :D Gillar @Nepenthe s förslag om någonting med "fri". Det betyder mycket för mig. Fri från psykisk ohälsa, fri från medberoende, fri som kvinna (i relation till andra kvinnor i världen), fri i form av liberal frihet, fri från statligt förtyck osv.
 
En gång i tiden så funderade jag på ett Harry Potter ärr någonstans, efter ha sett ett foto på ett sånt som såg realistiskt ut. Dvs det var inte bara svarta streck utan såg riktigt ut men lite rött inflammerat typ. Det var sjukt häftigt tyckte jag :D nu vet jag inte vad jag hade tyckt om jag hade haft en sån tatuering någonstans.
 
Jag har tagit bort typ 15 födelsemärken varav minst 10 av dem har varit av estetiska skäl, för att slippa "plotter" på huden så att jag skulle plottra på någonting nytt känns väldigt långt bort

Förtydligar - jag tycker alltså att (snygga) tatueringar är snygga. Det är bara jag som haft för mycket märkeskomplex genom åren för att vilja göra någonting själv.
 
Jag ska göra min första i sommar, blir en variant av mitt stjärntecken i kombo med en kvinna och min favoritfärg.

Sen vill jag göra en varg, men det beror helt på om jag överlever första :nailbiting:
 
Jag ville ha en fladdermus och/eller en cylinderhatt på skuldran i många år. Det symboliserade mkt av min ungdomstid. Men min nålskräck har satt stopp för tatueringar i alla år, och nu är jag så gammal så det kan lika gärna vara... Att jag lyckades pierca mig i läppen var en bedrift jag fortfarande är stolt att jag inte svimmade mig igenom. Så den sitter kvar, min höga ålder till trots ;)
 
Jag ville ha en fladdermus och/eller en cylinderhatt på skuldran i många år. Det symboliserade mkt av min ungdomstid. Men min nålskräck har satt stopp för tatueringar i alla år, och nu är jag så gammal så det kan lika gärna vara... Att jag lyckades pierca mig i läppen var en bedrift jag fortfarande är stolt att jag inte svimmade mig igenom. Så den sitter kvar, min höga ålder till trots ;)
Fladdermöss är roliga och fina djur!
 
När jag var tonåring tänkte jag tatuera in Meat is murder på skulderbladet efter The Smithslåten. Om jag ångrade mig senare i livet skulle jag få skylla mig själv eftersom
bara en idiot skulle kunna ångra en sådan tatuering var mitt resonemang. Är idag mycket glad åt att min rädsla för smärta hindrade mig från detta. Äter idag kött igen men även om jag inte gjort det hade jag inte uppskattat den tatueringen idag...
Däremot tror jag att jag fortfarande hade gillat min andra tonårsidé, att tatuera in ett blandband med en tejpbit på där det skulle stå Broder Daniel Forever eller eventuellt bara Shoreline. Den känns tyvärr för tonårig för att tatuera idag men hade jag gjort den då jaden jag varit stolt över den idag med.
Just nu skulle jag helst tatuera in en systertatuering med mina två systrar, vi skulle i såfall ha tre djur på en liten rad som skulle symbolisera oss. Vi har dock inte kommit på vilka djur som vore bäst och hur de ska se ut men jag gillsr tanken på något som visar på vårt systerskap!
 
Jag har bläckfiskar, det är roliga och fina djur. Tre stycken faktiskt.
Är glad att jag inte gjorde de tatueringarna jag ville göra när jag var 15. Många kompisar gjorde, men jag var snusförnuftig och skulle prompt vänta tills jag var 18. 🙄 Glad för det idag.

Jag är första o'et i ocool.
Men sluta, har du bläckfiskmotiv? Går det att få se bild? :love:🐙
 
Jag vill ha en Havssköldpadda på ryggen, mellan skulderbladen. Jag har hittat en tatuerare i Finland, Veera Moberg (veeramoberg på Instagram) som jag önskar mig som tatuerare. Sköldpaddan ska göras i olika blå/lila/gröna färger, kanske med nåt orange nånstans.

Sen hoppas jag att den ska se bra ut livet ut. Jag har redan en blå och grön liten blomma på ena skuldran, som jag gjorde när jag var 22, men den liknar mest en blågrön oformlig amöba vid det här laget.....
 
När jag var tonåring tänkte jag tatuera in Meat is murder på skulderbladet efter The Smithslåten. Om jag ångrade mig senare i livet skulle jag få skylla mig själv eftersom
bara en idiot skulle kunna ångra en sådan tatuering var mitt resonemang. Är idag mycket glad åt att min rädsla för smärta hindrade mig från detta. Äter idag kött igen men även om jag inte gjort det hade jag inte uppskattat den tatueringen idag...
Däremot tror jag att jag fortfarande hade gillat min andra tonårsidé, att tatuera in ett blandband med en tejpbit på där det skulle stå Broder Daniel Forever eller eventuellt bara Shoreline. Den känns tyvärr för tonårig för att tatuera idag men hade jag gjort den då jaden jag varit stolt över den idag med.
Just nu skulle jag helst tatuera in en systertatuering med mina två systrar, vi skulle i såfall ha tre djur på en liten rad som skulle symbolisera oss. Vi har dock inte kommit på vilka djur som vore bäst och hur de ska se ut men jag gillsr tanken på något som visar på vårt systerskap!
Se upp så att ni inte blir ovänner om djuret och systerskapet spricker! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 812
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 723
Senast: starcraft
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 935
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp