Vilken transport ska jag välja?

Sv: Vilken transport ska jag välja?

Det låter som ett bra köp om det inte är som Saigon befarar med väggarna.

Nej, väggarna ser faktiskt riktigt bra ut. Men jag ska slipa ner de lite samtidigt som jag målar. Släpet har stått ute precis vid kusten, så jag tror att det är därför som färgen flagnar lite. Dock är det helt rostfritt vilket är superbra.

Hej!
Jag har själv ägt en Kylinge -84(som jag gjorde iordning) och tycker att det är väldigt rejäla och bra släp, dock lite skramliga. Men helt klart prisvärda!
Var och kollade på ett Brenderup -89, och var helt inne på att köpa det (super med sadelkammare + att det var väldigt luftigt och fint), men när jag såg det... var väggarna uppruttna (som jag som tur väl var lite förberedd på eftersom jag läst inlägg här på Buke :), den var nymålad och fräsh så det var inget man såg med blotta ögat).
Nu har jag ett Ringo Star släp och är super nöjd med det, men de äldre släpen vet jag inget om. Lycka till!
Mvh. Matten

Grattis till köpet!
Hade en Trane (enkelaxlad)innan och jag var jättenöjd!
Trevlig släp att dra med!
Vinröd låter läckert tycker jag!

Jag vill gärna ha vinrött också, men nu säger "alla" att det ska vara vitt, för att det är svårt att sälja färgade transporter.

Vad tycker ni andra?

Vinrött är snyggt, men jag skulle trots det välja vitt eller grått. Kanske vinröda stripes för att pigga upp det?

Släpet är nog lättare att sälja i en neutral färg och du riskerar inte att det skär sig så mycket mot din bil om du byter bil innan du byter släp.

Smart du är! Vit med vinröda stripes blir ju perfekt! :bow: Då var det bestämt. Tackar och bockar!!

Jag skulle helst inte köpa ett släp som var målat öht. Jag tycker aldrig det blir snyggt om det inte är industrilackat men ska du göra det så kör på vitt.

Vilken typ av släp har bäst andrahandsvärde/begagnatvärde?
Vilket är att föredra av Tranesläp, Ifor Williams, och Kylinge?
Och vad kan man tänka sig är vettigt pris för dessa olika, om man tittar på enkelaxlade 1300-1400 släp som är runt ca 5-8 år gamla?
Är ngn av dessa släp för dessa år kända för ngn typ av fel, vanligt förekommande? rost, golv, el, osv.....

*kl*

Jättemycket OT, men iaf...

Vet någon om det går att byta från icke öppningsbara fönster till öppningsbara? Är det samma mått osv?

Transporten är en Star Trailer Rubin -01 om jag minns årsmodellen rätt... Tonade fönster, men jag vill ha öppningsbara, då jag inte tycker att ventilationen är tillräcklig!

Förlåt TS för trådkap...

Diana

Smart du är! Vit med vinröda stripes blir ju perfekt! :bow: Då var det bestämt. Tackar och bockar!!

Ta för allt i världen inte kritvit färg, det set hemskt ut. Hämta lite färgkartor i färgaffären och jämför med färgen på något släp i en snygg vit färg.

De öppningsbara sitter i en ram. Så om inte hålet är gigantiskt ska inte det vara ett problem. Jag har ett hål som är gjort efter det icke öppningsbara med ett öppningsbart över. Och ett hål med öppningsbart från början, de ser typ likadana ut.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 118
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 457
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 202
Senast: Jamtland
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
42 831
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka