Vilken val är det här?

Scandi

Trådstartare
Någon som är haj på det här med valar? Behöver fler bilder på denna sortens val, men det är ju omöjligt att googla om man inte vet vad det är för någon!

Hjälp mig!
2nq6wj9.jpg
 
Sv: Vilken val är det här?

Hmm, det verkar vara någon slags fenval iallafall... men sen stämmer det inte riktigt :(
 
Sv: Vilken val är det här?

Utan att vara någon expert gissar jag på "minke whale",( Balaenoptera acutorostrata, eller Balaenoptera bonaerensis.)
 
Sv: Vilken val är det här?

Det undrade jag också över, de har liknande teckning. Men en minke whale blir inte större än 10 meter högst. Denna är nästan lika stor som en blåval :eek:
 
Sv: Vilken val är det här?

Det kan ju faktiskt vara den, när jag kollade på sejvalen så såg jag bara bilder på helfärgade valar och uteslöt den. Men i beskrivningen du länkade står det ju faktiskt att den kan ha "mottling". Ville gärna tro att alla valar av denna sorten var så vackra som på bilden.

Men det måste ju nästan vara en sejval? För så himla många stora fenvalar finns det väl inte? Tack för att du tog dig tid!! :D
 
Sv: Vilken val är det här?

Bild på flerfärgad sejval kom upp bland de första bildsökningarna på google, så det låter absolut rimligt. Den har dessutom den där långa, fina och ljusa randen längs bröstefenorna som din första bild har.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 720
Senast: Gunnar
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 152
Senast: Linda_A
·
Fritid Visst har vi byggkunniga här som kanske kan komma med tips och råd vid val av virke? I stallet har vi hyllor i vårt "vattenrum" de...
Svar
17
· Visningar
935
Senast: Bison
·
Mat En krögare i en stad ofta en pizzeria får göra och sälja mat från flera olika koncept. Allt görs i samma kök och den artikeln jag läste...
2
Svar
36
· Visningar
2 550
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp