Vilket är rätt egentligen?

astronaut

Trådstartare
På min dörr står det "31B" medans det står "31D" på kontraktet. Men då skriver jag alltså "D" vilket i vanliga fall sitter i en trappuppgång! (ingen lägenhet alltså).

Är det D eller B man då ska skriva?
 
Sv: Vilket är rätt egentligen?

På min dörr står det "31B" medans det står "31D" på kontraktet. Men då skriver jag alltså "D" vilket i vanliga fall sitter i en trappuppgång! (ingen lägenhet alltså).

Är det D eller B man då ska skriva?

Jag skulle nog ha pratat med hyresvärden om detta. Det kan ju vara så att det står fel någonstans, antingen i kontraktet eller på din lägenhetsdörr.
 
Sv: Vilket är rätt egentligen?

Jag har varit med om att det stått fel adress i mina två senaste hyreskontrakt (först stod det fel gatnummer, sen hade "min" gata bytt namn en månad innan jag flyttade in men det var inte ändrat i kontraktet) så jag skulle ta kontakt med hyresvärd eller fastighetsskötare för att reda ut vad som egentligen gäller. Rent spontant skulle jag tro mer på vad det står på dörren än vad som står i kontraktet.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Person A och person B flyttade ihop, skaffade barn och gifte sig. Det tog slut och de har skiljt sig. Person A hade ingenstans att ta...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Någon jag känner hade översvämning i sin hyresrätt, en olycka. Denne anmälde det hela till värden och förklarade vad som hänt, mått skit...
2
Svar
38
· Visningar
3 560
Senast: Lingon
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 120
Senast: _Taggis_
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp