Vilket elände :(

stjarnfrugt

Trådstartare
Jag satt och tittade på saluhästvideos på youtube och får fram denna i listen: http://www.youtube.com/watch?v=ZzlpYCxapIQ&feature=related

Det är ju så att man vill gråta. Jag blir så upprörd. Man kan i sitt stilla sinne undra varför de slår med repet, ser det ut att behövas eller!? :cry::crazy:

Personligen tycker jag det är alltför få dödsolyckor bland dessa ryttare. En per ritt hade varit mer lagomt:devil:
 
Sv: Vilket elände :(

Helt galet.. Jag hade velat ge gubbarna en omgång stryk med de redskap de använder för att slå hästarna, så får de känna hur gott det känns :mad:
 
Sv: Vilket elände :(

Vilka fruktansvärda människor det finns! Orkade inte ens se klart videon..
 
Sv: Vilket elände :(

Vad trött i psyket man blir av sådana här uppvisningar!
Stressen som hästarna går igenom......:crazy:

Och vad f-n, har dom klister i arslet eller?!
Synd att häst-stackarna inte har kommit på att kvickt slänga sig
ner och rulla järnet... verkar ju vara enda alternativet för att bli av
med dom från ryggen..... stackars djur...:(

/J.
 
Sv: Vilket elände :(

Usch, ja man blir bara ledsen! :( VAD exakt är vitsen med det hela? :confused: Fy sjutton alltså... :mad::mad:
 
Sv: Vilket elände :(

fy fan, stackars stackars hästar.
vilket liv:crazy:
ofattbart:cry:
klarade inte heller att se klart videon. mår riktigt illa:crazy:
 
Sv: Vilket elände :(

Jag avstår att kommentera människornas beteende, det skulle bli för långt :mad::(

Två andra saker jag tänkte på dock:

- Se så otroligt vackra, starka och smidiga hästar! :love::love: De verkar kunna studsa och hoppa hur som helst! Och med en så stor ryttare är det ju ännu mer anmärkningsvärt. Så tuffa och modiga de är som kämpar så :love::cry: Hästen är verkligen fantastisk.

- Vilken otrolig balans och vilket knäslut männen har då! Det här ser ut som ganska små hästar som säkert är ruskigt snabba i vändningarna i realtid, undrar hur många som stryker med varje år? Gubbarna tänker jag på nu.. Men kolla hur de hänger med i varje sväng, imponerande, helt klart :bow: även om bara just det..
 
Sv: Vilket elände :(

Imponerande ryttare.
man får ha i åtanke att i många andra länder finns det en helt annan syn på hästar än den vi har i vårt land.
Därmed inte sagt att jag rekomenderar det de håller på med.
 
Sv: Vilket elände :(

Blev så ledsen av det så jag orkade inte titta klart.

Men jag skulle gärna ha den förmågan att sitta kvar på hästryggen som dessa karlar har alltså.
 
Sv: Vilket elände :(

J*vla idioter som slår hästarna så.

Samtidigt är jag sjukt imponerad av deras förmåga att sitta kvar på hästen. Det är nästan lite skumt, de lyfts ju knappt upp från hästryggen någonting! Hur sjutton lyckas de med det?
 
Sv: Vilket elände :(

Asså gud vad hemskt :@ Hur dom kan sitta där å smälla å slå allt vad dom har !!
Fyfan vad arg jag blir !!!:eek:
Man ser verkligen hur hästarna kämpar för att få av dom men inte lyckas, det gjorde verkligen ont i mig att se detta, jag orkade inte ens se klart. :(

Usch vilka stackare till hästar :/:heart3
 
Sv: Vilket elände :(

F*n vad hemskt dom önska att dom fick stå i ett hörn och hästarna fick sparka och bita dom så får dom se hur det känns:'(
 
Sv: Vilket elände :(

Jag tänkte faktiskt också på det, att dom har förvånansvärt bra sitsar.. Men det kändes på nått sätt lite tabu att kommentera något positivt med filmen :P
 

Liknande trådar

Dressyr Har alltid haft den åsikten att blandad träning är super förr alla hästar och skaffade därför en medryttare som kunde hålla igång min...
2
Svar
32
· Visningar
5 699
Hästhantering Satt på Youtube och hittade den här videon där en minishettis leker med en shire...
2
Svar
29
· Visningar
4 713
Senast: amkm
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 560
Senast: Piraja
·
Islandshäst Ramlade över den här videon på youtube och är lite nyfiken på era åsikter om dom två bilderna...
2
Svar
21
· Visningar
2 575
Senast: Is
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp