Vilket elände :(

Sv: Vilket elände :(

Jag håller med dig. Jag är grymt imponerad av hur f-n dom sitter kvar. Själv åker man som en vante.
Jag är dock inte lika imonerad av hur dom behandlar hästarna. Vidrigt!!! Dom skulle behöva smaka sin egna medicin!
 
Sv: Vilket elände :(

Den filmen va inte rolig att titta på.
Men jag ser hellre på det här en en rodeo film från USA. På den här filmen har dom inga remmar framför bakbenen som gör illa hästen. Sen är det ju fruktansvärt att man behandlar fantastiska djur på detta sätt.

Det måste alltså vara oinridna hästar dom håller på med. Helt otroligt att dom någonsin kan rida normalt på dom efter denna chock upplevelse dom utsätter hästarna för.

Blir faktiskt oxå imponerad av att dom sitter kvar. Jag skulle ju flygit som en vante efter första språnget.

MVH Russin8
 
Sv: Vilket elände :(

Fy fn hur en del behandlar andra levande varelser!!!

Kan ju hoppas att någon utomjording kommer ner och skrämmer skiten ur dom på samma sätt som de gör med hästarna:bump::bump::rofl:
 
Sv: Vilket elände :(

Vidrigt! :cry: Hästar som är så stolta och vackra djur! D är ju därför vi älskar dom!!??
 
Sv: Vilket elände :(

uschusch!:cry::cry:

men måste säga som många andra, vilken sjuhelsikes balans!:eek:
 
Sv: Vilket elände :(

Det måste alltså vara oinridna hästar dom håller på med. Helt otroligt att dom någonsin kan rida normalt på dom efter denna chock upplevelse dom utsätter hästarna för.

Hästarna bryts ner. Efter ett par sådana här rundor så ger de helt enkelt upp :cry:
 
Sv: Vilket elände :(

Jag måste lägga mig i igen.. Jag kan inte beundra folk (?) som förnedrar hästar sådär -varken för balans lr ngt annat!! Det är bara egon som triumferar över djur med hjälp av våld och skrämsel!! Usch, usch och fy!!!
 
Sv: Vilket elände :(

tyvärr som vi alla vet olika länder olika syn på hästhållning ren fakta, men detta e ju fruktansvärt, stackars djur, finns ju likheter med rodeo och jag hatar allt med rodea som har att göra. bhaaa balans klar de får de att sitta på dess arma hästar spöa de så de ska krumbukta de gör detta dagligen jag skulle inte bli förvånad, jag har suverän balans av normal ridning
stackckars hästar de blir väl nervvrak allihop.
sen säkert mat eller nåt sånt hemskt vad vet jag.
jag orkade då inte titta klart jag heller lider med dessa hästar
 
Sv: Vilket elände :(

De har ju rep mellan sina fötter under magen på hästen, ja ryttarna alltså. Inte så svårt att inte studsa så högt då. Fast då skulle kunna åka runt åt sidan förstås. :crazy:
 
Sv: Vilket elände :(

Jätte hemskt att det pågår sånt där..

Men jag säger som många andra, helt otroligt att dom lyckas sitta kvar!
Men sen när jag tittar noga på filmen tycker jag det ser ut som att dom har band som går mellan båda fötterna ? Eller ser jag fel?
 
Sv: Vilket elände :(

Tror inte att gubbarna har så fantastiska knäslut! Titta på deras fötter så ser man att dom har vassa sporrar ingrävda i sidan på hästen!:cry:
 
Sv: Vilket elände :(

:eek: :cry:

Jag finner värkligen inga ord för hur hemskt detta är!!!:( :eek:

Människorna borde få smaka på samma medicin!
himla djur plågare..
somsagt finner inga ord för dessa sjuka idioter..
orkade inte ens se klart filmen
 
Sv: Vilket elände :(

Värst av allt?

att det finns sk.tillridare (och "vanliga" ryttare med för den delen) med liknande metoder i vårat "snälla" land. fast visst metoderna är inte exakt lika dana, här tränsar vi upp och har sadel, men piskan brukar kunna gå minst lika vilt....
 
Sv: Vilket elände :(

Knapplån... (såg inte hela filmen pga långsamt smalband)

Är det bara jag som inte tycker det är så särskilt hemsk jämfört med hur hästar inom andra discipliner hanteras? Hästen förväntas hoppa o bocka o de lär ju sig sitt jobb.

O är det värre att slå hästen på rumpan än att dra den i munnen? Vad tror ni gör mest ont?

Människan utnyttjar hästen, vi har bara olika sätt att göra det på...
 
Sv: Vilket elände :(

KL

Ja inte var det trevligt att titta på men jag måste som andra med mig påpekat... Vilken sjukt bra balans... Hade man bara haft hälften av den balansen... det övriga i filmen..JA, självklart helt förkastligt....:mad:
 
Sv: Vilket elände :(

Knapplån... (såg inte hela filmen pga långsamt smalband)

Är det bara jag som inte tycker det är så särskilt hemsk jämfört med hur hästar inom andra discipliner hanteras? Hästen förväntas hoppa o bocka o de lär ju sig sitt jobb.

O är det värre att slå hästen på rumpan än att dra den i munnen? Vad tror ni gör mest ont?

Människan utnyttjar hästen, vi har bara olika sätt att göra det på...

Du har en poäng. Men jag beundrar inte en endaste människa som slår sin häst så brutalt som männen i videon. Inte ens för deras så kallade "balans". De har ju ingen balans, därför binder de sig fast på hästen, eller borrar in sporrar i sidorna på dem. Hmpf.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Dressyr Har alltid haft den åsikten att blandad träning är super förr alla hästar och skaffade därför en medryttare som kunde hålla igång min...
2
Svar
32
· Visningar
5 699
Hästhantering Satt på Youtube och hittade den här videon där en minishettis leker med en shire...
2
Svar
29
· Visningar
4 713
Senast: amkm
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 560
Senast: Piraja
·
Islandshäst Ramlade över den här videon på youtube och är lite nyfiken på era åsikter om dom två bilderna...
2
Svar
21
· Visningar
2 575
Senast: Is
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp