Bukefalos 28 år!

tölt kostgjord och naturlig

Sv: tölt kostgjord och naturlig

Jo, det gör den iofs. Men det ser ändå ut som den släpar sig fram, och det ser inte det minsta bekvämt ut. Jag tycker det var ett perfekt exempel på konstgjord tölt, dessvärre ej från islandshäst :P
 
Sv: tölt kostgjord och naturlig

PÅ en islandshästridskola där man oftas (åtminstone när jag gick på ridskola, nu kanske förhållandena har blivit bättre) rider ut i maklig takt kan jag väl förstå OM hästarna håller (fast det har jag fått lära mig den hårda vägen att så inte alltid är fallet. Jag köpte en av hästarna från ridskolan henne fick jag avliva som 21 åring då hon hade kraftiga förslitningar på båda fram) Men går du på en vanlig ridskola men ridbana och ridhus så har nästan alla hästar problem med bena och därför brukar inte hästar gå på ridskola mer än några år för domm håller inte längre, om det är för att dom är felridna eller dåligt underlag får du välja själv.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 076
Senast: Magiana
·
Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 669
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Satt på Youtube och hittade den här videon där en minishettis leker med en shire...
2
Svar
29
· Visningar
4 748
Senast: amkm
·
S
Western Hej som ni vet är jag Helt ny på detta forum och på buke. Satt och kollade runt och upptäcket att många är så lång och stor på sin häst...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 571
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp