Vilket jobb kombinerar ni med hund?

Krematorietekniker, jobbar i snitt 7-16 och vi har hundgård. Även sambon jobbar heltid samma tider. Att ha med hunden på jobbet går inte och hunddagis är som sagt dyrt i längden. Nu har jag min på hunddagis ändå just nu eftersom han är lite för liten för att vara i hundgård en hel arbetsdag men räknar med att kunna ha honom hemma i hundgården fom augusti/september, så det är en tillfällig extrakostad. Hade dock blivit svårt om det var en permanent lösning. Bor 40 min enkel väg från jobbet så att åka hem på lunchen finns det inte möjlighet till. När jag bodde inne i stan hade jag hundrastare en period och en period cyklade jag hem på 5 min på lunchen. Skulle dock inte vilja ha det så igen. Hamnar jag i ett boende där jag inte kan ha hundgård, inte kan ha hunden med till jobbet och inte kan jobba hemifrån så kommer jag inte ha någon hund öht utan lär väl nog skaffa katt eller något sånt istället som klarar sig själv hemma på dagarna.
Ni har alltså hunddagis som öppnar så tidigt? När jag kollade på hunddagis här i krokarna så öppnade samtliga tidigast klockan 7. (När jag började mitt jobb anlitade jag hundrastare i början eftersom jag inte visste hur det skulle fungera annars. Som tur var löste det sig så att jag kunde ta dem själv sedan).
 
Ni har alltså hunddagis som öppnar så tidigt? När jag kollade på hunddagis här i krokarna så öppnade samtliga tidigast klockan 7. (När jag började mitt jobb anlitade jag hundrastare i början eftersom jag inte visste hur det skulle fungera annars. Som tur var löste det sig så att jag kunde ta dem själv sedan).

Inte fråga till mig men svarar ändå...
Vårt hunddagis öppnar 6.30 och stänger 18 normala dagar. Jag hänger på låset 6.30 så hinner jag till jobbet som börjar kl 7. Dag före röd dag stänger de 14.30.

Känns udda att öppna så sent som 7? De flesta börjar ju jobba vid 7..? I en större stad skulle väl kl 6 kännas mer rimligt, med tanke på folks pendlingstider osv.

För min del funkar dagislösningen bara då jag har kontorstider. När jag jobbar skift på dagtid börjar jag 6 och då hinns det inte med. Vi har ej flex och jag kan inte gå ifrån jobbet när jag väl börjat. Inte optimalt eftersom hund de dagarna måste vara på jobbet även när andra är där. Men hittills är det bara en som klagat men jag har än så länge chefen med mig. Blir det nån förändring byter jag jobb, men det tror jag inte för med min kompetens skulle det inte vara värt för dem att bli av med mig för en sån löjlig anledning... :angel:
 
(Vet inte om det är rätt att lägga den här tråden på hund men nu gjorde jag det)

Ni som har en eller flera hundar, vad jobbar ni med?
Jag har jobbat som sjuksköterska i flera år men börjar tröttna av olika anledningar. Jobbar mycket natt men det sliter på kroppen och det blir svårt att jobba mer dagtid då det är väldigt dyrt med hunddagis och jag har lättare att få hundvakt på nätterna.
Jag ha lite inspiration:) Jobbar ni mycket hemifrån? Får ni ha hunden med er? Åker ni hem på lunchen? Hundgård? Bara nyfiken på vilka alternativ som finns.
Jag jobbar på kontor där hund är tillåtet.
 
Ni har alltså hunddagis som öppnar så tidigt? När jag kollade på hunddagis här i krokarna så öppnade samtliga tidigast klockan 7. (När jag började mitt jobb anlitade jag hundrastare i början eftersom jag inte visste hur det skulle fungera annars. Som tur var löste det sig så att jag kunde ta dem själv sedan).
Det lokala dagiset öppnar 05.30 numera, jag lämnar strax innan 06 normalt sett när jag kör till jobbet. Bor ute på landet och eftersom många pendlar in till näraliggande storstäder så har de nog insett att om man vill ha kunder så får man helt enkelt ha öppet när folk börjar köra till jobbet. Tror att 7 är ganska standardtid annars och jag har för mig att även detta dagiset öppnade 7 förr.
 
Jobbar på kontor och åker hem på lunchen, har flextid så kan anpassa mina dagar lite. Planen är att flytta till hus och ha hundgård inte allt för långt fram i framtiden :)
 
Jobbar på kontor med ekonomi/fakturering, jobbar deltid (80%), har delat upp det så att jag har två "långa" dagar (dvs. 8 h) då jag jobbar hemifrån, de tre kortare dagarna (5 - 5,5 h) växlar jag mellan att jobba hemifrån och att jobba på kontoret, dock jobbar jag oftast bara på kontoret fram till lunch och jobbar sen resterande timmar hemifrån.

Skulle egentligen kunna ta med mig hund till kontoret men eftersom vi har fyra hundar (som dessutom inte riktigt kommer överens med varandra hur som helst) så är det inte ett alternativ i dagsläget. När vi skaffade valp senast så jobbade jag enbart hemifrån första halvåret (då var valpen nästan 4 månader när hon kom eftersom hon var en import).

Jag behöver egentligen inte åka in till kontoret för jobbets skull - jag kan göra allting minst lika bra hemifrån (har bättre nät hemma än på jobbet!) men försöker ändå vara där lite då och då pga trevliga kollegor.
 
Jobbar inom djursjukvården. Vi har hundstall för personalhundar samt hundar på kontoren :) De flesta av mina kollegor har hund och tar med till jobbet.
 
Jag jobbar med datorspelsutveckling. Innan Corona hade jag mina hundar hos dagmatte men hon har tyvärr gått bort i viruset :cry: Vi ska tidigast börja jobba på kontoret igen i september och vi kommer antagligen ha mycket större flexibilitet då än vad vi haft tidigare så jag hoppas jag inte kommer behöva en dagmatte 100% utan kunna jobba hemifrån mer.
 
Jag jobbar som medicinsk sekreterare på vårdcentral och får såklart inte ha hundarna med mig på kontoret. Maken jobbar med tillverkning av läkemedel så han kan inte heller ha hundarna på jobbet. Vi bor på landet med hundgård. Funkar fint för oss, är bara hur man ska lösa det om det blir en valp som jag klurar över, pluggade hemifrån när vi skaffade senaste valpen och hade inte byggt hundgårdarna då så de har lärt sig att vara där i vuxen ålder.
 
(Vet inte om det är rätt att lägga den här tråden på hund men nu gjorde jag det)

Ni som har en eller flera hundar, vad jobbar ni med?
Jag har jobbat som sjuksköterska i flera år men börjar tröttna av olika anledningar. Jobbar mycket natt men det sliter på kroppen och det blir svårt att jobba mer dagtid då det är väldigt dyrt med hunddagis och jag har lättare att få hundvakt på nätterna.
Jag ha lite inspiration:) Jobbar ni mycket hemifrån? Får ni ha hunden med er? Åker ni hem på lunchen? Hundgård? Bara nyfiken på vilka alternativ som finns.
Doktorand i psykologi, jag jobbar mycket hemifrån och har hundpassning resten av tiden.
 
Studerar på distans, men återgår snart till vården i väntan på annat arbete. Mannen arbetar heltid. Hundarna är i hundgården när vi inte är hemma, men då jag studerar på distans så är de mest med mig.
 
Jobbar deltid i butik vilket oftast betyder pass på 5-6 timmar. Har dessutom nära till jobbet så jobbar jag 6 timmar eller längre åker jag hem på rasten.
 
(Vet inte om det är rätt att lägga den här tråden på hund men nu gjorde jag det)

Ni som har en eller flera hundar, vad jobbar ni med?
Jag har jobbat som sjuksköterska i flera år men börjar tröttna av olika anledningar. Jobbar mycket natt men det sliter på kroppen och det blir svårt att jobba mer dagtid då det är väldigt dyrt med hunddagis och jag har lättare att få hundvakt på nätterna.
Jag ha lite inspiration:) Jobbar ni mycket hemifrån? Får ni ha hunden med er? Åker ni hem på lunchen? Hundgård? Bara nyfiken på vilka alternativ som finns.
Jobbade skift i flera år så sambon kunde ta hund/hundar på kvällen när jag jobbade.
Nu jobbar vi båda kontorstider. Jag hemma nu pga corona, normalt sett är hunden hos dagmatte.
 
Jag är egenföretagare med hemmet som arbetsplats. Jag layoutar medlemstidningar till några ras- och specialklubbar (samt lite andra småjobb med trycksaker, hemsidor etc), så jag är med mina hundar hela dagarna.
 
Ni har alltså hunddagis som öppnar så tidigt? När jag kollade på hunddagis här i krokarna så öppnade samtliga tidigast klockan 7. (När jag började mitt jobb anlitade jag hundrastare i början eftersom jag inte visste hur det skulle fungera annars. Som tur var löste det sig så att jag kunde ta dem själv sedan).
Där jag hade min hund på hunddagis öppnade de 7, vilket betydde att det var personal på plats f.o.m. då men de hade kodlås på dörrarna så att det gick bra att avtala om annan tid.
 
Tidigare när jag jobbade inom restaurang hade jag som tur att mina knäppa jobbtider gick i hand med mina föräldrars jobb så dom kunde ha hundarna medans jag jobbade.
En tid jobbade jag på hunddagis och hundarna var med.
Nu jobbar jag som lokalvårdare och jag är superglad att hunddagiset öppnar 5.45 så jag hinner till jobbet 6, den andra och äldre hunden är med min bror om dagarna.
När jag börjar plugga igen kommer jag få gå hem på lunchen och se till att hundarna är kissade tills jag kommer hem.
 
Jag jobbar som personlig assistent, jobbar bara dygn så blir ca 7 dygn/arbetspass på en månad och ledigt resten. När jag jobbar lämnar jag hunden hos min pensionerade mamma och hämtar upp henne dagen efter när jag kommer hem.

Brukaren jag jobbar hos har haft egen hund tidigare och gillar hundar så vet några assistenter som haft med sina till jobbet, men det funkar inte för mig då brukaren har katt, och min hund gillar inte katter...

Jag hoppas att kunna ta med nästa hund till jobbet om brukaren är ok med det från början för att vänja den. Även om den mestadels kommer vara hemma hos mamma oavsett då den säkerligen har det roligare/friare där, men känns bra att ha en reservplan om mamma tex skulle bli sjuk,resa bort,ryggskott m.m.

Jag jobbar kl 12-12, så jag hinner med både morgon och lunchpromenad innan jobbet, sen får det bara bli kort kissvända eftermiddag/kväll/morgon, sen långpromenad efter jobbet i sånt fall.
 
Behandlingsassistent med milt sagt varierande schema. Maken fritidsgårdsföreståndare med varierande schema. Sällan jyckarna är ensamma mer än några timmar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 715
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 574
Senast: Kraxa
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 153
Hundhälsa Hur ser en vanlig dag ut för din hund? Jag har ju en längre tids sjukskrivning så jag bygger hela dagen runt Zeldas schema men förstår...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 472
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp