Bukefalos 28 år!

Vill ha min hund får inte den hjälp mig .

Leoleo

Trådstartare
Hej jag har varit på ett kpt samt utredningshem i 16 månader . Har en kinesisk nakenhund som kvinnan som tar hand om ger inte min hund som var sagt att när jag är klar så ska han vara med sin ägare mig då. Han har brutit benen vid två tillfällen och ser henne som olämplig att ha min hund. . Hon påstår att han hoppade från en balkong som hon glömt stänga från r våningen han var då själv hemma . Allt detta har veterinär en berättat och jag har inte fått tag på hon som har min hund bara på mess nu senaste tiden om hur jag ska tänka på att ge henne pengar för kostnaden för då han skadad sig fast i vetrinär papperna står det djuransvarig är betalning skyldig. Hon vill ha 100.000 kr hon har betalat 9 tusen 40 .000 ligger på mig men har sagt att jag betalar allt men ändå får jag inte hunden . Har ringt länsstyrelse n och polisen snälla jag har att han står på mig mamma köpte han till mig och han är med i ssk och polisen sa att det kan ta ett halvår men hallå han har skadat sig 2 ggr på kort tid och hon samnarbetar inte bara att jag ska tänka på hur jag ska betala henne hundra tusen ser detta som utpressning och jag vill ha min älskade hund hon är en som dom borde hämta hunden av omedelbart . Jag har inga rättigheter? Jag ser han som stulen och utpressad av hon och jag är rädd kan någon om du vet skriva hur jag på snabbaste sätt får upp ögonen på att han ska tilll mig som ägare har jag väl några färdigheter? Mvh e.
 
Vad står det i kontraktet? Vad betalar du för kost o logi? Är hunden veterinärvårdsförsäkrad? Är kvinnan privatpension eller driver hon företag (kennel/hundpensionat)? Driver hon företag skall hon ha försäkringar som täcker sådant här.
Är du eller din mamma medlemmar i SKK, eller är du själv medlem i Svensk Hund Ungdom? I så fall kan ni få hjälp ev SKKs Juridiska avdelning, under förutsättning att kvinnan själv är medlem där.

Om du är under 18 år är det din mamma som äger hunden o borde vara den som tar striden, annars bör du hitta någon annan vuxen (din KP?) att hjälpa dig med detta.
 
Hej jag har varit på ett kpt samt utredningshem i 16 månader . Har en kinesisk nakenhund som kvinnan som tar hand om ger inte min hund som var sagt att när jag är klar så ska han vara med sin ägare mig då. Han har brutit benen vid två tillfällen och ser henne som olämplig att ha min hund. . Hon påstår att han hoppade från en balkong som hon glömt stänga från r våningen han var då själv hemma . Allt detta har veterinär en berättat och jag har inte fått tag på hon som har min hund bara på mess nu senaste tiden om hur jag ska tänka på att ge henne pengar för kostnaden för då han skadad sig fast i vetrinär papperna står det djuransvarig är betalning skyldig. Hon vill ha 100.000 kr hon har betalat 9 tusen 40 .000 ligger på mig men har sagt att jag betalar allt men ändå får jag inte hunden . Har ringt länsstyrelse n och polisen snälla jag har att han står på mig mamma köpte han till mig och han är med i ssk och polisen sa att det kan ta ett halvår men hallå han har skadat sig 2 ggr på kort tid och hon samnarbetar inte bara att jag ska tänka på hur jag ska betala henne hundra tusen ser detta som utpressning och jag vill ha min älskade hund hon är en som dom borde hämta hunden av omedelbart . Jag har inga rättigheter? Jag ser han som stulen och utpressad av hon och jag är rädd kan någon om du vet skriva hur jag på snabbaste sätt får upp ögonen på att han ska tilll mig som ägare har jag väl några färdigheter? Mvh e.
Hej jag har varit på ett kpt samt utredningshem i 16 månader . Har en kinesisk nakenhund som kvinnan som tar hand om ger inte min hund som var sagt att när jag är klar så ska han vara med sin ägare mig då. Han har brutit benen vid två tillfällen och ser henne som olämplig att ha min hund. . Hon påstår att han hoppade från en balkong som hon glömt stänga från r våningen han var då själv hemma . Allt detta har veterinär en berättat och jag har inte fått tag på hon som har min hund bara på mess nu senaste tiden om hur jag ska tänka på att ge henne pengar för kostnaden för då han skadad sig fast i vetrinär papperna står det djuransvarig är betalning skyldig. Hon vill ha 100.000 kr hon har betalat 9 tusen 40 .000 ligger på mig men har sagt att jag betalar allt men ändå får jag inte hunden . Har ringt länsstyrelse n och polisen snälla jag har att han står på mig mamma köpte han till mig och han är med i ssk och polisen sa att det kan ta ett halvår men hallå han har skadat sig 2 ggr på kort tid och hon samnarbetar inte bara att jag ska tänka på hur jag ska betala henne hundra tusen ser detta som utpressning och jag vill ha min älskade hund hon är en som dom borde hämta hunden av omedelbart . Jag har inga rättigheter? Jag ser han som stulen och utpressad av hon och jag är rädd kan någon om du vet skriva hur jag på snabbaste sätt får upp ögonen på att han ska tilll mig som ägare har jag väl några färdigheter? Mvh e.
Hur gammal är du?
Det är mycket viktig information för vilka råd som kan ges
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 607
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 938
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
35 195
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag kan inte se att frågeställningen är reglerad enligt lag, det tydligaste verkar vara formuleringen: "Om någon brister i tillsynen...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
23 457
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp