DeCloe
Trådstartare
Jag känner att jag behöver lite bollplank och kanske lite input när det gäller min häst just nu, känns lite tröstlöst. Har ett fullblod, 4 år i år som jag haft i c:a 9 månader nu. Vi har haft våra turer (dels p.g.a. min paranoia) med veterinärer, et, olika hovslagare, "alternativare" o.s.v. Han gick igenom klinikbesiktn.(utan rtg), hade et ute efter två veckor och då dömer han i stort sett ut honom p.g.a. bakknäna. Far upp till mälarn där han utreds, där får han inga anmärkningar förutom en obetydlig reaktion högt h.b. Fortsätter jobba på med honom som vanligt, tar ut et igen för "rutinkoll" och då säger han att h.f. inte är ok (vilket jag också märkt då han tappat v.b. i höger varv främst). Far ner till annan vet. som går igenom honom och heller inte hittar något. Tar då ut alternativare (healing o.s.v.) som säger h.f också, han behandlar och rek. att jag ska rida honom som vanligt och bara tänka på att han måste vara rak hela tiden, med följden att han känns bättre (lägger dessutom på sig rejält i muskelmassa). Fortsätter att rida men känner att han inte känns 100, så åker ner till annan vet. som också säger "inga problem". Och så har det hållt på lite fram och tillbaka. Nu i januari var han ute på 70-väg i blixthalka (rymde) och sträckte sig i v.f. och fick stå p.g.a. det i drygt en månad. Nu har jag börjat sätta igång honom igen och upplever problemet med h.f. (tappar v.b., kort i h.f.). Han har problem med höger galopp men han fattar den relativt lätt utan ryttare. Nu är jag villrådig och för mig känns det inte lika självklart längre att fara fram och tillbaka till olika kliniker bara för att få höra samma sak varje gång; "Inga problem".
Vad skulle ni göra i min sits? (skickar med en film också så ni kan se hur han rör sig, fritt fram med kommentarer!).
http://www.youtube.com/watch?v=btP0OI03Sus
Vad skulle ni göra i min sits? (skickar med en film också så ni kan se hur han rör sig, fritt fram med kommentarer!).
http://www.youtube.com/watch?v=btP0OI03Sus