Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon mer som upplevt den berömda "gravidhjärnan"? Jag har vid ett par tillfällen fått total hjärnstopp när jag stått i kassan och ska betala.

- En gång gav jag för lite pengar och stod där som ett fån och väntade på att få pengar tillbaka

- En gång höll jag på att uppge min bankkod istället för mina fyra sista i personnr vid ett klubbköp

- skulle fråga om de kunde packa med en kartong/låda och tappade ordet helt så det blev "kan man få med en......eeeh"

Ja detta var bara ett axplock av allt jag lyckats med. Frågan är bara om det bara är jag som är alldeles förvirrad eller om det är gravidhjärnan som spökar ;)

Haha, ååh vad jag känner igen mig! :laugh: Senast imorse ställde jag in mjölkpaketet i skåpet för glas. :angel: Kan gå in i ett rum och ha glömt varför jag skulle dit, glömmer mitt i en mening vad jag höll på att säga. :p Så nej, du är inte ensam! :D
 
Haha, ååh vad jag känner igen mig! :laugh: Senast imorse ställde jag in mjölkpaketet i skåpet för glas. :angel: Kan gå in i ett rum och ha glömt varför jag skulle dit, glömmer mitt i en mening vad jag höll på att säga. :p Så nej, du är inte ensam! :D

Haha skönt att man inte är ensam. Får väl se vad denna dagen bjuder på, jag tror nog att jag gör minst en knäpp grej om dagen! :o:D
 
Jag gjorde potatisgratäng häromveckan, efter 20min tittar jag in i ugnen och funderar på varför det ser så torrt ut.....
Jag hade visst glömt att ha på någon som helst vätska, och inte hade jag något bra till det hemma heller :p
Men det blev potatisgratäng om än lite torr då vätskan blev någon mysko korsning på det jag hade hemma typ lite grädde, lite mjölk och en skvätt vatten och extra mycket ost för att dölja mitt misstag :angel:
 
Ang. höggravid så har jag faktiskt inte känt mig höggravid fören nu i vecka 40. Det började väl smått förra veckan, jag är inne i ett skede där jag typ låtsas om som att jag inte är gravid. Men det funkar inte riktigt, för jag saknar att se mina fötter :cry:

Igår insåg jag oxå att min navel är helt plan med magen. Jag saknar min navel och vill att den ska återgå till samma form som den alltid har vart!
Jag råkade även skära upp halva hälsenan i mina yogaförsök till att raka benen. Badkar som man kan sitta i och raka benen hjälper endel, men tydligen inte alltid :grin:
 
Hur tänker ni kring P-medel efter grav?

Samt har ni tittat något på barnförsäkringar?
Jag kör på med samma som innan vi bestämde oss för att sluta använda skydd, femcap. Och det är ju ingenting jag behöver besöka bm för att börja med heller :)

Försäkring tror jag att vi väljer det bolag där vi har det mesta andra i, men faktiskt inte kikat närmare på det.
 
Hur tänker ni kring P-medel efter grav?

Samt har ni tittat något på barnförsäkringar?
Har funderat lite fram och tillbaka. Vill iaf inte ha tillbaka P-pillren. Får se vad det blir till slut.

Vi tecknade en försäkring i Skandia till vår lilla. De har bra villkor för ekonomisk invaliditet och jag som jobbar i vården tycker att det är viktigt. Ser så många som skulle kunna må bättre trots sin sjukdom/skada men som inte har råd.
 
Om ni tycker att gravidhjärna är jobbigt kan jag glädja er med att det inte blir ett dugg bättre av att bli väckt flera gånger varje natt för matning, blöjbyte och allmänt missnöje. Vet inte hur många gånger jag hittat grejer som jag ställt ifrån mig på vägen och sen glömt bort.
 
Gravidhjärnan börjar slå till hos mig nu. Mycket olämpligt när jag sitter med revisorerna på jobbet och deras granskning av rutiner och dokumentation. Blir lite jobbigt när jag måste kolla även sådant som jag vet att jag borde veta som rinnande vatten....
 
Ang försäkring så samlar vi alla hos samma för enkelhetens skull :)

Ja alltså jag börjar tro att jag aldrig kommer bli normal igen, nu är det graviditetshjärnan sen kommer amningshjärnan och småbarnshjrnan sen har man kanske en liten paus, sen ska man ligga sömnlös på nätterna när barnen är tonåringar och ute och svirar :D
 
Jag har fått galet ont i ryggen, ungefär vid bh-bandet. Har börjat nytt jobb och suttit mkt i möte vilket inneburit obekväma stolar.
Försöker boka tid för Gravidmassage snarast möjligt och hoppas att det ska hjälpa mig.
Tar jag en alvedon eller panodil så hjälper det hyfsat men bara för 2-3 h och så kan jag ju inte hålla på.

Låter som där jag hade ont under flera veckors tid, kändes som ryggen höll på att gå av just där. Det enda som hjälpte för mig var att lägga mig på en alldeles för varm vetekudde.

Någon mer som upplevt den berömda "gravidhjärnan"? Jag har vid ett par tillfällen fått total hjärnstopp när jag stått i kassan och ska betala.

- En gång gav jag för lite pengar och stod där som ett fån och väntade på att få pengar tillbaka

- En gång höll jag på att uppge min bankkod istället för mina fyra sista i personnr vid ett klubbköp

- skulle fråga om de kunde packa med en kartong/låda och tappade ordet helt så det blev "kan man få med en......eeeh"

Ja detta var bara ett axplock av allt jag lyckats med. Frågan är bara om det bara är jag som är alldeles förvirrad eller om det är gravidhjärnan som spökar ;)

Ja senast idag så var jag inne i städskåpet och letade efter Panodil :angel:
 
Har funderat lite fram och tillbaka. Vill iaf inte ha tillbaka P-pillren. Får se vad det blir till slut.

Vi tecknade en försäkring i Skandia till vår lilla. De har bra villkor för ekonomisk invaliditet och jag som jobbar i vården tycker att det är viktigt. Ser så många som skulle kunna må bättre trots sin sjukdom/skada men som inte har råd.

Jag är delad ang. piller oxå. Men kommer nog gå tillbaka på cerazette, de tre gånger jag haft mens senaste 6 åren så börjar jag storlipa och blir sjukt hormonig två dagar innan mens :p Får för mig att sambon är otrogen och sådant :p
 
Jag kör på med samma som innan vi bestämde oss för att sluta använda skydd, femcap. Och det är ju ingenting jag behöver besöka bm för att börja med heller :).
Vad är femcap?

Låter som där jag hade ont under flera veckors tid, kändes som ryggen höll på att gå av just där. Det enda som hjälpte för mig var att lägga mig på en alldeles för varm vetekudde.

Jag har fått tag på en cert. gravidmassör som sa att det var vanligt att få ont där just pga att man måste sträcka sig längre än vanligt.
 
Vad är femcap?



Jag har fått tag på en cert. gravidmassör som sa att det var vanligt att få ont där just pga att man måste sträcka sig längre än vanligt.
Ett cervixpessar, dvs ett pessar som sitter över livmodertappen och används tillsammans med en spermiedödande gel. Tycker det är toppen och är förvånansvärt lite pill med det:up:
 
Idag har jag tvättat upp de sista kläderna och sängkläderna samt bäddat iordning både sängen och barnvagnen. :love: Så himla mysigt! Blev riktig stämning i hjärtat då. :love: Insåg att vi behöver köpa ett nytt spjälskydd, det vi fått passade tyvärr inte. Så det får bli en sväng på Lekia också i veckan.
Har börjat packa in i byråerna också! :) Äntligen! Har sorterat i lådorna efter storlek, översta lådan i strl 50-56, nästa i 62-68 och sen i 74-80. :)

Hur tänker ni andra göra med kudde i sängen och vagnen? Har hört olika om det...
 
Tack för tipset! Googlade och det lät som något som skulle passa mig. Jag vägrar hormoner!
Ja det verkar som att fler och fler märker hur mycket hormonerna ställer till det för dem!

Finns faktiskt ett par fördelar med både pessaret och gelen också. Jag hade inne pessaret mest hela tiden och slapp således att använda trosskydd då pessaret blir som en liten kopp som samlar upp flytningarna. Dessutom fick man bra koll på sin kropp och cykler. Gelen är ju naturlig och ger en bra syrabalans. I början av graviditeten fick jag några slängar av svampinfektioner och kom på den eminenta idén att smörja lite med gelen och det fick bukt på det med en gång! :up::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 229
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 975
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 113
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp