Vinterföräldrar -18/19

Nu börjar det göra ont och har kommit mera färskt blod så gissar på att det kommer igång helt under natten.
Antar att jag får lämna även denna tråden.
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
31 superstar, 31 år, andra barnet

Januari
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)

Februari

Lägger till mig i listan, trots att det är väldigt tidigt. Fick positivt gravtest igår, två dagar innan BIM. Känner första symtomen på illamående nu.
Försöker att hålla förväntningarna låga till att börja med pga haft två missfall.
Grattis!
Håller tummarna för dig!

Tog bort mig ur listan.
 
Jo, det är ju lite väl tidigt. Känt av rörelser sen v.7. Misstänker att det är fler än en där inne:nailbiting::love: Annars fattar jag inte hur det ska gå att känna nåt så tidigt. Får se på kub om några veckor:)

Vad skönt ändå att slippa symptom. Lite tudelat kanske. Jag fick blåsor i munnen idag, känner att nu kan det väl lugna sig lite...

Man (eller jag :D) tänker ju att det bör vara omöjligt eftersom det ju bara är ett litet embryo med ett litet hjärta som börjat slå. Men att man kan ju känna av mkt annat tänker jag, livmoder och tarmar. Minns efter att dottern var född så insåg jag att allt jag trott var hon inte var det :o
En massa fisar på tvären däremot :D
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
31 superstar, 31 år, andra barnet
31 Lilleknodd2, 28år, andra barnet (tredje graviditeten - förra slutade med att hjärtat slutade slå i v 17 på lillebror)

Januari
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)

Februari

Lägger till mig i listan, trots att det är väldigt tidigt. Fick positivt gravtest igår, två dagar innan BIM. Känner första symtomen på illamående nu.
Försöker att hålla förväntningarna låga till att börja med pga haft två missfall.
Grattis och välkommen!
 
Inskrivning hos MVC idag. Tog prover för KUB, och de vanliga de tar såklart. Allt såg bra ut. Nu längtar jag till ultraljudsdelen av KUB😊 Bm skulle även skriva en remiss för Frejasamtal då jag är förlossningsrädd. Dottern kom ut med kejsarsnitt. Lika bra att ta tag i den biten direkt antar jag...
 
Blir inte riktigt klok på detta.
Den lilla smärta jag hade gick över väldigt snabbt och det har inte kommit igång och börjat blöda ordentligt ännu. Är mer som rikliga flytningar med blod i. Klarar mig lätt med ett trosskydd i väldigt många timmar..

Jag har ju bara varit med om mitt sena missfall, och då var det ju ett MA så har ingen riktig koll på hur ett tidigt MF startar? Tänker att jag avvaktar tills imorgon och ser hur det utvecklar sig, köper ett gravtest och sen kanske ringer bm? Eller hur hade ni andra gjort?
 
Jo, det är ju lite väl tidigt. Känt av rörelser sen v.7. Misstänker att det är fler än en där inne:nailbiting::love: Annars fattar jag inte hur det ska gå att känna nåt så tidigt. Får se på kub om några veckor:)

Vad skönt ändå att slippa symptom. Lite tudelat kanske. Jag fick blåsor i munnen idag, känner att nu kan det väl lugna sig lite...
I vecka sju är ju fostret endast 1 cm stort. Dvs torde vara omöjligt att känna rörelse.
 
Blir inte riktigt klok på detta.
Den lilla smärta jag hade gick över väldigt snabbt och det har inte kommit igång och börjat blöda ordentligt ännu. Är mer som rikliga flytningar med blod i. Klarar mig lätt med ett trosskydd i väldigt många timmar..

Jag har ju bara varit med om mitt sena missfall, och då var det ju ett MA så har ingen riktig koll på hur ett tidigt MF startar? Tänker att jag avvaktar tills imorgon och ser hur det utvecklar sig, köper ett gravtest och sen kanske ringer bm? Eller hur hade ni andra gjort?
Skulle köpa flerpack graviditetsstickor, så jag kunde följa styrkan hos strecket. I alla fall om du vill testa ofta. Eller försökt få ett tidigt VUL.
Håller fortsatt tummarna!
 
Jag jobbigt @lilleknodd2
Ett gravtest gör väl inte så mycket skillnad, för man har väl ändå kvar hormonerna länge?

Mitt senaste missfall som var väldigt tidigt (4-5) nånstans var ungefär som en väldig mens fast utan mensvärk och började lite försiktigare än min mens i vanliga fall. Först bara lite blod på toapapper 1-2 dagar, sen som en vanlig mens.
Mitt första missfall (v7) började jag blöda som en mens ungefär i ett dygn, sen starka menssmärtor 2 dygn och sen massa blod i en vecka ungefär och sen svåra smärtor och till slut ambulansfärd till sjukhuset.
Har du ingen mottagning du kan ringa?
Förstår att man vill veta, ovissheten är inget kul
 
Blir inte riktigt klok på detta.
Den lilla smärta jag hade gick över väldigt snabbt och det har inte kommit igång och börjat blöda ordentligt ännu. Är mer som rikliga flytningar med blod i. Klarar mig lätt med ett trosskydd i väldigt många timmar..

Jag har ju bara varit med om mitt sena missfall, och då var det ju ett MA så har ingen riktig koll på hur ett tidigt MF startar? Tänker att jag avvaktar tills imorgon och ser hur det utvecklar sig, köper ett gravtest och sen kanske ringer bm? Eller hur hade ni andra gjort?
Jag fick ett missfall innan min nuvarande graviditet och då började jag blöda väldigt sparsamt ca en vecka innan själva missfallet var ett faktum. BM tyckte då jag skulle avvakta och se hur derby utvecklades. Men jag vet flera som blött utan att det varit missfall, så tyvärr är nog det enda att vänta och se. Jag håller tummarna för er!
 
Tack för era svar @hemlig @underensten @Poison-heart !
Är inte ens i närheten av en vanlig mensblödning ännu.
Hittade två gravstickor i lådan som är köpta på tradera så tänker att jag testar imorgonbitti iaf så får vi se vad som sker efter det.
Vi har gynklinik/kvinnoklinik på stort sjukhus 30min härifrån men det var dom som misslyckades med obduktionen av lillebror så känner mig inte så sugen på att åka dit om jag inte verkligen måste...
avvaktar och ser hur det känns imorgon helt enkelt.
 
Hur går det för dig idag @lilleknodd2 lilleknodd?
Blankt test imorse men har inte fått utslag på den sorten innan heller trots positivt på andra så litar inte riktigt på det..
kommer sparsamt med blod idag också, trots att jag är på jobbet och rör på mig hela tiden (jobbar som barnskötare). Enda gången det kommer lite mer är på morgonen när jag kissar första gången, men då har det inte kommit en droppe under natten istället.
Blöder inte mer än igår och det som kommer är helt färskt, ljusrött till färgen. Ingen smärta alls.
Fattar ingenting men avvaktar och ser vad som händer helt enkelt. Jobbar till 16.30 idag.
 
Blankt test imorse men har inte fått utslag på den sorten innan heller trots positivt på andra så litar inte riktigt på det..
kommer sparsamt med blod idag också, trots att jag är på jobbet och rör på mig hela tiden (jobbar som barnskötare). Enda gången det kommer lite mer är på morgonen när jag kissar första gången, men då har det inte kommit en droppe under natten istället.
Blöder inte mer än igår och det som kommer är helt färskt, ljusrött till färgen. Ingen smärta alls.
Fattar ingenting men avvaktar och ser vad som händer helt enkelt. Jobbar till 16.30 idag.
Man hoppas ju tills motsatsen är bevisad :heart Har du någon privat klinik i närheten där du kan göra ett VUL?
 
Man hoppas ju tills motsatsen är bevisad :heart Har du någon privat klinik i närheten där du kan göra ett VUL?
Jag tänker tvärtom - tror det värsta tills motsatsen är bevisad :meh:
Har ingen privat klinik nära vad jag vet. Men eftersom jag hade mitt sena MF nyligen så är det nog inga problem att försöka få till ett VUL om jag behöver.
Ska se om jag eventuellt hinner åka och köpa ett clearblue digitalt, då kan jag testa imorgonbitti. Och sen ringa om det fortfarande ökat i antal veckor.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 648
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 003
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 856
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 859
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp