Vinterföräldrar -18/19

Tji fick jag för obefintliga symtom. Illamående from hell har kommit över mig :cry: med dottern kunde jag äta ofta i början för att hålla det i schack men nu mår jag nästan mer illa av att äta.
 
Jag har inte vågat tro att jag skulle få gå in och skriva detta men VUL i morse visade en liten, liten nöt med ett flimrande hjärta. Tänk att något på 0,99 cm kan påverka en så mycket :heartheart Gynekologen blev tydligt rörd han också och sa att med de förutsättningar vi haft så visade detta på kroppens otroliga förmåga att prioritera fortplantningen. Att graviditeten hållt sig kvar trots att livmodern spolades igenom med ganska högt tryck under hysteroskopin gjorde honom förvånad och märkbart känslosam, han fick både gåshud och tårar i ögonen.

Så nu är det bara att vänta och njuta :heart (och lida av illamåendet :yuck: :wtf:). Första besök hos barnmorskan bokat 28/5.
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
31 Lilleknodd2, 28år, andra barnet (tredje graviditeten - förra slutade med att hjärtat slutade slå i v 17 på lillebror)

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)

Februari

Hoppas jag tog rätt lista. Blev flyttad några dagar.
 
Tji fick jag för obefintliga symtom. Illamående from hell har kommit över mig :cry: med dottern kunde jag äta ofta i början för att hålla det i schack men nu mår jag nästan mer illa av att äta.
Jag har faktiskt exakt samma upplevelse, minns att jag åt konstant för att hålla det i schack och nu är det mycket svårare. Och jag befarar att det här bara är början.
 
Jag har inte vågat tro att jag skulle få gå in och skriva detta men VUL i morse visade en liten, liten nöt med ett flimrande hjärta. Tänk att något på 0,99 cm kan påverka en så mycket :heartheart Gynekologen blev tydligt rörd han också och sa att med de förutsättningar vi haft så visade detta på kroppens otroliga förmåga att prioritera fortplantningen. Att graviditeten hållt sig kvar trots att livmodern spolades igenom med ganska högt tryck under hysteroskopin gjorde honom förvånad och märkbart känslosam, han fick både gåshud och tårar i ögonen.

Så nu är det bara att vänta och njuta :heart (och lida av illamåendet :yuck::wtf:). Första besök hos barnmorskan bokat 28/5.

Härligt att höra! :bump::banana:
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)

Februari

Uppdaterade med senaste listan där jag inte är med.
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)

Februari

Uppdaterade med senaste listan där jag inte är med.
:heartheart Så ledsamt!
 
Jag har faktiskt exakt samma upplevelse, minns att jag åt konstant för att hålla det i schack och nu är det mycket svårare. Och jag befarar att det här bara är början.

Legat ner i horisontellt läge i två dygn nu. Avskyr illamående! Varit sjukskriven från jobbet idag till och med. Hoppas det lägger sig snart.
 
Idag går vi in i vecka 7. Imorgon är dagen då jag började blöda sist.
Är fortfarande lite orolig då jag knappt känt symtom. De gånger jag känner lite illamående blir jag överlycklig. Får väl se vart det tar vägen
 
Jag har varit ganska illamående på kvällarna denna vecka så igår tog jag en Postafen då vi hade vänner här påbesök och jag ville slippa illamående. Men fy så trött jag är idag! Jag hade glömt hur påverkad jag blir av dem, yr och trött och bara tanken på att resa sig ur soffan känns som att bestiga ett berg! Förra graviditeten hade jag ett illamående som var mycket värre än detta (peppar peppar) och var då sjukskriven. Jag har funderat på i efterhand vad jag gjorde hela dagarna men nu minns jag :cautious: Jag sov! :p
 
Jag har varit ganska illamående på kvällarna denna vecka så igår tog jag en Postafen då vi hade vänner här påbesök och jag ville slippa illamående. Men fy så trött jag är idag! Jag hade glömt hur påverkad jag blir av dem, yr och trött och bara tanken på att resa sig ur soffan känns som att bestiga ett berg! Förra graviditeten hade jag ett illamående som var mycket värre än detta (peppar peppar) och var då sjukskriven. Jag har funderat på i efterhand vad jag gjorde hela dagarna men nu minns jag :cautious: Jag sov! :p

Har varit sjukskriven ett par dagar nu och funderat på Postafen men om extrem trötthet är en vanlig biverkning är det ju inget alternativ. Då skulle jag ju ändå inte komma iväg till jobbet. Har legat och sovit de senaste dagarna.

Besök hos BM imorgon så får prata mer om illamåendet med henne då.
 
Har varit sjukskriven ett par dagar nu och funderat på Postafen men om extrem trötthet är en vanlig biverkning är det ju inget alternativ. Då skulle jag ju ändå inte komma iväg till jobbet. Har legat och sovit de senaste dagarna.

Besök hos BM imorgon så får prata mer om illamåendet med henne då.
Hoppas du får något bra tips av barnmorskan idag. Här smyger det sig också på alltmer. Tänkte testa Calma-tuggummin om jag behöver ta något läkemedel, brukar ha bra effekt vid åksjuka och gör mig inte lika trött, men de är så äckliga att tugga så jag drar mig för det. Än så länge är det ändå lindrigare än med dottern men vi får se hur det utvecklas. Första barnmorskebesök på måndag, hoppas vi bokar kub då.

En vän fick en dotter igår, inte klokt vad man längtar :heart
 
Går in i vecka 13 imorgon😊 Illamåendet har kommit tillbaka och brösten är mer ömma igen. Trodde det skulle vara borta ett tag nu, men vi tar nya tag tydligen😁 Det är obehagligt att ligga på rygg sen några veckor tillbaka, men jag fattar inte varför. Jag som tyvärr helst sover på rygg. Ligger mest och vrider mig hela nätterna. Fick kramp i vaderna inatt dessutom så ska börja ta lite extra magnesium, har för mig att jag läst att det kan hjälpa.

Börjar bli pinsamt att inte berätta för folk än. Har ”turen” att ha vabbat förra veckan och kommer vabba denna vecka med, sen har jag kub på tisdag nästa vecka. Går allt bra tänkte vi berätta efter det. Tyvärr verkar jag få gå på det själv då dottern ska göra en gastroskopi ca två timmar innan, så hon ska inte på förskolan den dagen. Har redan fått boka om kuben en gång och gastroskopin är hopplös att få tid till, där har vi väntat nästan två månader. Mest synd om maken som såklart gärna vill vara med.

En granne vars barn är kompis med mitt barn har spanat in min mage och ställt lite frågor om vi planerar någon ”tvåa” framöver, så jag är rätt säker på att hon vet, haha!

Skönt att vecka 12 snart är över, börjar snart tro att det blir nåt av det här.😬☺️
 
Hoppas du får något bra tips av barnmorskan idag. Här smyger det sig också på alltmer. Tänkte testa Calma-tuggummin om jag behöver ta något läkemedel, brukar ha bra effekt vid åksjuka och gör mig inte lika trött, men de är så äckliga att tugga så jag drar mig för det. Än så länge är det ändå lindrigare än med dottern men vi får se hur det utvecklas. Första barnmorskebesök på måndag, hoppas vi bokar kub då.

En vän fick en dotter igår, inte klokt vad man längtar :heart

Efter en jobbig helg så mår jag mycket bättre nu! Var hos BM idag. Här erbjuds inte kub på rutin utan man får be om det och då åka utomläns. Med dottern erbjöds vi inte det alls. Så nu vet jag inte hur vi vill göra... Hur tänker ni kring KUB?
 
Efter en jobbig helg så mår jag mycket bättre nu! Var hos BM idag. Här erbjuds inte kub på rutin utan man får be om det och då åka utomläns. Med dottern erbjöds vi inte det alls. Så nu vet jag inte hur vi vill göra... Hur tänker ni kring KUB?
När vi väntade dottern så erbjöds det inte här om man var under 35 år och jag kände aldrig behov av att betala privat. Trodde det var lika nu så var helt inställd på att inte göra kub, men däremot kanske ett privat tidigt ultraljud då det känns långt att vänta till v 20 som vi gjorde sist. När vi var på inskrivning förra graviditeten (som slutade i MA) och fick veta att alla nu erbjöds kub blev det därför lite delade känslor, jag är rädd för att ett "halvdåligt" resultat ska göra mig orolig och stressad. Men efter en del diskussion bestämde vi oss för att göra det, främst för ultraljudets skull då jag blivit rätt mycket nojigare och behöver bekräftelse på att allt är bra. Så denna graviditet kommer vi att vilja göra det, och förhoppningsvis kan vi se på resultatet på ett vettigt sätt.
 
Det känns som att jag har sammandragningar? :eek: :confused: "Kan" man ha det så här tidigt? Tycker jag känt ett gäng under eftermiddagen och kvällen. Konstigt menlite härligt bekant. Måste fråga barnmorskan på måndag, känns ju extremt att ha det redan nu. V 9 i morrn.
 
Det känns som att jag har sammandragningar? :eek::confused: "Kan" man ha det så här tidigt? Tycker jag känt ett gäng under eftermiddagen och kvällen. Konstigt menlite härligt bekant. Måste fråga barnmorskan på måndag, känns ju extremt att ha det redan nu. V 9 i morrn.

Jag hade också det runt vecka 8-9. Hade det i två dagar sedan slutade det. Ringde min bm som sa att det var tidigt men att så länge det inte gör ont tyckte inte hon jag skulle oroa mig. Är i vecka 13 nu och de har inte kommit tillbaka.
 
När ska man skriva in sig hos bm? Är i vecka 7 bara. Sist väntade jag med att ringa till vecka 12 och blev utskälld för att jag väntat för länge
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 162
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 574
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 247
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 136
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp