Vinterföräldrar -18/19

Här är det nu bara en transportsträcka till VUL om drygt en vecka. Jag har otroligt lite symtom jämfört med tidigare graviditeter så med ett MA i bagaget tror jag inte att detta kommer gå vägen. Kanske fånigt, alla graviditeter är olika, men det är väl en försvarsmekanism.
 
@superstar vad skönt att du snart har VUL så du får lite koll på läget.

Jag har inte känt mig illamående nått igår och inte nu på morgonen heller så jag nojar mig för samma sak som du :crazy:.
Tog gravtest med veckoindikator i lördags som visade gravid 1-2 veckor, och igår som visade 2-3 veckor så det har ju gått framåt men nojar mig ändå :(
 
Här är det nu bara en transportsträcka till VUL om drygt en vecka. Jag har otroligt lite symtom jämfört med tidigare graviditeter så med ett MA i bagaget tror jag inte att detta kommer gå vägen. Kanske fånigt, alla graviditeter är olika, men det är väl en försvarsmekanism.
@superstar vad skönt att du snart har VUL så du får lite koll på läget.

Jag har inte känt mig illamående nått igår och inte nu på morgonen heller så jag nojar mig för samma sak som du :crazy:.
Tog gravtest med veckoindikator i lördags som visade gravid 1-2 veckor, och igår som visade 2-3 veckor så det har ju gått framåt men nojar mig ändå :(

Jag har heller inga symtom alls. Kanske lite obehag i magen men det kan likaväl vara inbillning. Förra gången började ju brösten växa så här i vecka 6 och jag började få lite illamående. Men CB har gått från 2-3 v till 3+. Ringde idag till BM och bokade tid.

Clearblue digitalt visar fortfarande 1-2v, så något fel är det ju..
blödningen har slutat helt sen igårkväll.
Ja, det låter ju inte så lovande 😢
Blir så ledsen för er skull 😞
 
Äntligen får jag känna lite illamående igen :). Inte för att det är så trevligt i sig, men skönt att få känna lite symtom så man vågar tro lite mer på det iaf. Imorse kände jag dessutom den där metallsmaken i munnen som jag läst att man kan få. Varade bara ett tiotal sekunder, men tillräckligt för att jag inte skulle missa det.
Klickade hem fler Clearblue digital med veckoindikator igår i paniken för att se att det fortsätter utvecklas.

Jag tänker att jag inte ska dröja jättelänge med att berätta för familj och närmsta vänner. Lär inte kunna dölja det så länge. Min syster frågade mig häromdagen om vi hade nått på gång, och idag när jag var hemma hos mamma och taggade nej till kaffe så fick jag frågan där också.
Har jobbfest nästa fredag dessutom. Hade tänkt skylla på ingen chaufför då jag bor utanför stan, men fick såklart erbjudande av ena jobbarkompisen att hennes kille kör mig hem :banghead:.
Var nykter på 30-årsfest i lördags, och nu ska flera ur samma gäng på en annan 30-årsfest nästa lördag så då lär det vara lätt att lista ut när jag kör igen.
 
Kan inte alls bestämma mig för om jag ska åka in till gyn imorgonbitti eller vänta en vecka till..
:heartheart:heartheart

Ja risken är väl alltid att om det är för tidigt för att se hjärtslag så kan de ändå inte säga så mycket utan ändå ber dig komma tillbaka nästa vecka. Men oron och ovissheten är tuff att gå med.
 
:heartheart:heartheart

Ja risken är väl alltid att om det är för tidigt för att se hjärtslag så kan de ändå inte säga så mycket utan ändå ber dig komma tillbaka nästa vecka. Men oron och ovissheten är tuff att gå med.
Ja det är ju så därför det känns ”onödigt” att åka in redan, eftersom det antagligen inte går att se något ändå..
får fortfarande positiva test, så är lite rädd för ett MA till fast ett tidigt nu då, mest därför jag vill ha en eventuell koll. Men ska nog försöka avvakta..
 
Hur går det för @lilleknodd2 ?

Här är det fortsatt väntan. Tycker nog att symtomen ökat på sig med illamående, hunger, yrsel. Men väljer att inte hoppas förrän jag får se på ul på fredag...
 
Hur går det för @lilleknodd2 ?

Här är det fortsatt väntan. Tycker nog att symtomen ökat på sig med illamående, hunger, yrsel. Men väljer att inte hoppas förrän jag får se på ul på fredag...
Testade imorse och det var ännu svagare än innan så det är garanterat ett missfall även om jag tycker att det var alldeles för liten blödning. Men det kan ju varit ett extremt tidigt MA istället. Men men.

Bättre lycka nästa gång antar jag :turd:
 
Testade imorse och det var ännu svagare än innan så det är garanterat ett missfall även om jag tycker att det var alldeles för liten blödning. Men det kan ju varit ett extremt tidigt MA istället. Men men.

Bättre lycka nästa gång antar jag :turd:
Jättetråkigt! ❤ Hur var det, har du någon gyn-tid bokad?
 
Jättetråkigt! ❤ Hur var det, har du någon gyn-tid bokad?
Nej, jag bokade aldrig någon då sköterskan i telefonen tyckte jag skulle komma på deras akuttider, alltså någon gång mellan 8-14 och vänta på en läkare..
Detta var ju i förra veckan när jag fortfarande inte var säker på att det var ett MF. Nu vet jag ju det eftersom testen är ännu svagare än innan.

Tror dock att jag ska ringa i veckan och boka en tid för en koll. Tycker det är konstigt att jag inte ska tillbaka på en ”efterkontroll” efter det sena missfallet dock..
 
Idag är jag i vecka 10 +6, samma dag jag fick missfall förra gången. Kommer kanske kännas lite lugnare imorgon när jag går in i vecka 12😊 Fått kallelse till ultraljudsdelen av KUB, så nu är det skräckblandad längtan dit. Tiden går aldrig så långsamt som när man är gravid! Eller jo, när man fölvakar😁
 
Åh vad jag känner igen mig i det ni skriver! Jag har ju VUL på fredag vilket är 2 dagar tidigare än i förra graviditeten. Nu hade ju fostrets utveckling avstannat ännu tidigare men på något vis känns det bra att få besked innan den där dagen som har lite extra betydelse...
 
Jag hoppas verkligen att allt det bra ut för er allihopa :heart

Är ju bara i v 7 (6+2) och har knappt några symtom alls. Jag har dock börjat få kväljningar när jag borstar tänderna, var samma med dottern, och börjar redan bli extra trött. Har en kronisk sjukdom som gör att jag alltid är trött men under förra graviditeten var det fruktansvärt. Ser inte fram emot det igen, om det blir så. Annars känns det mest skumt, som om det inte är på riktigt O_o
Första besöket hos BM om en vecka.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 198
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 608
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 299
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 180
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp