Vinterföräldrar -18/19

Min hårbotten har fått totalt spader.
Har fått mängder med mjäll bara sådär från ingenstans O_o Kan man få det när man är gravid? Vad kan man göra åt det?
 
Min hårbotten har fått totalt spader.
Har fått mängder med mjäll bara sådär från ingenstans O_o Kan man få det när man är gravid? Vad kan man göra åt det?

Allt kan ju hända när man är gravid... :grin:

Fy, idag har jag haft så sjukligt med sammandragningar. Vissa till och med så jag måste stanna upp och andas lite. Var ute och köpte julklappar och storhandlade, helt slut efteråt! Det lugnar dock ner sig snabbt om jag sätter mig eller vilar. V 39 idag så nu är det inte långt kvar.
 
Allt kan ju hända när man är gravid... :grin:

Fy, idag har jag haft så sjukligt med sammandragningar. Vissa till och med så jag måste stanna upp och andas lite. Var ute och köpte julklappar och storhandlade, helt slut efteråt! Det lugnar dock ner sig snabbt om jag sätter mig eller vilar. V 39 idag så nu är det inte långt kvar.
Det är sant :D

Närmar sig här också, helt galet vad fort det har gått. Ska in till bm snart och ta blodtrycket, är stressad som tusan så det lär väl vara högt idag gissar jag.
 
Otrevliga ilningar ner genom magen och bäckenet ikväll, med ojämna mellanrum. Riktigt obekväma och inget jag känner igen från förra graviditeten. Men antagligen bebis som borrar sig nedåt, eller nåt. Barnmorskan i morrn, spännande att se om den lilla är fixerad än... Vecka 39 i morrn :bump:
 
Nu var det högt blodtryck även här, men det beror troligtvis/förhoppningsvis på att vi kom direkt från kaotisk julhandel till barnmorskan, i vecka 39 är springa i affärer med resten av stadens invånare kanske inte det mest rogivande :p :angel: I övrigt var allt bra, SF-måttet hade sjunkit till 35, så bebis har sjunkit djupt ner i bäckenet, dock inte fixerad. Inga tecken till UVI och allt bra i övrigt iaf. Nu är det bara att vänta...
 
Fick iaf det allra sista inhandlat idag. Snacks och dricka till förlossningen, mjuk och gosig filt till bebis och hämtat ut sista babyboxen. Nu är vi faktiskt helt redo!
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Jaha blir det några fler bebisar före nyår tro? Minns jag rätt att din ska "vräkas", @viadukt ?

God jul till er alla!
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Jaha blir det några fler bebisar före nyår tro? Minns jag rätt att din ska "vräkas", @viadukt ?

God jul till er alla!

Än så länge lugnt här. Så tror inte den kommer idag.
God jul alla:)
 
Alltså min mage har sjunkit så långt ner att det känns helt galet. Märkte aldrig av någon tydlig "sänkning" när jag väntade dottern men det här är så att det nästan känns som att den helt försvunnit. Kollade mig i spegeln och min navel är typ 5 cm längre ner än var jag tänker mig att den är placerad och uppifrån ser magen så liten ut :p Fortsatt mycket sammandragningar och jag går och känner efter i kroppen heeela tiden, man blir ju knäpp. Men varje kväll tänker jag att jag hoppas det är lugnt i natt, jag vill få sova :laugh: Beställer gärna en förlossning som drar igång på dagen denna gång!

Mår för övrigt bra, lite stel och känningar i fogarna men det är nog för att jag dragit dottern i pulka och åkt lite själv också. Snart v 40!
 
@superstar yes, du minns rätt :) vi har inte långt kvar nu.

Lugn och skön jul fick vi men juldagen började två av våra gäster i familjen att kräkas!! Fy!!! Så det har varit ett dygn av skräck att vi skulle bli dåliga med. Skickade hem dem illa kvickt!! Verkar som om vi klarat oss iaf.

Jag känner mig faktiskt lite oförberedd på bebis men tänker att det ordnar sig. Det viktigaste finns här hemma. Har senaste veckan haft sjukligt mycket sammandragningar och kan inte gå speciellt mycket. Riktigt ont i symfysen med. Lite lätta förvärkar men annars inget.
 
@superstar yes, du minns rätt :) vi har inte långt kvar nu.

Lugn och skön jul fick vi men juldagen började två av våra gäster i familjen att kräkas!! Fy!!! Så det har varit ett dygn av skräck att vi skulle bli dåliga med. Skickade hem dem illa kvickt!! Verkar som om vi klarat oss iaf.

Jag känner mig faktiskt lite oförberedd på bebis men tänker att det ordnar sig. Det viktigaste finns här hemma. Har senaste veckan haft sjukligt mycket sammandragningar och kan inte gå speciellt mycket. Riktigt ont i symfysen med. Lite lätta förvärkar men annars inget.
Lycka till när det är dags :love::love::love:
 
Har börjat få sådan kramp i vaderna på framförallt nätter och mornar. Går över bara jag får foten i rätt läge sas, då slappnar muskeln av igen. Ont som bara den gör det.

Lycka till alla som ska få snart :)
 
Extrakoll hos barnmorskan idag, blodtrycket fortfarande för högt. Bortsett från lite ledigt nu i juldagarna så har jag ju kört på med heltidsstudier så nu är det väl dags att inse att det är dags att börja ta det lite lugnt. Ny koll om en vecka, på BF och då blir det hinnsvepning också om det går :banana:
 
For ikull på isen idag men det gick bra, var knän och händer som fick ta smällen. Känner av foglossningarna dock
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 123
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 905
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 895
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp