Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -18/19

När ska man skriva in sig hos bm? Är i vecka 7 bara. Sist väntade jag med att ringa till vecka 12 och blev utskälld för att jag väntat för länge
Här vill de att man ringer så fort man plussat för att kunna planera, främst för att boka fosterdiagnostik tror jag. Sist ringde jag i v 5 och fick komma i vecka 6. Då slutade det i MA varför jag denna gång väntade med att ringa tills jag gjort tidigt ultraljud och jag ska ditpå måndag, v 8+4.
 
@Vitavi
På min barnmorskemottagnings hemsida så står de att de vill att man kommer så tidigt som möjligt på första besök.
Jag ska in på mitt första besök på Tisdag och är då i v8 (7+3).
 
När ska man skriva in sig hos bm? Är i vecka 7 bara. Sist väntade jag med att ringa till vecka 12 och blev utskälld för att jag väntat för länge

Här vill de också att man ringer så fort som möjligt. Ska man göra tex kub så kan det ju bli tight om tid om man inte ringer förens v 12.
 
Hoppar in från sommartråden.
@Vitavi - första graviditeten ringde jag och var på inskrivning runt vecka 5-6, men det slutade med MA så jag fick ringa och avboka sen vilket kändes jättejobbigt.

Denna graviditet ringde jag först efter våra VUL (gjort ivf), så var på inskrivning först vecka 10.
 
Nyligen upptäckt att vi väntar barn igen, enligt våra beräkningar och enligt appen är jag i v 5 nu. Har inte kontaktat MVC än men tänkte ringa på måndag. Blir mitt tredje och med de andra två har det inte synts förrän en bra bit in i graviditeten. Men nu tycker jag det syns tydligt redan nu.
 
Nyligen upptäckt att vi väntar barn igen, enligt våra beräkningar och enligt appen är jag i v 5 nu. Har inte kontaktat MVC än men tänkte ringa på måndag. Blir mitt tredje och med de andra två har det inte synts förrän en bra bit in i graviditeten. Men nu tycker jag det syns tydligt redan nu.
Kul, jag tänkte idag på att vi var så få :up:
 
Kul, jag tänkte idag på att vi var så få :up:
Hoppas det ramlar in några fler i tråden :)

Vi tänkte göra något kul när vi ska berätta för våra familjer. Men vad? Någon som har några roliga idéer? Har lite funderingar på att bjuda över på fika och göra tårta eller liknande med bebistema.
 
Mår illa, illa... blä. Ensam med dottern, lider med henne och tackar gud för Netflix och Greta Gris :angel: :bow: Tog nyss en postafen, återstår att se om jag blir lika trött som sist och hur jag ska hantera det, men kändes faktiskt som att jag inte hade något val om jag ska klara av att fixa lunch och rodda ihop den här dagen.
 
Nyligen upptäckt att vi väntar barn igen, enligt våra beräkningar och enligt appen är jag i v 5 nu. Har inte kontaktat MVC än men tänkte ringa på måndag. Blir mitt tredje och med de andra två har det inte synts förrän en bra bit in i graviditeten. Men nu tycker jag det syns tydligt redan nu.
Grattis och kul att vi blir fler!
Jag kunde dölja magen långt in i graviditeten förra gången, när jag gick hem i v 35 var det bara de jag berättat för som visste om det. Såg mer ut som v 20 när jag var fullgången. Men sån "tur" har jag nog inte nu. Är redan uppsvälld. Räknar med att få en mer normal gravidmage den här gången.

Mår illa, illa... blä. Ensam med dottern, lider med henne och tackar gud för Netflix och Greta Gris :angel::bow: Tog nyss en postafen, återstår att se om jag blir lika trött som sist och hur jag ska hantera det, men kändes faktiskt som att jag inte hade något val om jag ska klara av att fixa lunch och rodda ihop den här dagen.
Fy, lider med dig. Mitt värsta har passerat, kan iaf vara på jobbet nu. Men det smyger sig på under EM och blir värre och värre framåt kvällen.
 
Grattis och kul att vi blir fler!
Jag kunde dölja magen långt in i graviditeten förra gången, när jag gick hem i v 35 var det bara de jag berättat för som visste om det. Såg mer ut som v 20 när jag var fullgången. Men sån "tur" har jag nog inte nu. Är redan uppsvälld. Räknar med att få en mer normal gravidmage den här gången.


Fy, lider med dig. Mitt värsta har passerat, kan iaf vara på jobbet nu. Men det smyger sig på under EM och blir värre och värre framåt kvällen.
Var lika här med de två tidigare, kunde ha mina vanliga kläder hela tiden i stort sett. Men jag var smalare innan jag blev gravid då också, jämfört med nu.
 
Hej!
Skriver in mig i listan. Är helt överväldigad av känslor! Äntligen är det våran tur! Fast vågar knappt andas innan v 12....

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
 
Hej!
Skriver in mig i listan. Är helt överväldigad av känslor! Äntligen är det våran tur! Fast vågar knappt andas innan v 12....

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
31 harmonie 35år andra barnet

Februari

Grattis och välkommen :bump:
 
Hej!
Skriver in mig i listan. Är helt överväldigad av känslor! Äntligen är det våran tur! Fast vågar knappt andas innan v 12....

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
31 harmonie 35år andra barnet

Februari

Vad roligt! Säger som superstar - grattis och välkommen😊
 
Hej!
Skriver in mig i listan. Är helt överväldigad av känslor! Äntligen är det våran tur! Fast vågar knappt andas innan v 12....

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
12 underensten, 29 år, första barnet. (Två missfall, första i v 7, andra i v 4)
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
Grattis! Vad roligt :D

Vad säger ni om det här med gravidförsäkring? Behöver man en sådan?
 
Grattis! Vad roligt :D

Vad säger ni om det här med gravidförsäkring? Behöver man en sådan?
Smiter in från sommartråden och säger att jag är otroligt tacksam att vi tog gravidförsäkring, betalvariant. Kostade oss mindre än 2000 (tror 1500 kr då vi har andra försäkringar där). Fått ersättning för 8000 totalt för snitt och både min och litens inskrivning, så har tjänat på det. Och även om vi inte tjänat på det så var det ingen stor summa som säkerhet.
 
Grattis! Vad roligt :D
Smiter in från sommartråden och säger att jag är otroligt tacksam att vi tog gravidförsäkring, betalvariant. Kostade oss mindre än 2000 (tror 1500 kr då vi har andra försäkringar där). Fått ersättning för 8000 totalt för snitt och både min och litens inskrivning, så har tjänat på det. Och även om vi inte tjänat på det så var det ingen stor summa som säkerhet.
Kan man få det på hemförsäkringen tro?
Smidigt att ha allt på samma tänker jag
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 780
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
119 396
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 930
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 601
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp