Vinterföräldrar -18/19

Hormonig dag idag, så jag vill bara be hela mänskligheten fara och flyga och grinar för allt typ. Asjobbigt, kan man inte bara snga av det? :arghh:
 
Hormonig dag idag, så jag vill bara be hela mänskligheten fara och flyga och grinar för allt typ. Asjobbigt, kan man inte bara snga av det? :arghh:
Stänga av ska det stå.
Sedan gör det inte saken bättre att sambon är en jäkla rövhatt idag heller. :down:
 
Trist @Mirre Hoppas han gottgör dig! :heart

Jag har börjat känna mig väldigt rastlös de senaste dagarna och nästan lite nedstämd. Gissar att det är order att vila pga blodtrycket samtidigt som jag har mycket jag vill få gjort. På kvällarna kryper det i kroppen, samtidigt som jag inte riktigt orkar göra något. Konstig kombination. Vi var iaf ute på bio och restaurang häromkvällen, mysigt att passa på medans möjlighet finns.
 
Trist @Mirre Hoppas han gottgör dig! :heart

Jag har börjat känna mig väldigt rastlös de senaste dagarna och nästan lite nedstämd. Gissar att det är order att vila pga blodtrycket samtidigt som jag har mycket jag vill få gjort. På kvällarna kryper det i kroppen, samtidigt som jag inte riktigt orkar göra något. Konstig kombination. Vi var iaf ute på bio och restaurang häromkvällen, mysigt att passa på medans möjlighet finns.
Blir så less på att han dels inte bara kan låta mig vara om jag inte är helt 100 någon dag, istället tjatar han bara om vad det är som är fel. Sedan gnäller han för att jag inte svarar (det gör jag, han får samma svar alla 6000gr han frågar.) Sedan lyssnar han inte när man försöker svara och förklara, då avbryter han bara istället. :meh:
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet

Födda:
28/12 viadukt, pojke 51 cm och 3495g.
 
@superstar och @Mirre det är inte långt kvar för er nu hoppas ni får det lite lugnt sista tiden :heart

Jag är så tacksam övre mina två fina barn och känner nu att vår familj är komplett. När dottern föddes så kändes det annorlunda, kändes sorgligt att inte vara gravid mer och jag saknade att ha henne i magen. Inte ett dugg sugen på fler graviditeter och jag längtar efter att få tillbaka kroppen och börja träna som vanligt igen.

Vår lillebror är så okomplicerad :heart
Kan önskar att man hade haft den erfarenheten man har nu med första barnet. Äter då och då och sover sammanhängande långa stunder bara han är nära.
 
Det låter så skönt och mysigt @viadukt Jag hoppas samma känsla infinner sig här :love:

Nu vet jag iaf att det blir en 2019-bebis här, återstår bara att se när. Har hela tiden tippat på denna vecka men det visar sig :) BF på torsdag!

Gott nytt år!
 
@superstar och @Mirre det är inte långt kvar för er nu hoppas ni får det lite lugnt sista tiden :heart

Jag är så tacksam övre mina två fina barn och känner nu att vår familj är komplett. När dottern föddes så kändes det annorlunda, kändes sorgligt att inte vara gravid mer och jag saknade att ha henne i magen. Inte ett dugg sugen på fler graviditeter och jag längtar efter att få tillbaka kroppen och börja träna som vanligt igen.

Vår lillebror är så okomplicerad :heart
Kan önskar att man hade haft den erfarenheten man har nu med första barnet. Äter då och då och sover sammanhängande långa stunder bara han är nära.
Tack :heart
Det blir nog rätt lugnt hoppas jag, vi har lite inbokade saker att göra så jag hoppas vi hinner få det gjort alla fall.
 
Lite huvudvärk, rejält illamående, frossa. Antingen håller jag på att bli sjuk eller så är det blodtrycket som spökar. Eller så är det bara helt normalt, som allt annat. Kanske trötthet efter igår. Hoppas bebis vill komma ut snart :)
 
Hoppas du mår bättre snart @superstar

Hur mycket kläder till bebis tar ni med till BB?
Tack!

Jag har packat ner en eller två uppsättningar body+byxor och en pyjamas tror jag. Jag har för mig att dottern inte kläddes på förrän vi skulle åka hem men då var det å andra sidan sommar. Men jag är mycket mån om hud-mot-hud kontakt den första tiden och räknar med att ha bebis så under eventuell BB-vistelse (om allt går bra åker vi gärna hem så fort som möjligt). Har därför med ett par filtar (en tunnare i bomull och en tjockare i ull) att ha över bebis istället för kläder.
 
Tack!

Jag har packat ner en eller två uppsättningar body+byxor och en pyjamas tror jag. Jag har för mig att dottern inte kläddes på förrän vi skulle åka hem men då var det å andra sidan sommar. Men jag är mycket mån om hud-mot-hud kontakt den första tiden och räknar med att ha bebis så under eventuell BB-vistelse (om allt går bra åker vi gärna hem så fort som möjligt). Har därför med ett par filtar (en tunnare i bomull och en tjockare i ull) att ha över bebis istället för kläder.
Blev ett par ombyten med kläder, filt och overall för hemfärden. Blöjor finns väl på BB förmodar jag så det lär vi väl inte behöva ha med
 
Hur kan man känna så mycket kärlek för någon man inte har träffat än? :love::love: Lillan sparkar och har sig som bara den och det känns att hon sjunkit längre ner nu. Hon kan komma när som helst nu
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
118 121
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 905
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • SHL 23/24
  • Balkongtråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp