Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att BOOBs amningsBH är de absolut bästa, men de är helt mjuka så det kanske inte är vad du söker.
Jag vill ha något som är lite snyggare liksom. Finns vissa modeller som ser ut som vanliga bygel bh fast mjuka. Men enligt storlekarna så får inte personer med storlek under 75b barn... :cool:

Gud min förklaring på vad för typ av bh jag söker alltså. :angel:Förstår att ni inte fattar vad jag menar.
 
Haha :p

Kl
Känner ni er helt återställda i underlivet nu? Allting känns helt bra här fast misstänker att jag måste knipträna mer..
Kan komma några droppar kiss när jag vart o kissat o sen går ut från toan typ.. :o
Hur länge väntar ni tills ni börjar rida?
Iris är 6v nu o jag är bra sugen..
Men har efterkontroll nästa v så väntar tills efter det iaf

Känns bra nu, har gjort i några veckor. Tänkte sitta upp efter efterkontrollen men då fick jag ischias. Börjar kännas bättre nu i ryggen äntligen, snart tre veckor senare. Imorgon är det 9 veckor sen min förlossning.
 
Tur att lillen (precis som storasyster) inte alls reagerar på vad jag stoppar i mig. Gårdagens bruna bönor och dagens kryddiga tacos med vitlökssås hade nog inte kunnat äta annars. Eller rå lök (mums!).
Just nu sover han i sittern. Och skrattade till för en stund sen :love:
 
E hade knappt tid att äta idag så vid kvällsmålet åt hon igen allt hon missat under dagen, ca 230ml sammanlagt :D
De raparna efter det målet var inte nådiga alltså. Tur att hon inte kräks också.

Vi hälsade på farfar idag. Det var en jätte trött E som inte hade sovit lunch än. Men hon var på bra humör i trettio minuter innan det brast. Åkte hem och sov tre timmar efter det :angel:

Jag hoppas hon sover bättre i natt. Var uppe tre gånger och matade. Var så trött att jag somnade en sväng med flaskan i handen. Tur att jag inte ammar. Då hade jag dött trött döden.
 
Tur att lillen (precis som storasyster) inte alls reagerar på vad jag stoppar i mig. Gårdagens bruna bönor och dagens kryddiga tacos med vitlökssås hade nog inte kunnat äta annars. Eller rå lök (mums!).
Just nu sover han i sittern. Och skrattade till för en stund sen :love:
Jag har uteslutit lök och laktos. Och vi har lemulac-ersättning istället för vanliga BabySemp1. Och jag vet inte om jag vågar byta tillbaka till vanlig mjölk eller att äta lök. För Knoddrick har ju inte ont i magen som förr. För det kan ju ha varit nåt annat eller nåt hon vuxit ur eller...så är det därför hon inte har ont längre...
(Mjölk och fil/yogurt är det enda jag ändrat till laktosfritt, så helt laktosfri är jag inte direkt.)
 
Har en konstig känsla i magen idag. Så där så det känns i hela kroppen. Kan inte sätta fingret på det, men nånting hos Knoddrick är orsaken.

Hon har för övrigt fortsatt sköta magen. Tror det blev tre bajsblöjor även idag.

(Min magkänsla och Knoddricks fungerande mage kan ju hänga ihop och att min dumhjärna gör nåt positivt till nåt skumt, konstigt och därför negativt.)
 
Tur att lillen (precis som storasyster) inte alls reagerar på vad jag stoppar i mig. Gårdagens bruna bönor och dagens kryddiga tacos med vitlökssås hade nog inte kunnat äta annars. Eller rå lök (mums!).
Just nu sover han i sittern. Och skrattade till för en stund sen :love:

Om dom reagerar, när brukar dom då reagera? Om du/nån annan vet? Cornelis är tre veckor och har inte reagerat än på nåt!
 
Om dom reagerar, när brukar dom då reagera? Om du/nån annan vet? Cornelis är tre veckor och har inte reagerat än på nåt!
Tittar in från sommar -16, när E var mindre så pruppade hon något enormt (plus att hon var lite ledsen) om jag ätit kål. Det spelade ingen roll om den var rå eller tillagad. Under denna tid bestod Coops matkasse enbart av kålbaserade rätter :meh:
 
Tittar in från sommar -16, när E var mindre så pruppade hon något enormt (plus att hon var lite ledsen) om jag ätit kål. Det spelade ingen roll om den var rå eller tillagad. Under denna tid bestod Coops matkasse enbart av kålbaserade rätter :meh:

Märkte du det direkt när hon va nyfödd eller tog det några veckor innan hon reagerade?
 
Postade ju i fel tråd igår


Första babysimmet avklarat. G tyckte de var bajs. 10 min i vattnet totalt. Vi var upp en gång mitt i och torkade lite tårar. Lite bökigt då de var fotografering för de som fått börja dyka. (Man kan börja när som helst under terminen när man fått plats,tre månader har vi köat)
Innan gick bra. Mannen duscha och jag böt om på G och langade över innan jag bytte om. Efteråt var de värre då G kom med mig in i duschen. Fanns ingenstans att lägga ner och jag fick inte ens på handduken så jag kunde langa över. Funderade på babyskyddet men de skulle knappt fått plats i varken dusch eller omklädningsrummet, om man inte vill att de skall bli genomvått. Är löpande band metoden där med en grupp före och en efter. Och simningen pågår 30 min.
För barn som kunde sitta fanns "matstolar" (sådana höga) i duschen. Skötborden var placerade i korridoren.
Utrymmena används för terapi och rehabilitering så sällan är
 
Postade ju i fel tråd igår


Första babysimmet avklarat. G tyckte de var bajs. 10 min i vattnet totalt. Vi var upp en gång mitt i och torkade lite tårar. Lite bökigt då de var fotografering för de som fått börja dyka. (Man kan börja när som helst under terminen när man fått plats,tre månader har vi köat)
Innan gick bra. Mannen duscha och jag böt om på G och langade över innan jag bytte om. Efteråt var de värre då G kom med mig in i duschen. Fanns ingenstans att lägga ner och jag fick inte ens på handduken så jag kunde langa över. Funderade på babyskyddet men de skulle knappt fått plats i varken dusch eller omklädningsrummet, om man inte vill att de skall bli genomvått. Är löpande band metoden där med en grupp före och en efter. Och simningen pågår 30 min.
För barn som kunde sitta fanns "matstolar" (sådana höga) i duschen. Skötborden var placerade i korridoren.
Utrymmena används för terapi och rehabilitering så sällan är

Minns det från när vi var iväg med dottern när hon var liten. Så fick hålla henne i duschen och lägga henne på golvet på en handduk när jag bytte om.
 
Vi skulle åkt och hälsat på vänner ikväll men jag vet inte om jag orkar. Fortfarande täppt och snorig om vartannat och hostar slem. Känns sådär. Lillen blev ju såklart smittad och slemmar för fullt han också, jag blir så trött! :arghh:
 
Vi är ute på svärföräldrarnas landställe den här helgen. Gnällig och orolig bebis, vet inte det är för vi är på ny plats eller om hon hade ont i magen, åt vitkål igår nämligen apropå matdiskussionen.

Hade en så himla märklig dröm. Drömde att det var måndag och jag höll på att göra mig i ordning för att åka till jobbet. Så började jag fundera vilken tid jag börjar egentligen (jobbar skift) och gick in på internet för att kolla mitt schema. När inget schema låg inlagt så slog det mig att jag jobbar ju inte, jag är ju mammaledig.:D
 
Vi skulle åkt och hälsat på vänner ikväll men jag vet inte om jag orkar. Fortfarande täppt och snorig om vartannat och hostar slem. Känns sådär. Lillen blev ju såklart smittad och slemmar för fullt han också, jag blir så trött! :arghh:
:(. Lillan fortsätter att vara täppt men visar än så länge inga andra symptom så hoppas hon klarar sig från min dunderförkylning!
 
Fick för första gången på jag vet inte hur många veckor ge bröstet som tröst för att få E att sova en förmiddagslur. Först skrek hon så jag trodde hon skulle väcka sambon som jobbat natt men sen när hon upptäckte tutten somnade hon direkt :D

Att jag ens har mjölk kvar är ett under.
 
Hade en otroligt jobbig eftermiddag/kväll igår efter att ha få åka in med katten till veterinären akut :((skrev en tråd på kattforumet) vilket resulterade i en väldigt trött och orolig bebis på kvällen. Hon har visserligen blivit svårare att lägga nu (ny utvecklingsfas på gång?) men vi har *peppar peppar* haft några väldigt bra nätter i följd! L vaknar numera bara 2 ggr/natt för att äta! Min kropp har dock inte ställt in sig på detta än så jag vaknar förstås varannan timme och kollar till henne :p.

I övrigt så märks det att L börjar få mer koll på omgivningen! Tidigare har hon struntat i allt vad leksaker och mobiler heter men nu börjar hon titta på dem och olika mönster/figurer på tyg och pratar med dem :love:.
 
Fick för första gången på jag vet inte hur många veckor ge bröstet som tröst för att få E att sova en förmiddagslur. Först skrek hon så jag trodde hon skulle väcka sambon som jobbat natt men sen när hon upptäckte tutten somnade hon direkt :D

Att jag ens har mjölk kvar är ett under.

Inte alls, många kan ha i flera år efter. Jag hade mjölk kvar när jag blev gravid trots att jag slutat amma ett år tidigare. Sjukt störigt när vi hade sex, utdrivningsreflexen kom igång ibland... :cautious:
 
Hade en otroligt jobbig eftermiddag/kväll igår efter att ha få åka in med katten till veterinären akut :((skrev en tråd på kattforumet) vilket resulterade i en väldigt trött och orolig bebis på kvällen. Hon har visserligen blivit svårare att lägga nu (ny utvecklingsfas på gång?) men vi har *peppar peppar* haft några väldigt bra nätter i följd! L vaknar numera bara 2 ggr/natt för att äta! Min kropp har dock inte ställt in sig på detta än så jag vaknar förstås varannan timme och kollar till henne :p.

I övrigt så märks det att L börjar få mer koll på omgivningen! Tidigare har hon struntat i allt vad leksaker och mobiler heter men nu börjar hon titta på dem och olika mönster/figurer på tyg och pratar med dem :love:.

Ogilla på katten :( Hoppas den är bättre!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 889
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 709
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 799
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 829
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp