Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är inte alltid lätt för dem att acceptera en bebis. Mina föräldrar hade en katt innan jag föddes, men tyvärr fixade hon inte alls omställningen. Hon var dessutom en omplaceringskatt så hon hade lite i bagaget :(

Våra två tyckte det var lite udda med det lilla knytet vi kom hem med för snart tre år sen men brydde sig inte så mycket. Skriken var lite jobbiga att vänja sig vid för hankatten, men det gick ganska fort över. Den här gången var det bara mysko första dagen, sen var det som om vi alltid haft två barn :)

Vår katter är från ett katthem så hankatten var 4 år när vi adopterade honom och honkatten kattunge. Veterinärbesök är inbokat på måndag för att utesluta annat och göra en uppföljning på hans medicin för sköldkörteln.
Funderar dock på att köpa ett såndär Feliway att sätta i uttaget och se om det kan hjälpa. Tycker dock att det är märkligt att han ska markera nu efter 7 veckor men det kanske är vanligt att det tar så pass lång tid?
 
Upptäckte precis att ena katten som är lite äldre och harig av sig, har kissat i tvättpåsen med rena kläder :(. Var lite orolig under graviditeten för hur katterna då skulle ta det här med bebis men hittills har det ändå flutit på bra även om de har varit lite avvaktande. De två senaste dagarna har jag dock märkt att hankatten dragit sig undan och inte varit lika pigg på tigga mat (hans största intresse i vanliga fall). Blir så ledsen över tanken att det inte kommer att funka för jag vill verkligen inte göra mig av med katterna :cry:.
Åh vad tråkigt. Testa med Feliway, finns som adapter man sätter i väggen.:(
Edit
Såg nu att du redan skrivit om det.
 
Tränar ni nackmusklerna på era? Jag har inte gjort det för I blir så arg när hon ligger och faceplantar men på bvc idag så fick hon beröm för att hon var så stark. Jag försökte låtsas som den supermorsa man är men hade ärligt talat ingen aning om var dom musklerna kom ifrån. :angel: Visade sig sen att sambon tydligen har gympapass med I och då tycker hon det är jättekul. :cautious:

Knoddrick har tränat själv sen redan på BB. Håller upp och ut huvet när hon sitter i famnen. Och så länge hon tränar nacken på nåt sätt, så spelar det ingen roll hur, enligt våran Bvc-sköterska - Knoddrick har inte velat ligga på mage förrän den senaste veckan, men är urstark i både nacke och rygg.
 
Ja det är inte alltid lätt för dem att acceptera en bebis. Mina föräldrar hade en katt innan jag föddes, men tyvärr fixade hon inte alls omställningen. Hon var dessutom en omplaceringskatt så hon hade lite i bagaget :(

Våra två tyckte det var lite udda med det lilla knytet vi kom hem med för snart tre år sen men brydde sig inte så mycket. Skriken var lite jobbiga att vänja sig vid för hankatten, men det gick ganska fort över. Den här gången var det bara mysko första dagen, sen var det som om vi alltid haft två barn :)
Våran honkatt stressade sig till uvi under de första veckorna efter bb, men har efter det accepterat verkligheten och terroriserar bara genom att envisas med spjälsängen. Allt annat låter hon bli, både babynest och babyskydd och liggdelen till barnvagnen...
 
Knoddrick vill för övrigt mer och mer sällan titta över axeln numera. Hon vill vara vänd framåt när man håller i henne. Så jag antar att jag kan skippa att försöka bära i sjal nu...?
Ska testa om hon kan sitta framåtvänd i selen.
 
Vår katter är från ett katthem så hankatten var 4 år när vi adopterade honom och honkatten kattunge. Veterinärbesök är inbokat på måndag för att utesluta annat och göra en uppföljning på hans medicin för sköldkörteln.
Funderar dock på att köpa ett såndär Feliway att sätta i uttaget och se om det kan hjälpa. Tycker dock att det är märkligt att han ska markera nu efter 7 veckor men det kanske är vanligt att det tar så pass lång tid?

Ingen aning! Vet att katten som mina föräldrar hade försökte mamma få rätt på i tre månader innan hon gav upp hoppet. Katten bajsade nämligen i deras säng... :cautious:
 
Knoddrick vill för övrigt mer och mer sällan titta över axeln numera. Hon vill vara vänd framåt när man håller i henne. Så jag antar att jag kan skippa att försöka bära i sjal nu...?
Ska testa om hon kan sitta framåtvänd i selen.

Du kan bära framåtvänt i sjal också :)
 
Har använt några yogapositioner för att få igång flöden och släppa på krampen, men det lindrade bara lite.
Skulle ni våga använda arnikaliniment ellee ACOs värmande massageolja vid amning?

Nej, men jag är också en sån människa som aldrig vågar gå emot rekommendationer (om inte läkare sagt annat) för tänk om... :nailbiting::p
 
Har använt några yogapositioner för att få igång flöden och släppa på krampen, men det lindrade bara lite.
Skulle ni våga använda arnikaliniment ellee ACOs värmande massageolja vid amning?
Har för övrigt ont även på framsidan. Framfogen och en linje längst fram hela vägen upp till bröstkorgen. Heja mig.
 
Hittade visst själv. Det måste jag prova när ryggen slappnat av lite. (Krampar ikväll. Lyft för mycket.)
Om du har bekymmer med ryggen, kan det vara bra att ta i beaktning att det oftast är mindre ergonomiskt att bära framåtvänd eftersom vikten hamnar en bit ifrån kroppen. :)
Alltså, inte att det inte ska provas eller så, utan mer 'bra att veta' så man är försiktig med ryggen :)
Sjal brukar nog funka mage mot mage ändå för de flesta, även om de i famnen vill sitta framåt.. Brukar ju ändå ha en rätt sövande effekt :D
 
Äntligen är sambon hemma från Sthlm! Nu ska denna tröttkörda, förkylda mamma sova ordentligt. Har fått en nyvunnen respekt för ensamstående föräldrar efter de här tre dagarna.
 
:rofl: nu trillade polletten ner.. Satt här och undrade varför du skulle smörja in brösten med liniment:o:laugh:  hej amningshjärna:rofl:
:D:D:D
Det hade nog inte varit så omtyckt av Knoddrick...

Men bröstryggen skulle behöva det. Och min höft, i förebyggande syfte. Vet ju hur bra kroppen svarar på arnikaliniment.
 
Om du har bekymmer med ryggen, kan det vara bra att ta i beaktning att det oftast är mindre ergonomiskt att bära framåtvänd eftersom vikten hamnar en bit ifrån kroppen. :)
Alltså, inte att det inte ska provas eller så, utan mer 'bra att veta' så man är försiktig med ryggen :)
Sjal brukar nog funka mage mot mage ändå för de flesta, även om de i famnen vill sitta framåt.. Brukar ju ändå ha en rätt sövande effekt :D
Jag ska väl helst inte bära på framsidan alls egentligen, men Knoddrick är lite för ung för att ha på ryggen än.
Hon har inte varit nöjd med den sövande effekten av selen, även om hon till slut somnat efter motstånd. Så om hon kan sitta med framåtvänd och vara nöjd sparar det oss lite bråk och kan ge lite tid för småpyssel här hemma. Kanske.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 359
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 273
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 240
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 531
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp