Vinterföräldrar 2019/2020

Fattar det! Den där neutrala känslan måste ju vara jättevanlig innan det är helt tydligt att det finns nåt därinne i magen. Visst hade ditt landsting inte heller tidigt ultraljud? Jag fattade typ inte (rent emotionellt) att jag var gravid förrän jag fick se bebben på en skärm. Knäppt!
Inget tidigt ultraljud här nej :)
 
Alltså lite jobbigt med all aktivitet i magen nattetid 🙈 Hur ska det gå när bebben blir starkare?
 
Nu har jag gett upp mina vanliga älskade jeans och köpt två gravidjeans :D kändes lite konstigt men nu står jag inte ut med mina vanliga längre (v.17 imorgon). Enligt min app börjar många känna sig varmare nu men jag fryser då precis lika mycket som vanligt så jag inhandlade några rymliga stickade tröjor med. Har ni andra blivit varmare av er?
 
Nu har jag gett upp mina vanliga älskade jeans och köpt två gravidjeans :D kändes lite konstigt men nu står jag inte ut med mina vanliga längre (v.17 imorgon). Enligt min app börjar många känna sig varmare nu men jag fryser då precis lika mycket som vanligt så jag inhandlade några rymliga stickade tröjor med. Har ni andra blivit varmare av er?

Hm, inte vad jag tänkt på! Men jag är väldigt varm av mig oavsett 😁
 
Nu har jag gett upp mina vanliga älskade jeans och köpt två gravidjeans :D kändes lite konstigt men nu står jag inte ut med mina vanliga längre (v.17 imorgon). Enligt min app börjar många känna sig varmare nu men jag fryser då precis lika mycket som vanligt så jag inhandlade några rymliga stickade tröjor med. Har ni andra blivit varmare av er?
Oh ja, varm varm varm, mest hela tiden. Rätt skönt nu när det är svalare ute.
 
Varm räcker inte idag. Svetten rinner och jag duschade precis innan vi åkte iväg. Stått i danssal med svetten pärlande i pannan och rinnande från knävecken. Stackars 5 åringen frös...
 
Alltså haft så himla ont i ljumskarna senaste dagarna! Moler och värker och stramar. Trodde först det var typ träningsvärk (men oklart från vad liksom, det enda jag kommit mig för är lunga promenader typ) men insåg idag att det såklart är foglossning som spökar igen. Vafan!

Hur går det för er andra med ev krämpor?
 
Jag håller mig lugn, känner av foglossning mitt mellan benen, både när jag går för mycket och när jag sitter för mycket... irriterande. Annars är jag mest bara långsam och tung. Tre månader kvar nu...
 
Fogarna är bättre nu, märks främst av på natten när jag ska vända mig i sängen på dagarna känner jag inte av dem så mycket. Går dock väldigt långsamt nu annars stramar det i hela magen och jag blir lätt andfådd.
Känner mig ganska otymplig men bara tre månader kvar även för mig så det är bara att härda ut ;)
 
Jag mår fortfarande illa men övriga krämpor är det lugnt med

Tänkte först like:a men illamående känns ju sådär att gilla 🙈 Vilken vecka är det du är i nu? Att illamåendet inte släpper stackare!

Fogarna är bättre nu, märks främst av på natten när jag ska vända mig i sängen på dagarna känner jag inte av dem så mycket. Går dock väldigt långsamt nu annars stramar det i hela magen och jag blir lätt andfådd.
Känner mig ganska otymplig men bara tre månader kvar även för mig så det är bara att härda ut ;)

Fy, lite jobbig tanke ändå att det är tre månader kvar ju när det redan känns tungt! Men du skrev ”bara”, så förhoppningsvis känns det kort för dig. Tiden går ju fort ändå alltså!
 
Tänkte först like:a men illamående känns ju sådär att gilla 🙈 Vilken vecka är det du är i nu? Att illamåendet inte släpper stackare!


V 17 nu och har blivit värre igen sista veckan. Har någon dag här och där som är bättre men mår illa minst några timmar även bra dagar. Dåliga dagar är det dygnet runt. Räknar med att det håller i nån månad till iallafall
 
@Nattljus lider med dig! Är själv i v 20 och börjar se ljuset i tunneln efter att ha varit illamående sedan v 6 i stort sett. Äter primperan men har faktiskt nu i veckan kunnat dra ner på dem rejält! Känns helt underbart, som att få tillbaka livet igen!

Dock är jag fortfarande helt vansinnigt trött. Jag kan sova hur mycket som helst och orkar ingenting.. hur länge ska sånt hålla i?
 
@Nattljus lider med dig! Är själv i v 20 och börjar se ljuset i tunneln efter att ha varit illamående sedan v 6 i stort sett. Äter primperan men har faktiskt nu i veckan kunnat dra ner på dem rejält! Känns helt underbart, som att få tillbaka livet igen!

Dock är jag fortfarande helt vansinnigt trött. Jag kan sova hur mycket som helst och orkar ingenting.. hur länge ska sånt hålla i?
Här gav sig tröttheten runt v19 men kom tillbaka i v24 igen...
 
@HotrodKitten Jag är fortfarande dödstrött i vecka 23 och har varit det konstant. Jag började för ungefär en vecka sen att ta järntabletter varje dag istället för varannan, och senaste två dagarna har jag faktiskt varit snäppet piggare. Vet inte om det har nåt samband dock.

Hur har det gått för dig med allt?
 
@HotrodKitten Jag är fortfarande dödstrött i vecka 23 och har varit det konstant. Jag började för ungefär en vecka sen att ta järntabletter varje dag istället för varannan, och senaste två dagarna har jag faktiskt varit snäppet piggare. Vet inte om det har nåt samband dock.

Hur har det gått för dig med allt?

Jag har ätit en järntablett om dagen sen andra besöket hos mvc. Men funderar på att höra av mig och be om nytt blodprov, kanske behöver jag mer?

Ja.. Jag tog ett nytt blodprov i mitten på augusti. Ser sen i min journal på 1177 att det fortfarande är positivt på samma antikroppar som det var första gången när allt drog igång. Tänkte att jaja, då är det väl bara att fortsätta medicinera. Men sen får jag ett brev hem att jag inte har sjukdomen ändå, och kan sluta med sprutorna. Fattar ingenting.. så nu tar jag varken sprutor eller trombyl. Men jag ska på ett extra tillväxtultraljud i v. 28.
Så.. Jag fattar inget. Samma positiva prov som drog igång hela cirkusen, gjorde också att de kunde säga att jag inte har sjukdomen. Men, det är väl därför de är läkare och inte jag 😶🙂
 
Jag har ätit en järntablett om dagen sen andra besöket hos mvc. Men funderar på att höra av mig och be om nytt blodprov, kanske behöver jag mer?

Ja.. Jag tog ett nytt blodprov i mitten på augusti. Ser sen i min journal på 1177 att det fortfarande är positivt på samma antikroppar som det var första gången när allt drog igång. Tänkte att jaja, då är det väl bara att fortsätta medicinera. Men sen får jag ett brev hem att jag inte har sjukdomen ändå, och kan sluta med sprutorna. Fattar ingenting.. så nu tar jag varken sprutor eller trombyl. Men jag ska på ett extra tillväxtultraljud i v. 28.
Så.. Jag fattar inget. Samma positiva prov som drog igång hela cirkusen, gjorde också att de kunde säga att jag inte har sjukdomen. Men, det är väl därför de är läkare och inte jag 😶🙂
Stor tumme upp på att du inte hade sjukdomen!:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
785
· Visningar
47 349
Senast: eyz
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp