Vinterföräldrar 2019/2020

Min tidiga förlossningspanik har börjat smyga sig tillbaka.
Har under ett par veckors tid kunnat koppla bort den lite grann, men nu när tiden för mötet med spec. BM närmar sig kryper paniken fram igen...:banghead:

I övrigt mår jag fortfarande oförskämt bra.. kände av mitt diskbråck efter att ha klippt två hästar i lördags men det börjar släppa igen. Vid senaste besöket hos BM hade mitt järnvärde stigit en aning och ligger nu på 107. Inga imponerande siffror men helt okej för mig som alltid ligger ganska lågt.

Bebis fortsätter att växa på sig och jag kan se mönster i hans aktivitet i magen, just nu är det ganska mysigt att vara gravid.
 
36 dagar kvar. Väldigt omysigt mesta delen av tiden. Magen är stor och otymplig och jag måste gå på toa halva nätterna.
 
36 dagar kvar. Väldigt omysigt mesta delen av tiden. Magen är stor och otymplig och jag måste gå på toa halva nätterna.

Kan tänka mig det blir bökigt längre fram med magen, jag har 92 dagar kvar så jag räknar med att den omysiga fasen ligger framför mig ...
 
Tror du att du kanske kan bli helt sjukskriven? :heart Jobbar ju själv som lågstadielärare och att vara sjukskriven på halvtid kan inte vara lätt. Det går ju liksom inte bara att släppa halva sitt jobb och låtsas att man mår bra inför barnen varje dag fastän man inte gör det. Ibland känner man sig ju som en urvriden disktrasa när barnen slutar för dagen.

Läkaren var väldigt tydlig med att den sociala biten är så pass viktig att han inte tänkte sjukskriva mig mer än 50%. Och jag håller med honom, jobbet blir på sätt och vis en andningshål. Men precis som du skriver, det är inte ett jobb där man bara gör sina 50% och sen går hem. Och jag har ju förfarande klassläraransvaret.. menmen, vi får se hur det går. Nu är det ju höstlov och idag har jag faktiskt fått lite gjort!

@cherie psykologen var bra, tack och lov. Alltid svårt det där, men det kändes bra. Kommer träffa henne i veckan igen 😊
 
Kan tänka mig det blir bökigt längre fram med magen, jag har 92 dagar kvar så jag räknar med att den omysiga fasen ligger framför mig ...
Jag inväntar med den omysiga fasen :p v.25 och jag sover fortfarande gott på mage och på rygg och har inte vaknat kissnödig mitt i natten på 12v. Men det kommer väl snart :laugh:
 
Jag inväntar med den omysiga fasen :p v.25 och jag sover fortfarande gott på mage och på rygg och har inte vaknat kissnödig mitt i natten på 12v. Men det kommer väl snart :laugh:

Sova på mage har jag inte kunnat alls, verkar som om jag vant mig av vid det nu.
Blev lätt överstimulerad vid vår ivf-behandling när vi blev gravida och var så sjukt svullen de första åtta veckorna att det var svårare att dölja graviditeten då än i vecka 14 😂

Jag ser till att inte dricka efter kl 20 så slipper jag kissa på natten 👌🏼🙈
 
Alltså ligga på mage tyckte jag tidigt blev obehagligt! Allt som tryckte på magen kändes så konstigt. Ligga på rygg klarar jag dock fortfarande av nu i vecka 30, skönt! Jag gillar att ligga på rygg 😁
 
Alltså ligga på mage tyckte jag tidigt blev obehagligt! Allt som tryckte på magen kändes så konstigt. Ligga på rygg klarar jag dock fortfarande av nu i vecka 30, skönt! Jag gillar att ligga på rygg 😁
Jag gillar också det men har blivit så nojig sen min BM gav mig rådet att ligga mest på vänster sida 😳
 
Har gått in i v36 nu och är definitivt i den omysiga fasen :p Men fördelen är ju att man börjar bli pepp på att genomgå en förlossning så man kan få ha bebisen på utsidan istället.
Sova på magen var länge sedan det var bekvämt, ligga på rygg går en kort stund sedan får jag andnöd, ligger jag på vänster sida när bebis är vaken så sparkar han mig rejält så jag ligger mest på höger sida :cautious:
 
@Eloise Ja, det hör man ju hela tiden, men är ju omöjligt att ligga på samma sätt/samma sida hela tiden 😁 Särskilt när man, som jag, behöver ligga och vila mkt pga foglossning. Skruttan i magen verkar må toppen trots en del ryggliggande, så jag är inte så orolig 😊
 
@Mirach När brukar den otrevliga fasen börja egentligen? Fattar att det är olika, men när ungefär börjar magen bli rejält tung och stor liksom? 🤔
 
@Eloise Ja, det hör man ju hela tiden, men är ju omöjligt att ligga på samma sätt/samma sida hela tiden 😁 Särskilt när man, som jag, behöver ligga och vila mkt pga foglossning. Skruttan i magen verkar må toppen trots en del ryggliggande, så jag är inte så orolig 😊

Bebis är mest aktiv när jag ligger på rygg eller höger sida, så jag borde egentligen sluta fåna mig men jag har märkt hur lättstressad jag är 🙄
 
Bebis är mest aktiv när jag ligger på rygg eller höger sida, så jag borde egentligen sluta fåna mig men jag har märkt hur lättstressad jag är 🙄

Det är väl inget konstigt alls att du lätt stressar upp dig kring diverse med tanke på hur mycket oro du haft/har :heart
 
Besök hos barnmorskan idag. Fick även ta blodprov för att se vilken blodgrupp barnet har. Hoppas den är negativ som mig så att jag slipper få spruta..
 
@Madick @Mirach Då har jag kanske en eller ett par hyfsat trevliga veckor till då! Jag hade en dålig dag igår, tyckte redan då att jag kände mig tung och otymplig och har börjat få svårt att resa mig från soffan, lite ont i ryggen av trötthet etc. O-nice!
 
Lite tröttsamt när hjärna och kropp inte har samma inställning till det här med vad som behöver göras. Har packat i ordning blöjorna (vi kör tyg) och börjat på klädsortering. Men nu säger ryggen STOPP. Inte klar ju! Och snart måste vi in till köpcentret för att handla vinterkängor till 5 åringen. 32 dagar kvar...
 
Lite tröttsamt när hjärna och kropp inte har samma inställning till det här med vad som behöver göras. Har packat i ordning blöjorna (vi kör tyg) och börjat på klädsortering. Men nu säger ryggen STOPP. Inte klar ju! Och snart måste vi in till köpcentret för att handla vinterkängor till 5 åringen. 32 dagar kvar...
Åh kan du inte berätta lite om tygblöjor och varför du föredrar dem framför ”vanliga”?
Jag är väldigt nyfiken på dem och hur det funkar rent praktiskt...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 542
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 307
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 070
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 023
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp