Vinterföräldrar 2019/2020

Mycket bättre med foglossningen idag! Såklart fortfarande besvärligt, men inte alls samma konstanta smärta och låsningar som de andra dagarna. Kanske var bältet som gjorde skillnad (första dagen med det idag) , eller att jag tänker extremt mkt på hur jag rör mig/står/sitter eller en kombo av båda sakerna. Oavsett skönt och lite hoppfullt 😊
 
@Eloise Det är så kul att shoppa barnkläder tycker jag 😍

Det går väldigt, väldigt lätt överstyr...
I helgen har vi svärföräldrarna på besök, de bor i Lycksele och vi i södra Skåne så jag förmodar att svärmor vill ta en shoppingrunda också 🙈 tror inte vi ses mer innan bf så jag får ladda energi för allt vi ska hinna med 😅

Så skönt att din foglossning känns lite bättre idag, håller tummarna att bältet gör susen för dig!
 
I helgen ska jag åka på UnderBara Barn-mässan. Vi får väl se hur det går att gå. Lär försöka vara där tidigt så det finns parkering inne i p-huset. Foglossningen kommer sätta stopp för det hela annars.
 
Hörni! Statusuppdateringar! Hur mår ni och hur går det för alla?

Jag har mått oförskämt bra hela vägen hit till vecka 25, för någon dag sen började jag få ont i vänster lår och efter lite googlande diagnosticerade jag mig själv med "Meralgia paresthetica".
Nerv i kläm för att bebis trycker på, låter rimligt tycker jag.

Är lite jobbigt i stallet, borsta ben och kratsa hovar är ingen favorit just nu, samt gå i trappor.
Alvedon gör så att det inte gör ont när jag arbetar eller sitter rakt upp och ner bara.
Hoppas på att lite sjukgymnastik kan underlätta.
 
Jag har mått oförskämt bra hela vägen hit till vecka 25, för någon dag sen började jag få ont i vänster lår och efter lite googlande diagnosticerade jag mig själv med "Meralgia paresthetica".
Nerv i kläm för att bebis trycker på, låter rimligt tycker jag.

Är lite jobbigt i stallet, borsta ben och kratsa hovar är ingen favorit just nu, samt gå i trappor.
Alvedon gör så att det inte gör ont när jag arbetar eller sitter rakt upp och ner bara.
Hoppas på att lite sjukgymnastik kan underlätta.
Kratsa hovar, hahaha! Det var länge sen :-) tvingar med tonåringen som får göra sånt.

v32 och magen känns ivägen vad jag än gör. Hur ska det vara resten av tiden nu när hon växer så mycket därinne. TUL och snittplanering nästa vecka.
 
Kratsa hovar, hahaha! Det var länge sen :-) tvingar med tonåringen som får göra sånt.

v32 och magen känns ivägen vad jag än gör. Hur ska det vara resten av tiden nu när hon växer så mycket därinne. TUL och snittplanering nästa vecka.

Jag har försökt lära mannen, han behöver lite mer finess dock innan jag vågar släppa loss honom själv med det:p
Kanske har missat om du skrivit det innan, varför görs bara TUL på vissa? =)
 
Jag har försökt lära mannen, han behöver lite mer finess dock innan jag vågar släppa loss honom själv med det:p
Kanske har missat om du skrivit det innan, varför görs bara TUL på vissa? =)
Jag vet faktiskt inte. Kanske för att lättare planera snittet? Gjorde på första men inte tvåan och trean. Första mätte de till 4,3 kg men han kom ut mer än 2v över tiden på 3,8 så det verkar ju inte vara direkt en exakt vetenskap :-)
 
Jag har mått oförskämt bra hela vägen hit till vecka 25, för någon dag sen började jag få ont i vänster lår och efter lite googlande diagnosticerade jag mig själv med "Meralgia paresthetica".
Nerv i kläm för att bebis trycker på, låter rimligt tycker jag.

Är lite jobbigt i stallet, borsta ben och kratsa hovar är ingen favorit just nu, samt gå i trappor.
Alvedon gör så att det inte gör ont när jag arbetar eller sitter rakt upp och ner bara.
Hoppas på att lite sjukgymnastik kan underlätta.
Min mage har precis börjat ta emot lite när jag böjer mig fram, sån ovan känsla:laugh: vanliga ponnyn går bra att kratsa hovarna på men shettisen är lite svårare. Än så länge sover jag gott på magen, men det går väl inte så länge till. Går in i v.23 imorgon.
 
Alltså ätandet. Det går bättre än tidigare men som nu. Ätit middag, normal portion. Har köpt nacho chips med salsa som jag suktat efter såå länge och en B&J glass. Tittar på klockan och inser att jag får vara vaken hela natten om jag ska hinna få plats i magen. Nåja, det sparar ju kalorier.
 
Ja mår helt ok men magen känns stor och ivägen :p Är i v33 nu och räknar med att bebis är ute om två månader. Har 6 veckor kvar att jobba.
Tycker den här bebisen härjar omkring mer i magen än vad dottern gjorde men det är ju ingen brist på livstecken iallafall ;)
Var på TUL igår, barnmorskan hade svårt att få ett bra mått på bebisens mage så bebisen hamnade 17% under medelkurvan på vikten. Så jag får göra ett nytt TUL om två veckor för att se om han fortfarande ligger så mycket under.
 
Alltså ätandet. Det går bättre än tidigare men som nu. Ätit middag, normal portion. Har köpt nacho chips med salsa som jag suktat efter såå länge och en B&J glass. Tittar på klockan och inser att jag får vara vaken hela natten om jag ska hinna få plats i magen. Nåja, det sparar ju kalorier.

Känner igen känslan! Har senaste dagarna också börjat få brännande känsla i bröst/matstrupe/hals som håller i några timmar efter måltider. Antar att det är den berömda halsbrännan som gjort entré!
 
Känner igen känslan! Har senaste dagarna också börjat få brännande känsla i bröst/matstrupe/hals som håller i några timmar efter måltider. Antar att det är den berömda halsbrännan som gjort entré!
Samma här. Fast jag får den om jag äter middag och sedan kort därefter böjer mig fram några gånger :cautious: så inga rejäla middagar om jag planerar att sticka till stället kort därefter.
 
Samma här. Fast jag får den om jag äter middag och sedan kort därefter böjer mig fram några gånger :cautious: så inga rejäla middagar om jag planerar att sticka till stället kort därefter.

Jag får halsbränna så fort jag är hungrig 😑
Försöker fördela intaget jämt under dagen och äta mindre portioner.
 
Spenderade kvällen lite otippat på Förlossningen. Den galna bruden i magen hade bestämt sig för en vilodag och jag hann bli orolig. På kurvorna såg jag att hon var alert och rörde sig men inget kändes. UL visade också rörelser men ändå känns det inte. Hon måste vridit sig så hon sparkar på något okänsligt ställe.

Sitter tjusigt i säte i alla fall (31+6) men eftersom det blir planerat snitt så spelar det ju ingen roll.
 
Hur gör ni andra med tjockare jacka?
Jag har haft ett par olika modeller hemma som jag beställt från nätet men jag hittar ingen som jag gillar.
Antingen sitter de fult, är dåligt värmande eller inte vattenavisande/täta.

Har en ullkappa som jag borde kunna knäppa en eller två veckor till beroende på hur magen växer, men sen kommer det ju blir rejält kallt.. =(
 
Hur gör ni andra med tjockare jacka?
Jag har haft ett par olika modeller hemma som jag beställt från nätet men jag hittar ingen som jag gillar.
Antingen sitter de fult, är dåligt värmande eller inte vattenavisande/täta.

Har en ullkappa som jag borde kunna knäppa en eller två veckor till beroende på hur magen växer, men sen kommer det ju blir rejält kallt.. =(
Jag har en ulljacka i herrmodell jag köpte på second hand. Funkar lysande. Sen har jag köpt stickade tjocka ulltröjor med öppning i sidan så de går att amma med sedan också. Lager på lager funkar bäst för mig.
 
Söka föräldraledigt på jobbet, har ni gjort det ännu? Jag märkte idag att jag är lite sen på den fronten. Hur tänker nu då kring startdatum för föräldraledigheten? Har ni lagt den vid BF eller en tid innan? Måste nog få till ansökningen imorgon.
 
Söka föräldraledigt på jobbet, har ni gjort det ännu? Jag märkte idag att jag är lite sen på den fronten. Hur tänker nu då kring startdatum för föräldraledigheten? Har ni lagt den vid BF eller en tid innan? Måste nog få till ansökningen imorgon.
Anmälde tidigt. Första gången jag faktiskt har ett fast slutdatum, men det är ju lättare att planera när man vet att det blir snitt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
39 40 41
Svar
806
· Visningar
48 621
Senast: eyz
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 607
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 764
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp