Vinterföräldrar 2019/2020

Han går under arbetsnamnet Kotten eller Picky-picky för han pickar på en som en hackspett när han är hungrig eller bara vill snutta... 🤦🏼‍♀️😂
Vi behöver verkligen ett namn...

MIna vänners yngsta barn fick inget namn förrän efter 1,5 år då hade skatteverket tjatat många gånger. Hen kallades "det vissna lövet" fram tills det blev ett namn
 
MIna vänners yngsta barn fick inget namn förrän efter 1,5 år då hade skatteverket tjatat många gånger. Hen kallades "det vissna lövet" fram tills det blev ett namn

😂😂 Alltså...

Min man hoppades att det fanns en nämnd någonstans som avgjorde och valde namn åt en om man inte hade skickat in om namn inom tre månader. Han blev besviken när det enda de kunde erbjuda var påminnelser och vite 🙈
 
😂😂 Alltså...

Min man hoppades att det fanns en nämnd någonstans som avgjorde och valde namn åt en om man inte hade skickat in om namn inom tre månader. Han blev besviken när det enda de kunde erbjuda var påminnelser och vite 🙈

Visst är det kul. Det vissna lövet ... i ett och ett halvt år
 
Idag är en sån där dag där hon sover max 30 min i stöten och BARA med kroppskontakt. Mindre kul att hämta 5 åringen på dagis med illtjutande bebis. Tur att det bara är ca 100m dit..
 
Lillan sover väldigt gott typ varannan eller var tredje natt, men de andra nätterna ligger hon verkligen och stånkar, stönar, fäktas, sparkar med benen och spänner sig hela natten igenom. Hon stånkar ”eeeehhhhhh” hela tiden och kommer liksom inte till ro. Ibland kan hon nästan låta som en vuxen som har ont ”aaaaahhh!!” Gör så ont i mig att se henne så obekväm. Hon skriker inte, gnäller inte riktigt heller (bara ibland). Oftast tror jag också att hon sover samtidigt som allt stånkande, men upplevs ganska oroligt då hon ibland tittar till tex. Det konstiga är att det bara blir såhär nattetid. Hon kan låta så på dagtid också, men aldrig så ihållande som det blir på nätterna utan då är det enstaka gånger eller korta stunder. Tycker ofta det mildras om jag bär upp henne och har henne upprätt (typ jag sitter och hon sover liggande mot mitt bröst). Då kommer hon ganska snart till ro och gör bara sina vanliga sovljud (som är ganska högljudda de med 😁). Det funkar dock inte om vi ligger ner helt båda två, då fortsätter ljuden.

Någon som har några tankar om vad det kan bero det på? Är det magont? Vad kan man göra? Magmassage etc hjälper inte. Hon rapar alltid flera gånger efter matning och både bajsar och pruttar flera ggr under nätterna. Undrar också om det är normala ljud från bebis. Låter era såhär?

Försökte spela in liten film när vi satt oss i soffan, men då har ju ljuden minskat betydligt eftersom vi sitter upp. Men finns drag av dem kvar. Så ungefär såhär låter hon fast högre och tätare och mer utdraget:https://drive.google.com/file/d/1jgFlrxJiKM6dOVKfVNSKiE6Wf9PTOt4H/view?usp=drivesdk
 
Lillan sover väldigt gott typ varannan eller var tredje natt, men de andra nätterna ligger hon verkligen och stånkar, stönar, fäktas, sparkar med benen och spänner sig hela natten igenom. Hon stånkar ”eeeehhhhhh” hela tiden och kommer liksom inte till ro. Ibland kan hon nästan låta som en vuxen som har ont ”aaaaahhh!!” Gör så ont i mig att se henne så obekväm. Hon skriker inte, gnäller inte riktigt heller (bara ibland). Oftast tror jag också att hon sover samtidigt som allt stånkande, men upplevs ganska oroligt då hon ibland tittar till tex. Det konstiga är att det bara blir såhär nattetid. Hon kan låta så på dagtid också, men aldrig så ihållande som det blir på nätterna utan då är det enstaka gånger eller korta stunder. Tycker ofta det mildras om jag bär upp henne och har henne upprätt (typ jag sitter och hon sover liggande mot mitt bröst). Då kommer hon ganska snart till ro och gör bara sina vanliga sovljud (som är ganska högljudda de med 😁). Det funkar dock inte om vi ligger ner helt båda två, då fortsätter ljuden.

Någon som har några tankar om vad det kan bero det på? Är det magont? Vad kan man göra? Magmassage etc hjälper inte. Hon rapar alltid flera gånger efter matning och både bajsar och pruttar flera ggr under nätterna. Undrar också om det är normala ljud från bebis. Låter era såhär?

Försökte spela in liten film när vi satt oss i soffan, men då har ju ljuden minskat betydligt eftersom vi sitter upp. Men finns drag av dem kvar. Så ungefär såhär låter hon fast högre och tätare och mer utdraget:https://drive.google.com/file/d/1jgFlrxJiKM6dOVKfVNSKiE6Wf9PTOt4H/view?usp=drivesdk

Vi kallar vår bebis för Knorris, inatt sov jag knappt för han levde om så och filten hade han lyckats sparka av sig...samma sak som er, låter ”Eh” och har öppna ögon ibland men verkar sova.
när han får såna nätter brukar vi köra med pysventilen, när jag bytte och ammade vid 03 använde jag den och sen sov han gott resten av natten. Har ni provat det?
 
Nytt besök hos BVC igår.
3590 vilket betyder 300 gram upp sen förra veckan. 54,1cm så han har växt ~4cm sen födsel.
Han är fortfarande lite gul men vi upplever att det blir bättre. Rekommendation säger Barnakuten och blodprov om de är gula efter tre veckor men BVC-sköterskan ville inte vi skulle åka in med honom än med tanke på alla smittor nu. Vi skulle höras av på måndag och eventuellt åka in då om det inte blivit bra helt 😤
 
Vi kallar vår bebis för Knorris, inatt sov jag knappt för han levde om så och filten hade han lyckats sparka av sig...samma sak som er, låter ”Eh” och har öppna ögon ibland men verkar sova.
när han får såna nätter brukar vi köra med pysventilen, när jag bytte och ammade vid 03 använde jag den och sen sov han gott resten av natten. Har ni provat det?

Ja, vi har provat pysventil flera gånger när hon varit såhär, men utan framgång. Tror därför inte att gaser är problemet riktigt, men rädd att hon får upp massa kräk/magsyra i matstrupen och att det ligger och bränner. Ganska ofta märker man att hon har kräk som kommer upp som hon sväljer ner igen. Tänker att det isf kan förklara varför hon gillar upprätt läge mer också...
 
@Eloise Vad jobbigt förresten, att rekommendationen är att åka in egentligen men att man samtidigt inte rekommenderar det just nu pga tiden på året med smittor...
 
Lillan sover väldigt gott typ varannan eller var tredje natt, men de andra nätterna ligger hon verkligen och stånkar, stönar, fäktas, sparkar med benen och spänner sig hela natten igenom. Hon stånkar ”eeeehhhhhh” hela tiden och kommer liksom inte till ro. Ibland kan hon nästan låta som en vuxen som har ont ”aaaaahhh!!” Gör så ont i mig att se henne så obekväm. Hon skriker inte, gnäller inte riktigt heller (bara ibland). Oftast tror jag också att hon sover samtidigt som allt stånkande, men upplevs ganska oroligt då hon ibland tittar till tex. Det konstiga är att det bara blir såhär nattetid. Hon kan låta så på dagtid också, men aldrig så ihållande som det blir på nätterna utan då är det enstaka gånger eller korta stunder. Tycker ofta det mildras om jag bär upp henne och har henne upprätt (typ jag sitter och hon sover liggande mot mitt bröst). Då kommer hon ganska snart till ro och gör bara sina vanliga sovljud (som är ganska högljudda de med 😁). Det funkar dock inte om vi ligger ner helt båda två, då fortsätter ljuden.

Någon som har några tankar om vad det kan bero det på? Är det magont? Vad kan man göra? Magmassage etc hjälper inte. Hon rapar alltid flera gånger efter matning och både bajsar och pruttar flera ggr under nätterna. Undrar också om det är normala ljud från bebis. Låter era såhär?

Försökte spela in liten film när vi satt oss i soffan, men då har ju ljuden minskat betydligt eftersom vi sitter upp. Men finns drag av dem kvar. Så ungefär såhär låter hon fast högre och tätare och mer utdraget:https://drive.google.com/file/d/1jgFlrxJiKM6dOVKfVNSKiE6Wf9PTOt4H/view?usp=drivesdk
Vi har så sista timmarna på nattsömnen. Ibland hhjlper det att ta upp och potta, ibland är det en rap. Vissa gånger räcker drt att hålla om så hon inte kan fladdra omkring.
 
Mina bröst har gått helt bananas 😤

Produktionen har slagit i taket, på den ena tutten. Den jag hade mjölkstockning på håller sig ”normal”.
Bebis har hela tiden fått äta till han säger stopp själv, vilket senaste dagarna resulterat i en bebis som bara kräks efter han ätit.
I natt började jag med att avbryta honom direkt brösten inte kändes spända längre, han somnade så han blev ju faktiskt mätt, och han kräktes inte heller.
Men vad ska jag göra med allt överflöd?!
Börjar jag pumpa så håller jag ju produktionen på den här nivån, och tömmer jag inte ur kommer jag ju få mjölkstockning igen 😩
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
47 537
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 273
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 064
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 014
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp