Vinterföräldrar 2019/2020

Nope. Lägga på mage funkade inte. Det enda som hände var att grabben började åla runt :meh:

Funkade inte för mig heller. Huvudet åkte upp direkt och hon började också kravla. Trodde kanske allt skulle vända när hon igår natt lyckades lägga ner huvudet och somna om på mage (efter massa bump i rumpan)och sov så i ca 1,5 timma. Men nej, inte gått igen sen dess, varken dag- eller nattetid. Försöker ha acceptans att denna period också går över och tills dess får jag väl sitta halvt upprätt i soffan och sova med henne på mig, funkar i alla fall större delen av tiden (för henne, lite värre för mig). Får du/ni någon sömn?

Mvh, har precis sövt och försökt lägga ner bebis 6 ggr men hur djupt hon än sover tar det max 2-3 sekunder så har hon vänt runt, hävt sig upp på armarna i sömnen och sen vaknat och skrikit och går inte alls att söva om på magen.
 
Funkade inte för mig heller. Huvudet åkte upp direkt och hon började också kravla. Trodde kanske allt skulle vända när hon igår natt lyckades lägga ner huvudet och somna om på mage (efter massa bump i rumpan)och sov så i ca 1,5 timma. Men nej, inte gått igen sen dess, varken dag- eller nattetid. Försöker ha acceptans att denna period också går över och tills dess får jag väl sitta halvt upprätt i soffan och sova med henne på mig, funkar i alla fall större delen av tiden (för henne, lite värre för mig). Får du/ni någon sömn?

Mvh, har precis sövt och försökt lägga ner bebis 6 ggr men hur djupt hon än sover tar det max 2-3 sekunder så har hon vänt runt, hävt sig upp på armarna i sömnen och sen vaknat och skrikit och går inte alls att söva om på magen.
In att vaknade jag vid två för matstund och insåg att wiho!, inget bökande hittills :love: kom bara lite fram på morgontimmen så han fick sova i famnen då så idag är jag utvilad.
 
Så fort bebis somnat igår kväll började han röra sig i sömnen. Det här blir ingen rolig natt sa jag dystert till sambon. Så kastade T sig bort från mig på mage, kom runt och vaknade. Såg lite förvirrad ut men fyrade av världens leende mot oss innan han lägger ner huvudet på sängen och blundar. 3 gånger tittar han upp, ser superglad ut och lägger sen ner huvudet och blundar medan vi låg och skrattade åt honom. Sen slocknade han så och för första gången sen han var några dagar gammal kunde jag somna på rygg utan hudkontakt med honom :D:love: han sov väl så i ett par tre timmar men resten av natten blev rätt bra den med. Han lärde sig igår hur man vänder tillbaka från mage till rygg så han ändrade sig som han ville.
 
@Förgätmigej Gud, så skönt för er! Och så gulligt med alla dessa leenden 😍 Jag klurar vidare på lösningar för vår del (lillan kan inte rulla från mage till rygg och verkar högst ointresserad av att lära sig det också, nu vill hon bara framåt eller bakåt eller runt) och funderar på om en väldigt tajt sovorm omkring henne kan hjälpa till att lugna ner henne så hon inte vänder sig om. Vi hade en katastrofnatt till i natt och nu kommer hon knappt till ro i famnen. Känns så hopplöst och vi orkar nog inte åka ut till släkten och våra sommarstugor när det är såhär.
 
@Förgätmigej Gud, så skönt för er! Och så gulligt med alla dessa leenden 😍 Jag klurar vidare på lösningar för vår del (lillan kan inte rulla från mage till rygg och verkar högst ointresserad av att lära sig det också, nu vill hon bara framåt eller bakåt eller runt) och funderar på om en väldigt tajt sovorm omkring henne kan hjälpa till att lugna ner henne så hon inte vänder sig om. Vi hade en katastrofnatt till i natt och nu kommer hon knappt till ro i famnen. Känns så hopplöst och vi orkar nog inte åka ut till släkten och våra sommarstugor när det är såhär.
Jag tror detta var en engångshändelse men det ger mig hopp om bättring :D Är er som vår lär inte sovorm hjälpa. T blir bara värre om det ligger nåt i vägen som hejdar han eller om man håller emot :down:
 
Jag tror detta var en engångshändelse men det ger mig hopp om bättring :D Är er som vår lär inte sovorm hjälpa. T blir bara värre om det ligger nåt i vägen som hejdar han eller om man håller emot :down:

Ja, så är det nog här med. Hon blir tokigt frustrerad om hon ligger i nestet och som du säger hatar hon också om man försöker hålla emot. Provade att lägga henne med magläge direkt här ikväll också, men har lite ångest för PSD, samtidigt vänder hon ju sig själv också så skillnaden är väl sak samma. Än så länge har hon sovit väldigt gott i 30 minuter, helt stilla 😍

Edit: EXAKT när jag tryckte på skicka så hävde hon sig upp, började åla och vaknade sen 😢
 
Senast ändrad:
Ja, så är det nog här med. Hon blir tokigt frustrerad om hon ligger i nestet och som du säger hatar hon också om man försöker hålla emot. Provade att lägga henne med magläge direkt här ikväll också, men har lite ångest för PSD, samtidigt vänder hon ju sig själv också så skillnaden är väl sak samma. Än så länge har hon sovit väldigt gott i 30 minuter, helt stilla 😍

Edit: EXAKT när jag tryckte på skicka så hävde hon sig upp, började åla och vaknade sen 😢
Hahaha. Jag har precis nattat en som inte var ett dugg intresserad av att sova :p istället låg han och vände från mage till rygg i 10min. Somnat nu på sidan men får väl se om han börjar kasta sig runt. Brukar starta efter ca 20min.
 
Kul natt. Ungen rullar numera fram i sömnen mellan mig och sambon och varje gång det tar stopp (dvs någon av oss är i vägen) fördubblar han ansträngningarna, börjar gnälla vilket övergår till gråt om man inte får tag i han tillräckligt snabbt :arghh:
 
Det är jävla skit när sömnen är så jävlig. Försöker ha acceptans, men hade varit lättare om man bara visste när den jobbiga perioden ska ta slut 😫
 
Från att ha legat stilla och sovit lugnt har vi nu en väderkvarn i sängen. Jag och sambon ligger på varsin kant medam M ligger på tvärsan.

Idag var vi på badhus och oj då kul hon tyckte det var. Satt och plaskade länge innan tröttheten slog till. Efter en sovstund badade vi ihop i djupare bassäng. Väldigt kul!
 
Det är jävla skit när sömnen är så jävlig. Försöker ha acceptans, men hade varit lättare om man bara visste när den jobbiga perioden ska ta slut 😫
Ja hade man bara vetat hur länge hade det varit lättare! Och om man hade fått ett varför också hade det känts ännu bättre.

Men vet ni! En milstolpe är gjord idag som gör att jag kan se slutet på tunneln :D vaknade och matade bebis vid halv sju. Bebis somnade om men inte jag. Han vänder sig dessutom till magläge efter en stund så strax efter 7 går jag upp. En halvtimme senare går jag och inser att både bebis och sambo fortfarande sover. Bebis ligger helt själv utan hudkontakt :banana: woooow, så jäkla glad var jag :love::D
 
Jag/vi går under 😫 Om jag bara kunde veta när detta ska ta slut... Det blir bara värre och jag vet inte hur vi ska palla eller hjälpa lillan sova bättre på natten...
 
OK. Jag har haft tråkiga kvällar eftersom M inte vill sova själv, så jag har lagt mig 19-20 nångång. Nu har hon sovit bra ett tag så sambon tyckte jag kunde sätta in babyvakten och komma ner. Sagt och gjort. Efter två uppvak med ledsen bebis så gick jag och la mig 21 istället. Nu har jag vidriga nätter, hon håller koll så jag är kvar och då tuttar hon mer och kissar mer också, alltså lättare sömn och jag får väldigt lite sömn. Bläh! Jag ska lyssna på mig själv och inte vad andra tycker sig veta...
 
OK. Jag har haft tråkiga kvällar eftersom M inte vill sova själv, så jag har lagt mig 19-20 nångång. Nu har hon sovit bra ett tag så sambon tyckte jag kunde sätta in babyvakten och komma ner. Sagt och gjort. Efter två uppvak med ledsen bebis så gick jag och la mig 21 istället. Nu har jag vidriga nätter, hon håller koll så jag är kvar och då tuttar hon mer och kissar mer också, alltså lättare sömn och jag får väldigt lite sömn. Bläh! Jag ska lyssna på mig själv och inte vad andra tycker sig veta...
Eller så lägger sig sambon istället?
 
Det skulle han gärna göra om hon accepterade det... Han brukar stanna där medan jag läser för stora så hon inte är ensam om/när hon vaknar till i alla fall, men han duger liksom inte.
Fick intrycket att han ville att ni skulle vara uppe ihop. Jag tror inte jag fattar vilken tur jag haft både med barn och sambo, skulle han inte duga för bebis skulle han nog skicka iväg mig ett par dagar och jobba på det.. svårare när man har två såklart.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer som väntar knodd i vinter? Mig: 34 år och väntar mitt första barn, BF 7/12, så är nu i vecka 17+4. Hoppas att det trillar...
38 39 40
Svar
785
· Visningar
47 349
Senast: eyz
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 989
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: nullo-modo
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp