Vinterföräldrar -18/19

@kryptisk Stort grattis!!!!

Jag har jobbat klart nu. Har dock vabbat och varit sjuk själv mer än halva november så har inte blivit så mycket jobb. Nu hoppas jag dottern blir frisk i helgen efter 3v sjuk så jag får vara hemma lite själv i december och vila. Känns att det närmar sig nu. Har mycket sammandragningar igen men det känns ju ok nu i v 36. Är annars pigg igen och mår bra. Känner mig dock stor och otymplig trots att magen är liten fortfarande.
 
Vi har både varit på födelsedagsfirande och haft det här hemma i helgen. Var hos min bror och hans sambo först, sedan hade vi kalas för vår yngsta här dagen efter. Mycket trevligt :)
Bebis sparkar, buffar och rör sig som bara den nu och det syns tydligt även utanpå magen. Så mysigt :love:
 
Japp, ny vecka hörrni!:bump:
Har det hänt nåt särskilt i helgen?
Ja veckorna går verkligen fort! Den här helgen blev helkonstig, åkte på någon lättare form av matförgiftning och kunde sen inte alls sova i söndags natt, kass uppladdning inför första dagen på ny praktikplats, sov typ 1-2 timmar natten före första passet. Men jag överlevde och har i natt sovit 11 härliga timmar! Nu ska jag orka 2 veckors praktik sen är bebis välkommen när den vill :love:
 
Jag har fått galet ont i benen, speciellt det ena.
Har värkt hela dagen både igår och idag, vansinnigt irriterande.
Bebis bökar runt och sparkar för fullt och har upptäckt att hon når mina revben också.
33+2 idag, går verkligen galet fort! Vi har säng, vagn, bilstol och skötbord klart, funderar på om man ska ha ett babynest i sängen eller inte.
 
Jag har fått galet ont i benen, speciellt det ena.
Har värkt hela dagen både igår och idag, vansinnigt irriterande.
Bebis bökar runt och sparkar för fullt och har upptäckt att hon når mina revben också.
33+2 idag, går verkligen galet fort! Vi har säng, vagn, bilstol och skötbord klart, funderar på om man ska ha ett babynest i sängen eller inte.

Med dottern hade vi nest i spjälsäng bredvid sängen men nu kommer nog lillebror att få ligga i nestet mellan oss och sen dottern på ena sidan av oss där spjälsängen står. Hon har börjat vela ligga där nu när vi tog fram den igen. Nestet var så bra tyckte jag!!

Vi var på nytt TUL idag. Bebis beräknas väga 2700g vid bf så han verkar följa storasyster. Inte långt kvar nu! V 37 idag!!
 
Ska till bm snart och velar över detta vaccin, hade jag inte varit gravid så hade det inte ens varit ett alternativ att ta det. Men jag vet inte, har ingen lust att bli sjuk av vaccinet heller ju. Om man nu kan bli det, jag vet inte.
 
Ska till bm snart och velar över detta vaccin, hade jag inte varit gravid så hade det inte ens varit ett alternativ att ta det. Men jag vet inte, har ingen lust att bli sjuk av vaccinet heller ju. Om man nu kan bli det, jag vet inte.
Prata med din barnmorska, hon har nog de svar du behöver :) De finns de som reagerar på vaccinet, men inte i närheten av Hur sjuk man kan bli i influensa, och särskilt som gravid med ökad risk för följdsjukdomar som lunginflammation.
 
Med dottern hade vi nest i spjälsäng bredvid sängen men nu kommer nog lillebror att få ligga i nestet mellan oss och sen dottern på ena sidan av oss där spjälsängen står. Hon har börjat vela ligga där nu när vi tog fram den igen. Nestet var så bra tyckte jag!!

Vi var på nytt TUL idag. Bebis beräknas väga 2700g vid bf så han verkar följa storasyster. Inte långt kvar nu! V 37 idag!!
Nu är det nära! Vi har också plockat fram spjälsäng och sätt utan långsida mot vår säng. Inga förhoppningar om att bebis ska sova där i, men då kan jag iaf ha bebis på utsidan av mig. Håller med om babynest, det var guld värt. Har faktiskt två denna gång, för att kunna ha både i sängen och nere i soffan för att slippa bära med det upp och ner som vi gjorde sist. Har dessutom lånat en babyhammock/hängmatta som bebis kan sova i nere, ser mycket fram emot att testa den då de jag känner som har en är jättenöjda med sina.
 
Ska till bm snart och velar över detta vaccin, hade jag inte varit gravid så hade det inte ens varit ett alternativ att ta det. Men jag vet inte, har ingen lust att bli sjuk av vaccinet heller ju. Om man nu kan bli det, jag vet inte.

Hoppar in från sommartråden.
Jag vaccinerade mig inte i vintras för jag blir minsann ändå aldrig sjuk. Jo tjena, blev absolut supersjuk, kunde knappt ta mig ur sängen på 1,5 vecka :nailbiting:
Sen fick jag två riktiga dunderförkylningar under våren.

Jag kommer vaccinera mig fast jag nu är ogravid och inte tillhör någon riskgrupp överhuvudtaget, jag är absolut livrädd att få influensa igen och må så dåligt :nailbiting:
 
@kryptisk Grattis:)

Första veckan hemma och saknar redan att jobba.
Börjar så smått att få i ordning alla grejerna till bebisen.
Mår fortfarande bra förutom halsbrännan och att kräkas vissa morgnar
 
Får prata med bm om vaccinering, blev inget pratat om det idag. Bebis växer så det knakar och busar runt som bara den där inne :heart Fyndade en ergobabysele med spädbarnsinsats för 500 kr idag :up: Kommer nog inte våga gå ut med bebis i den medan det är vinter och halt, men den är ju praktisk inne också.
 
Ökad mängd sammandragningar, ökad mängd flytningar, ökad trötthet... Antagligen precis som det ska vara i v 37, men nog sjutton känns det att det närmar sig :nailbiting: :p :love:
 
Tack hörni!:love: Kejsarsnittet gick bra, och jag är lite glad att jag valde snitt för ut kom en tjej på 54cm och 4,6kg. Alldeles för stor för sin ålder. Moderkakan vägde 1,2kg mot vanliga 500 gram! Så hon hade nog kunnat bo kvar där inne länge till, och bli ännu större. Hade väldigt mycket fostervatten också, så sammantaget är det inte konstigt att jag varit stor och tung:D

Lilla fröken vrålade redan innan hon ens kommit ut helt, och var väldigt pigg redan från början trots storleken. Sen dippade hon, vilket tydligen är vanligt med stora barn. Vi låg inne på neonatal i två dagar, hon låg med cpap och tillmatades en massa. Sedan låg vi på BB en dag för säkerhets skull och så kom vi hem i onsdags eftermiddag. Nu börjar jag våga landa i att hon faktiskt mår bra. Idag ska vi tillbaka till mammot och väga fröken. Hoppas all amning gett resultat, för äta gör hon!:d:laugh:
Grattis!
Får jag fråga varför du fick välja snitt? Visste ni innan att bebis va stor? Anledningen att jag frågar är för att min gosse vägde nästan 4,5 kg när han kom ut med akut snitt men fick aldrig TUL.
 
Jag är så trött på den här segdragna förkylningen :cautious: Den lär ju inte bli bättre innan bebis kommit ut... Hostar och snorar konstant, ont i halsen och huvudvärk. 3 veckor och 2 dagar till BF... Bebis verkar pigg iaf :heart Jag ska försöka ta tag i bb-väskan snart...

Hur går det för er andra?
 
Men grattis @Reville :heart :love: :heart Har allt gått bra? Hur mår ni? Var tvungen att leta fram listan :D

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet
 
Men grattis @Reville :heartlove::heart Har allt gått bra? Hur mår ni? Var tvungen att leta fram listan :D

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet
Tack så mycket!
Allt har gått jättebra och vi mår bra allihop:)
 
Grattis! :love:
Hur mår ni?

Bebis var väldigt lugn igår, nästan för lugn men sedan blev det full fart på henne igen. Blev lite orolig ett tag men nu bökar hon runt som vanligt igen.
Tack! Vi mår bara fint:)
Skönt när de rör sig så man vet att de mår bra i magen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 633
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 985
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 840
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp