Virkning, Stickning, NĂ„lbindning. Del 2

Hej alla duktiga handarbetare đŸ‘đŸ»
Nu ska jag ge mig pÄ ett nytt projekt.
Det stÄr sticka Nr 6 rundsticka 70cm. Men kan inte för mitt liv hitta med sÄdan lÀngd. Har 60cm eller 80cm, vad hade ni tagit? :grin:

Det beror pÄ vad det ska bli, ska du sticka fram och tillbaka sÄ spelar det ingen roll sÄ lÀnge som alla maskorna fÄ plats, jag hade tagit 80 cm. Ska du sticka runt pÄ rundstickan sÄ hade jag tagit 60 cm sÄ att inte kabeln blir för lÄng.
 
Det beror pÄ vad det ska bli, ska du sticka fram och tillbaka sÄ spelar det ingen roll sÄ lÀnge som alla maskorna fÄ plats, jag hade tagit 80 cm. Ska du sticka runt pÄ rundstickan sÄ hade jag tagit 60 cm sÄ att inte kabeln blir för lÄng.

Jag ska sticka en islandströja! AlltsĂ„ frĂ„n botten och upp đŸ€“
Ska lÀgga upp 110 maskor totalt. DÄ kanske 60 blir bÀst ÀndÄ.
 
HÀr ligger den stickade koftan pÄ blockning. En av dom svÄraste och pilligaste saker jag stickat hittills
 

Bifogade filer

  • 47F1063C-992F-4F4E-96DD-16B6D72F8CD0.jpeg
    47F1063C-992F-4F4E-96DD-16B6D72F8CD0.jpeg
    420,7 KB · Visningar: 102
SÄ var den första av de tre filtar jag ska virka efter mönstret Sacred Space klar!
DSC_1324~2.JPG
Fick lite garntorsk pÄ det gröna med tvÄ varv kvar. Under tiden jag vÀntade in det nya garnet sÄ smygbörjade jag pÄ nÀsta filt som blir senap/brun/beige.

Som vanligt Àr filten inte blockad Ànnu och lite trÄdar finns ocksÄ att fÀsta.
 
Gav mig pÄ konsttycket att virka disktrasa av bambugarn, big mistake HUGH mistake
Men har man tagit fan i bÄten fÄr man ro honom i land.
Vilket fruktansvÀrt garn att virka med :banghead: :rofl:

Jag provade det ocksÄ (blandning bambu/bomull). Usch, inte roligt att virka med! Jag la ner projektet. Just nu virkar jag med rent bomullsgarn. Nybörjare sÄ jag vÀljer numera lÀtta projekt och garner.
 
Även jag har tagit upp virkningen efter ett litet uppehĂ„ll pĂ„ 10 Ă„r. 😅

Först ut blev en unicorn till en liten tvĂ„Ă„ring. 🩄✹

l8WTauA.jpg


NĂ€sta projekt Ă€r en present till en ettĂ„ring. Jag ska bara bestĂ€mma mig för vilket garn jag ska ha och sen försöka hinna klart innan födelsedagen. 😅
 
Även jag har tagit upp virkningen efter ett litet uppehĂ„ll pĂ„ 10 Ă„r. 😅

Först ut blev en unicorn till en liten tvĂ„Ă„ring. 🩄✹

l8WTauA.jpg


NĂ€sta projekt Ă€r en present till en ettĂ„ring. Jag ska bara bestĂ€mma mig för vilket garn jag ska ha och sen försöka hinna klart innan födelsedagen. 😅
Wow, vad vacker den var!
 
EC84E10B-8D44-49EF-B0CA-BF556BBA9796.JPG

Stickmojon gick ju upp lite efter en stund av shit hitting the fan, men dök rÀtt brutalt nÀr kattstackarn blev dÄlig och behövde en del vÄrdinsatser bÄde hemma och pÄ klinik. RÀtt rimligt att sitta hemma och sticka medan en tittar pÄ en katt dygnet runt i nÀstan 4 veckor, men noll koncentration tlll att följa mönster eller hitta fram nya garner.
SÄ nu har alla tröjor matchande over knee-sockor. TÀmligen ospÀnnande - mkt symmetriskt.
 
Är det nĂ„gon som har ett fint mönster pĂ„ hĂ€st till islandströja? Jag har ett mönster som jag gillar men tĂ€nkte göra en hĂ€stbĂ„rd
 
Jag har börjat virka, det Àr 25-30 Är sedan. Började med en vÀska i mormorrutor det Àr jag nöjd med ska bara fÀsts nÄgra trÄdar. Gav mig pÄ en mössa garnet tog slut :cautious:.Har en bit kvar fÄr köpa mer i morgon pÄ vÀgen hem frÄn jobbet. Den verkar bli bra kanske ska köpa garn till en mössa till.
 
Kan ni sagan om mÀster skrÀddare?
Meningen var att det skulle bli en lÄng halsduk och ja den Àr 150 cm lÄng dÄ den hÀnger ner pÄ bÄda sidorna men jag rÀknade fel sÄ det blev en plÀd istÀllet.
 

Bifogade filer

  • D8C45108-AC67-4042-A7D7-CB669EE0CCBF.jpeg
    D8C45108-AC67-4042-A7D7-CB669EE0CCBF.jpeg
    374,2 KB · Visningar: 41
IMG_3933.jpg

The discontinued mitts, typ. Stickade i JÀrbo Happy och Hjertegarn Kunstgarn som inte finns lÀngre (annat Àn pÄ botten av min stash ;) ). Lite spetsigare Àn jag tÀnkt pga tappade fokus med minskningarna due to HandbollsVM och Australian Open i tennis. SÄ nÀsta blev alltsÄ lika skev (orka repa!). Kanske ocksÄ lite smÄ pga bytte tydligen inte till större sticka efter resÄren (allt gÄr att blocka ut med vÄld?).

KÀnns som att det kan bli ett riktigt mönster snart, pga riktigt bra sjukhusmÄndag idag pÄ röntgen! :D
En lika bra klinikdag med behandling imorgon och det kanske börjar vĂ€nda och huvet kan fĂ„ orka med att göra lite ballare saker igen. đŸ€œđŸ€›
 
CC20A524-2691-4B1C-8AAF-CDB04AF0A57D.jpeg


Den hĂ€r var sĂ„ OERHÖRT nĂ€ra att repas nĂ€r kroppen var klar, kunde inte förestĂ€lla mig att den skulle se vettig ut... men den blockade sig snĂ€llt :D Sodapop heter mönstret, frĂ„n Poisongrrls, och har som vanligt anvĂ€nt Holst supersoft(dubbelt).
 
Grytlapp/underlÀgg.
MÄste ha missat en maska (eller tvÄ?) i vÀndningen en tredjedel in, för den blev helt plötsligt smalare... men sÄg det för sent för att orka fixa det.
20230124_172132.jpg

Ska nu fundera pÄ om jag orkar trassla ut det andra garnnystanet som Äkte tvÀttmaskin av misstag.
 

Liknande trÄdar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfÀllen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i nÄgot Àmne. Jag kan lite av varje, men Àr...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 444
Senast: Lobelia
·
Svar
646
· Visningar
33 970
Senast: pepp
·
Tjatter Jag blev inspirerade av trÄden om vilka imperier osv man tÀnker pÄ och kom att tÀnka pÄ en sak jag tÀnker en del pÄ: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
452
  • LĂ„st
Tjatter Stör mig pĂ„ att ingen startade en ny trĂ„d.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 683
Senast: Marita73
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • TĂ€lta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • TrĂ„den för spĂ„r

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp