Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Inte jag heller, därför funderar jag kring om jag kan ha längre hela stickor istället. Har över 200 maskor på stickan så det blir lite trångt på en vanlig sticka.
Blir det inte väldigt tungt ? Stickar bara med rundstickor får ont i axlar och armbågar med vanliga stickor.
 
Blir det inte väldigt tungt ? Stickar bara med rundstickor får ont i axlar och armbågar med vanliga stickor.
Det var därför jag försökte med rundsticka men det är för lite att hålla i för mina händer. Stickar i vanliga fall bara vantar och sockor och gör det på fyra strumpstickor vilket funkar bra.
 
Det var därför jag försökte med rundsticka men det är för lite att hålla i för mina händer. Stickar i vanliga fall bara vantar och sockor och gör det på fyra strumpstickor vilket funkar bra.

Du kan ju sticka tröjor på strumpstickor men du behöver fler än fyra stickor.
 
Jag skulle helst ha extra långa vanliga stickor, har för mig att jag hade det på 80-talet.

Lägger till att det inte är en tröja jag ska göra utan en kofta.

Enligt uppgifter har nar jag sag suuuper langa stickor i en garnaffar anvander man sadana i Tyskland. De hade ett par kunder fran Tyskland som de tog in special grejor till. Du ar ju lite narmare sa du kan kanske bestalla direkt fran Tyskland.
 
Kommer inte ihåg om jag lagt ut tröjan med dom stickande damerna? Men här är jag äntligen klar med konferanssjalen.
Ponnytailmössan är sedan någon månad sedan.

Hemstickat är kul.
 

Bifogade filer

  • 695F0096-E3B8-4FC7-8D5D-447A75673477.png
    695F0096-E3B8-4FC7-8D5D-447A75673477.png
    464,4 KB · Visningar: 78
I väntan på att någon gång hitta tillräckligt långa stickor för min kofta beställde jag garn för att göra en födelsedagspresent åt min syster. Jag gör mest vantar och sockor utan mönster och hittar på eget, så nu ska jag ha roligt med att planera och räkna.
23231B21-932D-4932-98CE-F7268CC6739F.jpeg
 
DSC_8588.JPG

Efter några upprepningar blev luvan klar tillslut. Något stor, men viker jag upp kanten blir det bättre. Får testa den på söndag och se om jag ev behöver försöka minska den något. Eller om jag vänjer mig. Eller ev. ha en mössa till under ifall det blir extra kallt ute. :up: :angel:

Komma ihåg och räkna hur många varv mm jag gjorde gick ju som det gick. Så blev lite freestyling för att få ihop det. 😅
 
Systerdottern här beställt två virkade hästar. Jag hade ett bra mönster men jag hittar det inte :arghh:
Googlar för fullt men hittar inget som jag fastnar för direkt.

Någon som sitter inne på ett kalasbra häst-mönster?
 
IMG_3609.jpg
Täljer lite på den extensiva akrylstashen.
Eller ja - extensiv förutom i detta garn, där jag rivit upp x flera pga stickat i ett sämre mående för att klara garnmängden. Ganska wonky tröja efter att ha nött på garnet så jävligt under tiden (en av ärmarna stickades om FYRA gånger). Men jävlarimig om jag inte är i mål trots sjukdomsskov, söndrande stickor och fan och hens moster!
 
Screenshot 2022-08-04 at 13.40.38.jpg

Map emotional support:
började sticka på den här pga behövde sitta på balkongen och andas i fykant pga omständigheter kring den stökige grannen hockeyproffset. När denne äntligen flyttade ut, flyttade Alternativ För Sverige in. Varvid undertecknad helt tappade det och köpte vänsterradikala stickmönster, och den söte lille tröjan (som andas Stensätra IF i kulören - inget annat) föll i glömska.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 488
Senast: Lobelia
·
Svar
851
· Visningar
45 944
Senast: Enya
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
515
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 221
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp