Bukefalos 28 år!

Vit schäfer?

Jag är väldigt seriös o skulle inte drömma om att stava fel på de belgiska vallhundarna om jag nu tänkte mig en framtida karriär som uppfödare av brukshundsraser.
Eller så är du bara allmänt otrevlig som person. Eller ska jag skriva som dig?

M.a.o dömer du ut en människas hela framtid som uppfödare på grund av ett inlägg med felstavningar?
 
Förhoppningsvis gör det outtalbara namnet att ingen kan fråga efter valpar.

(Såg två på My Dog och led med dem, de såg så deprimerande ut :()

Det fanns någon typ av läderråtta i en rasmonter där och sonen gjorde stora ögon.
"Är det en hund?!"
Jag sa att han kunde fråga om han fick klappa den och först såg han väldigt tveksam ut.
Han tyckte de kändes konstiga.
Själv avstod jag.
 
Det fanns någon typ av läderråtta i en rasmonter där och sonen gjorde stora ögon.
"Är det en hund?!"
Jag sa att han kunde fråga om han fick klappa den och först såg han väldigt tveksam ut.
Han tyckte de kändes konstiga.
Själv avstod jag.

Jag har klappat en vi mötte i somras. Det var lite som att klappa en pung. De är ju lite glest behårade, skulle man kunna säga.
 
Även om detta är OT, men menar du på allvar, att det är ursprungslandets namn som ska gälla i alla länder, alltid? Även om stavning och uttalsproblem är frekventa? Och detta är bestämt av någon organisation?

Oavsett om det är kinesiska, ett afrikanskt språk, eller svenska (utanför Sverige)?

Inklusive stavningsregler? Så Jämthund skulle heta "Jämthund" i USA, om nu rasen vore/är godkänd där?

Var finns information om detta?

Har du samma uppfattning om t.ex. städer i andra länder än Sverige? Säger du Pari' med stumt s eller Paris?
Fast just amerikanarna är rätt duktiga med (i alla fall svenska) ursprungsnamn. Av någon anledning översätter de dock namnen halvt om halvt, t ex. swedish lapphund, jamthund och hällefors elkhound.
 
Jag träffar ju ganska många hårlösa hundar och katter i mitt yrke. Vet inte om jag håller med om pungjämförelsen dock, pungar brukar liksom vara lite mer skrynkliga :laugh:
Plånbok var en bättre jämförelse. Det jag alltid blir lila fascinerad av är hur varma dom känns. Man märker verkligen tydligt att hundar och katter har högre kroppstemperatur än vi har när man klappar den nakna huden. På en pälsklädd hund och katt känns det inte alls lika tydligt :p
 
Fast just amerikanarna är rätt duktiga med (i alla fall svenska) ursprungsnamn. Av någon anledning översätter de dock namnen halvt om halvt, t ex. swedish lapphund, jamthund och hällefors elkhound.

Amerikanarna är väl lite udda över lag när det kommer till hundar. Finns det något mer land än USA som klassar Schnauzer som Terrier? :confused:
 
Om de nu inte bara är hitte-på-namn SKK tagit ur luften? :confused:

Icke att förglömma Russkiy Toy (Rysk terroristråtta vore mer lämpligt)
Kallas ju i övrigt Russian Toy Terrier i andra länder på tal om alla "terriers" hur mycket terrier som finns i dom har jag faktiskt ingen aning om.

Prazský krysarík hör ju oxå till raser som heter ursprungsnamnet som ingen kan stava ;)

Jag frågade faktiskt sonen om den kändes som en pung (hade nått minne om att den jämförelsen var uppe här :p)

Hahahahahaha killen är duktig på att berätta för sina vänner att min nakenhund ser ut som en skrynklig penis :angel:
[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.870588)][/COLOR]
 

Liknande trådar

Övr. Hund Några av mina vänner har lite olika hundproblem och jag är nyfiken på hur ni skulle lösa dessa. Hur skulle ni råda dem? Familj med två...
2
Svar
22
· Visningar
3 358
Senast: Frost116
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 278
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp