Bukefalos 28 år!

VM i dressyr 2014

Jo precis om EM iaf!
The three (3) best ranked teams from the 2015 European Championship from FEI
Olympic Groups A, B and/or C (except Kazakhstan, Kyrgyzstan, Turkmenistan and
Uzbekistan), excluding teams qualified above.
(de ovan är värdnationen och VM)

Puh, så då finns det en rimlig chans till OS alltså.
 
Läste på Eurodressage just att Bella Rose är struken:(. Det var väl ett jla mögel till hästbortfall på det VMet.
 
Gud vad skadedrabbad denna tävling har känts...

Startlista ute för imorgon nu, hittas här: http://score.normandie2014.com/results/dressage/DRE-PRI-IND-TT-2.pdf

Går även att se alla poäbg på alla rörelser ifrån alla domare på normandy-sidan. För mig som ser ekipage jag missat tidgare på dagen nu så är det kul att se samtidigt vad de fick för poäng rörelse för rörelse. Gör dock att skolarbetet knappt rör sig framåt alls :P
 
Nej, det var inte toppen.
jag tycker tyvärr att Don Auriello har alldeles för trista bakben

Jag blir lite nyfiken på detta då det kommer upp som ngn allsanning titt som tätt, men ofta känns det som att det just blivit allsanning pga att folk tar efter och nappar på det ngn annan säger osv och vips blev det en sanning då ingen här rider elit öht? är lite nyfiken på det hela som sagt. Framför allt tycker jag det blir intressant då det, om folk tycker och känner så, är ganska jättemycket kopppat till allmänt hur Dressyr på världsnivå numera döms och de kriterer som det döms utifrån.
Hoppas ngn förstår vad jag vill säga eller reflektera över när jag skriver detta. Men troligtvis vill ingen i VM tråden kanske diskutera det så mycket så kanske hör hemma i ngn annan tråd , eller ingen alls ;)
 
Jag tycker han stannar av bak i piafferna men annars är han högst normal jämfört med de andra.

Typiskt att de la årets sämsta resultat på VM, en jäkla % till 4e platsen.

Jättetråkigt med Bella rose men bra för Tinne.
 
Jag blir lite nyfiken på detta då det kommer upp som ngn allsanning titt som tätt, men ofta känns det som att det just blivit allsanning pga att folk tar efter och nappar på det ngn annan säger osv och vips blev det en sanning då ingen här rider elit öht? är lite nyfiken på det hela som sagt. Framför allt tycker jag det blir intressant då det, om folk tycker och känner så, är ganska jättemycket kopppat till allmänt hur Dressyr på världsnivå numera döms och de kriterer som det döms utifrån.
Hoppas ngn förstår vad jag vill säga eller reflektera över när jag skriver detta. Men troligtvis vill ingen i VM tråden kanske diskutera det så mycket så kanske hör hemma i ngn annan tråd , eller ingen alls ;)

Jag tycker att han är en tåsläpare ffa i traven. Det måste man väl få tycka även om man inte rider elit?
 
@mackan menar du på att vi små Lisor i skogen inte ska kommentera om vi inte kan göra bättre? Personligen håller jag inte alls med om det om det är det du menar på.
Det är världseliten i en bedömningsport (enligt mitt tycke får de då tåla att folk ser dem och kommenterar) där det delvis är personligt tycke som gör att det döms som det gör och hur sporten bedöms ändras delvis med hur allmänna åsikter går. Jag ser det lite som utbildande nedåt i leden att man pratar om vad som kan önskas mer för att prata perfektion, det är ett sett att definera målet mera typ...
Jag hör dessutom till de som är rätt skeptiska till hur det ofta döms... Att disskutera hur de allra bästa ekipagen går (för det är ju vad dessa är) och framförallt hur de bedöms (vilket det väll var tal om här, kommentar på poängen->kommentar om varför man trodde det var så) är ett sett att fundera på hur/varför det bedöms som det gör. Menar du på att man bara för att man ligger på den nivån inte ska kommentera utåt? Att det på något vis vore fel att disskutera hur man ser på ekipagen? Vad ska det ge? Vad skadar det att vi icke elitryttare disskuterar eller kommenterar vad vi tror och funderar?

Tycker det låter rätt illa om man har en sport där de på lägre nivå inom sporten inte får disskutera hur de bästa i sporten utför saker. Är på samma nivå som att framridningen typ hålls gömd nu under VM:et enligt mig. Det är sjukt. Det är att man har något att dölja. Inte alls i mitt tycke.

Håller med pontevecchio om att han inte är så mkt sämre än de flesta andra eller så kolossalt lam i sin bakaktion att det är väldigt anmärkningsvärt. Jag prioriterar hellre att gnälla på de spända hästarna som får mkt betalt av domarna än mer avslappnad häst som man kan önska mer engagemang/teknik av.
 
Jag gillade ju Mackans inlägg eftersom jag har tänkt detsamma som jag uppfattade som att han/hon menade. Nämligen att det är lätt hänt att en eller två "försåsigpåare" (Det är ju många här på Buke som sitter inne med mycket kunskap, och förstås andra som inte gör det, och det är inte alltid så lätt att lista ut vilka som är vilka på andra sidan dataskärmen, särskilt om man inte kan så mycket själv) framför en åsikt, ett par till som vill verka insatta hakar på, några till ser att "oj, alla de här personerna tycker på det här viset, det måste stämma", och plötsligt har det blivit en sanning.

Men självklart ska vi diskutera ritter och bedömning, det är ju bla det som tråden är till för. :-)
 
Jag blev förvånad över Bella Rosa höga poäng då jag inte tyckte hon såg helt ren ut. Hade tydligen rätt.

Jeps, som uppenbarligen är mer än lite miljöskadad
 
Dagens GP Special är markerad som "medal competition", ska det verkligen delas ut medaljer idag med?
 
Ryskans ritt såg lättare ut idag utan allt regn. Men åtminstone vänsterskänkeln verkade leva sitt eget liv ibland. Kommet tyvärr få se de flesta ritterna i efterhand idag.
 
Idag så syns varken startlistan eller resultatlistan på resultatsidan, finns det någon annan sida med liveresultat än den officiella?
 
@Zaga
För mig funkar liveresultaten på den officiella sidan.
Jag hittade dom hos mig nu, de ligger till höger om den aktuella ryttaren och scrollen längst ner i det lilla interna fönstret som har massa extrautrymme längst ner.
Vi kan väl säga så här, jag är inte riktigt jätteimponerad av WEGs tekniska lösning...
 

Liknande trådar

Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 879
Senast: Hoarfrost
·
Gnägg Tänkte att det kunde vara roligt med en liten "snackis"-tråd inför dagarnas SIHS-15! Vad ser ni mest fram emot? Vilka är på plats? Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 718
Senast: Mirre
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 181
Senast: NilaD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp