Bukefalos 28 år!

VM i dressyr 2014

Om jag fattar saken rätt står bronspengen mellan Tinne och Dujardin nu?

GBR har 76% upp till brons och 81 till silver.
Sverige har 77% till brons och 82% till silver.

Tyskland är klara vinnare. (eller tja.. 95% får valegro braka till med).

Sheisse, det här blir ju spännande!!
 
Om jag fattar saken rätt står bronspengen mellan Tinne och Dujardin nu?

GBR har 76% upp till brons och 81 till silver.
Sverige har 77% till brons och 82% till silver.

Tyskland är klara vinnare. (eller tja.. 95% får valegro braka till med).

Sheisse, det här blir ju spännande!!


Ahhh vilka ska jag hejja pa!? I win win i vilket fall!
 
Ni som har koll, vad brukar Tinne rida GP klassen på för %?

edit, läste att personbästa var 79%. Så om vi räknar med att dujardin klarar 82% måste Tinne slå personbästa a la grande för medalj. En 4e plats och OS plats är inte dumt det heller!
 
@Pontevecchio
Hos svenska ridsportsförbundets databas har Don Auriello i år legat på:
81.85% kur
79.03% gps
76.92% gp
84.15% kur
79.46% gp
77.8% gps
77.4% gp
81.57% kur
77.76% gp
 
edit, läste att personbästa var 79%. Så om vi räknar med att dujardin klarar 82% måste Tinne slå personbästa a la grande för medalj. En 4e plats och OS plats är inte dumt det heller!

Fast en fjärdeplats leder inte till OS-plats (eftersom alla tre första länderna inte ingår i region F & G).
Men en fjärdeplats är bra ändå!
 
Usch lider verkligen med ryskan, fy fan för att få ett sådant ösregn i ett sådant läge! Hoppas det lugnar sig tills Tinne ska rida!!
 
Inte? jag förstod det som att 4 europeiska lag vilket då blir ger, gbr, ned och swe går vidare till os?

Ridsport hade en artikel om det förra veckan, http://www.tidningenridsport.se/Tavling/VM-2014/2014/8/fjardeplats-ger-ingen-rio-biljett/
Fyra lag går vidare från VM i Normandie till OS i Rio 2016

  • De tre bäst placerade lagen
  • Det bäst placerade laget från FEI:s olympiska region F eller G
Om ett lag från någon av de olympiska regionerna F eller G är bland de tre bästa så hade fjärdeplatsen varit direktkvalificerande till OS för Sverige och de andra länderna som slåss om de placeringarna.

Vilka är då de olympiska regionerna F och G för några?
F - Afrika och Mellanöstern;
G - Sydost Asien och den nya gruppen Oceania (Nya Zeeland, Australien)
 
Ryskans häst tyckte jag var jättefin, förutom att den var ihopdragen men det kan inte ha varit lätt att rida i det där ösregnet. Oskodd bak, intressant.
 
Jag grämer mig så över att Toto är skadad, vilken match det hade kunnat bli mellan honom och Valegro! Vilken fin ritt Charlotte gjorde. Tinne var lite av besvikelse även om jag tycker att hon fått rätt bra snurr på piaffen.
 

Så eftersom UK, Tyskland och Holland nu alltså har kvalat till OS (och förmodligen kommer sno pallplatserna på EM nästa år), kan Sverige rimligtvis kvala genom en bra placering på EM eftersom dessa tre lag redan är kvalificerade? Har jag förstått rätt? Så krångligt det är. (Krångligast är att USA & Co kan kvala genom Pan-American Games där dressyren inte går i GP utan St Georges + Intermediaire. Eller gäller kvalificering genom Pan-Am bara för hoppningen? :confused:)
 
Så eftersom UK, Tyskland och Holland nu alltså har kvalat till OS (och förmodligen kommer sno pallplatserna på EM nästa år), kan Sverige rimligtvis kvala genom en bra placering på EM eftersom dessa tre lag redan är kvalificerade? Har jag förstått rätt? Så krångligt det är.

Jo precis om EM iaf!
The three (3) best ranked teams from the 2015 European Championship from FEI
Olympic Groups A, B and/or C (except Kazakhstan, Kyrgyzstan, Turkmenistan and
Uzbekistan), excluding teams qualified above.
(de ovan är värdnationen och VM)
 

Liknande trådar

Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 809
Senast: Hoarfrost
·
Gnägg Tänkte att det kunde vara roligt med en liten "snackis"-tråd inför dagarnas SIHS-15! Vad ser ni mest fram emot? Vilka är på plats? Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 687
Senast: Mirre
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 040
Senast: NilaD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp