Bukefalos 28 år!

VM i dressyr 2014

Jag hittade dom hos mig nu, de ligger till höger om den aktuella ryttaren och scrollen längst ner i det lilla interna fönstret som har massa extrautrymme längst ner.
Vi kan väl säga så här, jag är inte riktigt jätteimponerad av WEGs tekniska lösning...
Inte jag heller, fungerar sådär.

Så jäkla fegt av Byström att försvara hattanvändandet med att ryttarna är så skickliga. Kunde hon inte ens säga att hon rekommenderar hjälm vid ridning, på det vis hon kommenterar vänder hon ju sig ändå till orutinerade/okunniga människor. Så irriterad jag blir!!
 
Tycker det är synd att Minna slarvar bort det med såna stora missar. Nu har vi äntligen hästmaterialet i Sverige men då brister ryttarna.

bella rose är fantastisk men jag tycker hon ser väldigt ung och yvig ut, kroppen fladdrar lite åt alla håll. Blev lite förvånad över hennes höga poäng. "ömma sulor" känns märkligt.

Truppas häst släpar runt 150 kgs övervikt eller nåt. hemskt.
 
Enligt nån engelsk sajt har Bella Rose "an inflamation of the lamella", vilket min vän som är veterinär tolkade som att det är en form av smygande fång hon fått. Hoppas innerligt att hon repar sig fort!
 
Truppas häst släpar runt 150 kgs övervikt eller nåt. hemskt.

Ja, det ser inte speciellt trevligt ut när hästens mage dallrar i piafferna.. En fråga kring hennes sits - hon har stigbygeln långt in på foten och när hon inverkar med skänkeln drar hon upp hälen. Brukar hon få avdrag för det? Hon ser liksom spänd och ihopdragen ut, och ser ännu mindre ut på hästen. Nej, det är inte mitt favoritekipage rent utseendemässigt..
 
Känns det inte lite slarvigt hittills för svenskarna? Det har varit många onödiga missar nu: Minna igår och idag, Tinne igår och Patrik idag. Jättetråkigt att se! Jättetråkigt för dem också, såklart, men det känns nästan lite oinspirerat ibland.

Tillägg: Men snälla producenterna, en närbild på en rejält gapande Scandic? Känns väl inte sådär superkul att visa som stilstudie.

Tillägg 2: Hur är det möjligt att han får högre poäng idag än igår? Igår var det väl inga missar utan ett jämnt, om än inte så maffigt, program? Jag förstår faktiskt inte poängen emellanåt.
 
Känns det inte lite slarvigt hittills för svenskarna? Det har varit många onödiga missar nu: Minna igår och idag, Tinne igår och Patrik idag. Jättetråkigt att se! Jättetråkigt för dem också, såklart, men det känns nästan lite oinspirerat ibland.

Tillägg: Men snälla producenterna, en närbild på en rejält gapande Scandic? Känns väl inte sådär superkul att visa som stilstudie.

Tillägg 2: Hur är det möjligt att han får högre poäng idag än igår? Igår var det väl inga missar utan ett jämnt, om än inte så maffigt, program? Jag förstår faktiskt inte poängen emellanåt.

När han sätter koefficient-bedömningar bra som piaffer så syns det ju direkt i poängen. Det mesta var ju ändå bra och fina övergångar.
 
Som okunnig amatör så tycker jag...
Laura G med Verdades är jättehärliga att titta på, både igår och idag.
Patrik gillar jag som ryttare men tycker hans hästar är så tråkiga (längtar tills han har Deja till de stora tävlingarna...). Men igår tyckte jag nog för första gången att de var lite underbetalda, bland de bättre ritter jag sett för honom. Hade han skippat missarna idag så hade jag varit ännu gladare ;)
Santana fick jag upp ögonen för först tidigare i år och tycker det ser SÅ bra ut när det går bra, men de har alltid fått till missar när jag tittat iaf. Härlig häst och Minna tycker jag har fin inställning, om de såsmåningom får bort kommunikationsmissarna på banan "helt" så... :love:
Antons bakben är som dom är, men de har iaf varit sämre vid många andra tillfällen tycker jag, så för att vara de så var det fullt godkänt ändå. Tinne är alltid trevlig att se förutom den "lilla" detaljen med bakbenen.
 
Snygg ritt av Tinne! Kul med minst ett svenskt ekipage i küren :D Hoppas att Kittels ritt räcker med nu.. Vad tror ni?
 
Säga vad man vill om Antons bakben (jag är negativ själv) men satan i gatan vilken elegant och finstämt ekipage han och Tinne är!
 
Jag håller med flera och tycker Anton var riktigt fin idag. Kul att se att det (han) äntligen börjar hänga ihop. Håller med @Miedo om Patriks ritt. Jag är alls inget större fan av Scandic men tycker de var något underbetalda idag. Tråkigt att de missar kuren.
 

Liknande trådar

Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 879
Senast: Hoarfrost
·
Gnägg Tänkte att det kunde vara roligt med en liten "snackis"-tråd inför dagarnas SIHS-15! Vad ser ni mest fram emot? Vilka är på plats? Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 718
Senast: Mirre
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
26 185
Senast: NilaD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp