WE-tråden

Du hinner oftast visa lite innan start. Det är som med både hoppning och dressyren att det gäller att komma in fort på banan för att maximera sin tid innan start. Och så har du dina 45 sekunder också.

Men det brukar inte vara så att man är inne på banan när ekipaget före rider?
 
Idag satte vi vårt RM-kval med 65.25% I tekniken 🤩! Dressyren var helt oridbar idag och slutade på 59%, lite skillnad från våra senaste 73%😂. Men helt rättvist! I tekniken fick jag för mig att rida på vanligt bett och det fungerade oväntat bra. Fick mer i handen men på ett rätt bra sätt. Fortfarande flera missar men 8 på ena två tunnor och 8 på flytta mugg. I speeden blev det tydligt att jag behöver nån sorts nödbroms för hej och hå🙈. Fick noll stopp på honom så hade flera missar och så tappade jag lansen😅. Men men, ännu en tävling på rutinkontot och det är ju tokroligt😁.

Nu ska jag bara fundera på vad tusan för bett jag ska rida på.
20230916_144514.jpg
 
Har lite estetiska funderingar för tävling. Jag tycker att de portugisiska ryttarna är toksnygga i sina outfits. Men har också läst till mig att det uppmuntras att representera sitt lands klädkod på internationella mästerskap. Nu är jag en fullständig nybörjare men jag gillar snygga outfits på tävling. Så vad tycker ni är det mest estetiskt svenska att ha på sig själv och hästen, samtidigt som en på någotsätt värnar sportens traditionella stil.

Tänker tex på träns. Jag har ett mycket, mycket glittrigt kandar med lackad nosgrimma. Det är definitivt dressyrigt men funderar på att ha ett mer WE-igt kandar med mindre bling, utan lack och smalare nosgrimma (inspiration Hoxi). Och så manfrisyr. Det känns väldigt svenskt med knoppar men är en lång fläta egentligen snyggare för grenen?

Detta är en ytterst ytlig frågeställning, så ta det för vad det är😁.
Så här ser vi ut, har egentligen bara bytt ut allt vitt mot rött. Klickade hem en svart väst härom veckan så nästa tävling blir det röda ärmar också 😄 Och röd/svarta benskydd bak. Vi ska inviga allt på tävling nästa helg.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1694972767759.jpg
    FB_IMG_1694972767759.jpg
    105,3 KB · Visningar: 57
Så här ser vi ut, har egentligen bara bytt ut allt vitt mot rött. Klickade hem en svart väst härom veckan så nästa tävling blir det röda ärmar också 😄 Och röd/svarta benskydd bak. Vi ska inviga allt på tävling nästa helg.
Skulle jag, mot all förmodan, tävla WE på lite mer riktig nivå (dvs mer än en pay'n'ride) så skulle jag ha något liknande. Vinrött däremot. Så snyggt. På en svart häst då naturligtvis.

Men jag kommer nog inte tävla så mycket WE på min islandshäst som inte riktigt håller traven i svängarna. Men man vet aldrig. Vi har ju kul när vi tränar ändå.
 
Efter långt uppehåll så var vi iväg på träning igår. Så kul tyckte både jag och häst. Man märker verkligen att hon har börjat att lära sig de olika hindren och försöker hjälpa till. Tex vid grinden så trycker hon kroppen mot stödet så jag kan lämna repet. Men det slog mig hur sjukt mycket övergångar det är, redan i LB2 så ska ju transport sträckorna vara i galopp. Hem och träna mer.
 
Efter långt uppehåll så var vi iväg på träning igår. Så kul tyckte både jag och häst. Man märker verkligen att hon har börjat att lära sig de olika hindren och försöker hjälpa till. Tex vid grinden så trycker hon kroppen mot stödet så jag kan lämna repet. Men det slog mig hur sjukt mycket övergångar det är, redan i LB2 så ska ju transport sträckorna vara i galopp. Hem och träna mer.
Det är verkligen extremt mycket övergångar! För min del har det varit så himla bra att verkligen tvingas rida alla dessa övergångar. Zacke har blivit mycket starkare och bättre I sin galopp av WEn.
 
Har inte ridit ett enda WE-pass sen sista tävlingen. Haft fokus på några dressyrstarter eftersom det var just dressyren som inte alls fungerade då. Men till veckan är det dags! Under höstlovet ska vi rida två WE-demos på ridskolor och visa upp sporten😃. Ska bli riktigt roligt!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
417
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 400
Senast: WBanna
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
843
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 726
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp