WE-tråden

Bukefalos 30 år!

Tack @Fiorano och @warg :heart Vad gäller kort bana så är jag övertygad om att det inte är ett problem för folk som rider bättre än mig :o Jag är inte i tävlingssvängen och får panik av programridning öht, tappar kvaliteten i gångarterna för att jag helt enkelt är rädd att inte hinna med rörelserna. I mitt huvud går det en halv sekund på en långsida typ… Har inte mental kapacitet nog för att tävla tror jag :p

Tack @Fiorano och @warg :heart Vad gäller kort bana så är jag övertygad om att det inte är ett problem för folk som rider bättre än mig :o Jag är inte i tävlingssvängen och får panik av programridning öht, tappar kvaliteten i gångarterna för att jag helt enkelt är rädd att inte hinna med rörelserna. I mitt huvud går det en halv sekund på en långsida typ… Har inte mental kapacitet nog för att tävla tror jag :p
Försök att göra en sak i taget helt enkelt! Träna momenten i det program du ska rida ett och ett. Sätt sedan ihop dem två och två, repetera, repetera. Tänk inte framåt och tänk absolut inte bakåt. Fokusera helt på det du gör i stunden.

Jag har anmält till online-cupen nu också, fast jag får nog bygga själv imorgon 😬.

Skulle vara duktig och köra iväg för att rida ett ordentligt pass i ridhuset igår för första gången på typ en månad, men när vi kommer fram märker jag att sadelgjorden inte kommit med, den gled av sadeln på väg ut till bilen 🙄.

Så det fick bli barbackapremiär på Pärlan istället. Gick ändå bättre än jag förväntat mig men ja, höll ju mig till lite mer försiktiga tempoväxlingar och inga tvära vändningar 😅.

Väntar och väntar på mitt protokoll för Zacke. Fick feeling igår och skickade in Kattens bana när det ändå var filmat. Fick protokollet redan idag! 65.5% var väl ok med våra missar. Fick en 8 på fållan och 7.5 7 7 på hennes lanslinje åtminstone.

Vi har tränat på sidvärts mellan två bommar från marken två gånger till nu. Hästen får fortfarande lite krupp för i hans hjärna ska man gå över bommar och inte hålla sig mellan dem 😂 Menmen, det blir bättre och bättre! I veckan väntar vår första WE-träning, då tror jag vi ska prova rida med lans och se vad han tycker om det!

Vi har tränat på sidvärts mellan två bommar från marken två gånger till nu. Hästen får fortfarande lite krupp för i hans hjärna ska man gå över bommar och inte hålla sig mellan dem 😂 Menmen, det blir bättre och bättre! I veckan väntar vår första WE-träning, då tror jag vi ska prova rida med lans och se vad han tycker om det!

Jag försökte lära min från marken först men hon fattade inte alls, var mycket lättare från ryggen 😅 . Gjorde längs med väggen/staketet först för att få ett mer naturlig "stopp" framåt, bommar skulle hon också bara över.

Fick Zackes poäng idag, 67.1%. Äntlugen en 8a på att ta ringen😅. Är väl ändå inte toknöjd. Kan bättre osv..

Vi fick 64% drygt. Filmade två rundor men kunde inte riktigt bestämma vilken jag skulle skicka in. Tyckte vissa saker var bättre första rundan och andra i den andra, men blev ändå försök 2. Fick "fint byte" trots att hon var efter bak 😅, men lite allmänt låga poäng för galoppen. Men vi har ju mest bara ridit ut de senaste veckorna och hon är lurvig som bara den så hon blev lite trött. Byggde nog fållan onödigt liten också, orkade inte ta fram hinderbilagan för att kolla mått så gick bara efter hur det såg ut på skissen 🫣.

Film på båda försöken

• Gilla
Reactions: fio
Anmält till decembercupen också med Zacke och Dio. Får väl se om Dio kan gå men annars får Katt vaea stand in i LB!

Katt jobbade med grinden igår och hon är rätt rolig. För hon VILL genom den. Hon vill inte stå stilla och ställa upp flr hon vet minsann att vi ska igenom😅. Smarta hästar är intressanta att jobba med😁.

Fröken med fina luggen😍
20251201_220326.webp

Jag kommer ha min häst avställd fram till 23 december, men min plan är att ändå försöka hinna rida decembercupen när vi är igång. Men jag väntar med att anmäla lite. Min plan är att rida tävlingscupen ist för klassisk den här gången, jag har insett att vi faktiskt hör hemma i M;sv B utan problem. Men jag blir lite avundsjuk på er som bygger på större banor - det är väldigt trångt att bygga och rida på 20x40. Samtidigt så tycker jag ju att den samlingen som krävs för det är något jag vill ha i klassen, så lyckas jag bara klämma in hindren är det bara att rida.

Jag kommer ha min häst avställd fram till 23 december, men min plan är att ändå försöka hinna rida decembercupen när vi är igång. Men jag väntar med att anmäla lite. Min plan är att rida tävlingscupen ist för klassisk den här gången, jag har insett att vi faktiskt hör hemma i M;sv B utan problem. Men jag blir lite avundsjuk på er som bygger på större banor - det är väldigt trångt att bygga och rida på 20x40. Samtidigt så tycker jag ju att den samlingen som krävs för det är något jag vill ha i klassen, så lyckas jag bara klämma in hindren är det bara att rida.
Jag bygger inte på hela vårt ridhus utan tänker 20x40. Vi kommer antagligen filma i Härnösand nästa gång och deras ridhus är typ 80x30, så får se hur vi bygger😅.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III

Hästrelaterat