Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag provade WE för första gången idag. Som jag misstänkte tyckte inte min häst att det var så konstigt.
Lanslinjen, grind, korridor med klocka var inga problem. Detta svåraste var att gå sidvärts över bom, det tyckte hon var orimligt. Bommar ska hoppas! Eller åtminstone klivas över. Eller gå bredvid.
Nåt bra tips på hur man lär in det?
Borde väl gå att göra från marken?
Jag har tre olika metoder, som funkar olika på olika hästar. Oavsett vilken som du använder, så börja med att göra halt med bommen under magen. Bara att stå där är något hästen först måste vänja sig vid.Jag provade WE för första gången idag. Som jag misstänkte tyckte inte min häst att det var så konstigt.
Lanslinjen, grind, korridor med klocka var inga problem. Detta svåraste var att gå sidvärts över bom, det tyckte hon var orimligt. Bommar ska hoppas! Eller åtminstone klivas över. Eller gå bredvid.
Grattis!!Zacke och jag vann dagens MsvB! Blygsamma poäng i tekniken med 61.8% och jag tyckte väl att vi skulle ligga högre
. En andraplats efter @Mirtai i tekniken och sen i speeden var min finlandsfärja med mig och vi vann den med 9 sekunder
!! Så himla roligt och bäst av allt är att gubbe känns så med mig och på hugget
.
Visa bifogad fil 181914
Jag fick börja från marken med min fd fälttävlanshäst. När han sen förstod vad jag ville så var det inga problem.Jag provade WE för första gången idag. Som jag misstänkte tyckte inte min häst att det var så konstigt.
I Sverige är det inte tillåtet med levande djur på banan, så fåren slipper duJag har tränat WE-idag. Är mest glad över att vi kunde plocka ringen från tjuren, hästen är rädd för all kreatur, även när de är gjorda av en träskiva... Men den här tjuren börjar han inse kommer hålla sig på sin plats.Borde nog vara mest glad över klockan, som han utförde med bravur.
![]()
Hur vanligt är det med tjurar som ringhållare och får i fållan?
Mvh,
Lady_S
Jag är lite rädd att det inte spelar så stor roll om de lever eller är bilder av djur, han verkar inte gilla dem oavsett!I Sverige är det inte tillåtet med levande djur på banan, så fåren slipper du. Som ringhållare kan det vara vad som helst, i Kilafors har dom en tupp
![]()
De brukar vänja sig ganska snabbt, det är mest första chocken som kan bli lite mycketJag är lite rädd att det inte spelar så stor roll om de lever eller är bilder av djur, han verkar inte gilla dem oavsett!Eller, jo, roll spelar det ju. Hade det varit ett levande kreatur i ridhuset hade han nog tagit till sjappen så fort han såg det!
Mvh,
Lady_S
Jag provade WE för första gången idag. Som jag misstänkte tyckte inte min häst att det var så konstigt.
Det är så vi har börjat. Tänkte prova med mina korta (smala) bommar också.Det är det svåraste för våra hästar. Man kan börja med att gå sidvärtes mellan 2 bommar, sedan framför 1 bom. Sedan att du ställer dig så du bara har en liten del bom mellan benen. Dvs börja inte med hela bommen utan kanske en tredjedel först. Jag läste något tips om det från någon Portugis och det funkade bra.
ja det är perfekt ju. Det tänkte jag inte ens på. Jag har ju sådana där 1 meters bommar. Får nog plocka fram dom igen för det var typ 3 år sedan Grå gjorde WE sist.Det är så vi har börjat. Tänkte prova med mina korta (smala) bommar också.