Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag måste fixa ngn slags kick-offaktivitet på mitt jobb till nästa vecka och jag kan inte komma på någonting! Vi är färre än 10 pers...
Svar
7
· Visningar
720
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Fnular just nu med en jobbansökan som vill att man skriver sitt löneanspråk i ansökan... Jag som är enormt underbetald på min nuvarande...
2
Svar
25
· Visningar
2 770
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Hej! Min lillebror bad mig göra en research gällande detta med distans. Just nu läser han Handelsprogrammet och jobbar extra i en...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: yew98fq
·
Skola & Jobb Kom att tänka på en sak med anledning om tråden om att bli utköpt på jobbet. Jag är med i facket sen typ 1.5 år men är rätt missnöjd...
2
Svar
29
· Visningar
3 225
Senast: Björk
·
Skola & Jobb På mitt jobb blir nu en kollega utköpt. Det har tydligen varit en lång process med långa förhandlingar mellan arbetsgivare och fack...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 009
Skola & Jobb Har sen ca ett halvår jobbat inom nytt område. Gick ur mitt gamla fack eftersom det är högst osannolikt att jag kommer att arbeta inom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 389
Senast: vallhund
·
Skola & Jobb Arbetar sjuksköterskor delade turer? Skiljer det i olika kommuner eller förekommer det överallt? Jag undrar alltså inte över...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: fred
·
Skola & Jobb Hej! Jag ska jobba på Island och lära mig att utbilda hästar så behöver fixa en försäkring då vår hemförsäkring inte gäller. Någon som...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: VLMF
·
Skola & Jobb Jag mår fruktansvärt dåligt av mitt jobb och försöker förtvivlat åtgärda detta, (bett om omplacering utan resultat, söker nya jobb osv.)...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: WBanna
·
Skola & Jobb Ska ev göra en resa med min brukare, kommer åka tidig måndag och komma hem sen fredag. Har tidigare resor fått betalt 16 timmar dygn och...
2
Svar
27
· Visningar
4 884
Senast: martha
·
Skola & Jobb Det kom inbjudan till konferans över en helg på jobbet o jag har inte det minsta lust att gå. Får man tacka nej till sånt? Vi är nog...
Svar
17
· Visningar
1 876
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Har sen i februari en provanställning, men har varit sjukskriven 3 månader av den tiden. Kan AG förlänga provanställningen eller måste...
Svar
4
· Visningar
1 397
Senast: Texaz
·
Skola & Jobb Japp precis som rubriken, jag har hittat drömjobbet! Men är feg! Jobbar idag statligt och trivs väl med det (det är framför allt...
Svar
11
· Visningar
1 315
Senast: Jonaz
·
Skola & Jobb Efter två och ett halvt år på samma arbetsplats, där personalpolitiken är obefintlig (Tyskt företag, handels) och det ligger lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Skola & Jobb Nu har jag åter fått en inbjudan till Linkedin. Det har hänt förr men jag har inte sett någon anledning att ens ta reda på mer om vad...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: Gimlan
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha lite goda råd och tips för en bra första dag på jobbet när många haft lång semester och relativt många är...
Svar
18
· Visningar
5 384
Skola & Jobb Nu börjar jag känna att det är dags att ta tag i studierna igen! Har jobbat ett par år och har fått väldigt mycket nyttig erfarenhet men...
2
Svar
29
· Visningar
3 071
Senast: vildros
·
Skola & Jobb Ska plugga på högskola för första gången i mitt liv, distans och halvfart. Som jag förstod det så kan man få studiebidrag även för det...
Svar
6
· Visningar
635
Senast: nexxa
·
Skola & Jobb .. är det något du tänker på? Gör du något åt det? Vad i så fall? Kolla din egen prognos på minpension.se om du inte gjort det redan.
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 387
Senast: Lejonelle
·
Skola & Jobb Är ofta ute som funktionär och skriver samt har en del papper att hålla lättillgängliga. I Skåne, det blåser... Sällan/aldrig finns bord...
Svar
17
· Visningar
1 994
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp