Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Vi har just börjat en ny kurs i skolan, entreprenörskap. I den kursen ska vi "starta" ett eget företag. Det kan vara i stort sätt vad...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: Aliche
·
Skola & Jobb Hej allvetande buke, Jag har börjat plugga nu och då fyllt i att jag vill ha hela studiebidraget i två terminer framöver. När jag går...
Svar
2
· Visningar
572
Skola & Jobb Har fått en fantastisk uppgift i en kurs jag läser :D Ska välja ut två romaner, en modern och en skriven före 1950, med engelska som...
Svar
17
· Visningar
2 566
Skola & Jobb So. Jag har kollat blodtrycket igen med förhoppning att det ska ha gått ner nu när jag har gått ner 40 kg, börjat träna och nästan helt...
Svar
11
· Visningar
11 818
Senast: vallhund
·
Skola & Jobb Jag är sugen på att köpa in lite små grejer från utlandet (typ Kina) för att sälja dyrare här hemma. Jag önskar mig ha en butik dit man...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 897
Skola & Jobb Måste skriva av mig lite... Vi var på utbildning för jobbets räkning härom veckan. Det var en obligatorisk utbildning som alla anställda...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
10 525
Senast: chap13
·
Skola & Jobb Jag funderar på att plugga till våren om jag inte hittar nytt jobb. Jag kommer då att säga upp mig från nuvarande jobb innan jag börjar...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: lulski
·
Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. Är lite kris hemma just nu och detta är andra gången denna typ av kris sker. Första gången detta...
Svar
5
· Visningar
1 472
Senast: millan10
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja veta lite olika saker man skulle kunna göra online för att tjäna pengar? Jag går i skolan och har hund så har inte tid...
2
Svar
25
· Visningar
2 500
Senast: Toffeln
·
Skola & Jobb Förhoppningsvis börjar jag plugga på distans snart via NTI. Är det någon som har gjort det här? Hur har ni gjort med de praktiska...
Svar
1
· Visningar
459
Skola & Jobb Hej! Vilket fackförbund är ni med och varför? Vad bör man tänka på när man väljer vilket? Hur ser ni på fackförbundet och a-kassan...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 896
Senast: pepp
·
Skola & Jobb Det skulle ju faktiskt funka nu när man har kökort. Ni som jobbar med det, hur har ni fått jobbet? Tycker inte jag hittar något om var...
2
Svar
38
· Visningar
3 804
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Hej! Ni känner igen matteproblemet sedan tidigare, nu hr vi fått till uppgift att förenkla det så det passar mellanstadieelever som...
Svar
2
· Visningar
496
Senast: Ainon
·
Skola & Jobb Det är inte jag som söker jobb utan en bekant :) Han planerar att söka in på universitetet/söka nytt jobb under våren men vet inte...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: No1
·
Skola & Jobb Jag har lite saker jag skulle vilja ha inom relativt snar framtid (typ 6 månader-1 år) och eftersom det finns ytterst liten chans att...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Lyrisk
·
Skola & Jobb Vet ni hur det fungerar med arbetstid/schema? Har man möjlighet att välja tider själv eller är det fast schema (Kanske varierar...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: CK
·
Skola & Jobb Ja, här sitter jag återigen och velar inom vilket område jag ska utbilda mig. Har många olika idéer och en av dom utbildningar som...
2
Svar
22
· Visningar
6 266
Senast: Björk
·
Skola & Jobb Ska försöka göra det här kortfattat, jag har alltså fått plats på en fristående kurs, är halvfart och endast 7.5p Fick beskedet i...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Ainon
·
Skola & Jobb Precis så. Sade ju upp mig för ett tag sen pga kasst mående på jobbet, men har allaredan kommit till intervju på ett ställe där jag...
Svar
18
· Visningar
2 458
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Ja, vad har ni på er på jobbet? Obs, gäller inte er som har speciell uniform eller ex. blåställ. Utan ni som har "vanliga kläder". Och...
2
Svar
24
· Visningar
3 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp