Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Som rubriken lyder..går det att anmäla sitt fack, till vem isf, hur? För att göra en lång historia kort: A-kassa har uteslutit mig pga...
2
Svar
26
· Visningar
3 404
Senast: Dandylinn
·
Skola & Jobb Hur ser arbetsmarknaden för miljövetare ut? Är det lätt att få jobb efter en kandidatexamen inom miljövetenskap eller krävs det att man...
Svar
9
· Visningar
4 523
Senast: Tink
·
Skola & Jobb Vi har fått ett samhälle där de som har arbete nästan jobbar ihjäl sig medan väldigt många samtidigt står utanför arbetsmarknaden av...
21 22 23
Svar
449
· Visningar
22 649
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Någon som vet något program som man kan programmera på miniräknaren? Antingen program som man kan använda för att räkna ut olika saker...
Svar
0
· Visningar
587
Senast: millan10
·
Skola & Jobb Första gången jag arbetar på ett jobb där jag får betalt i semesterdagar som kan tas ut året efter, istället för att få...
Svar
9
· Visningar
1 424
Senast: Sharpless
·
Skola & Jobb ..både praktiskt och administrativt, vad ska man jobba som då? Spånar runt lite och tänkte se om det finns någon som har ett yrke jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 496
Senast: Nethril
·
Skola & Jobb Våra 9:åringar har fått i hemläxa att svara på flera påståenden angående pengar. De ska svara ja eller nej genom att kryssa i rutor...
Svar
16
· Visningar
2 811
Senast: Sar
·
Skola & Jobb Idag öppnar anmälan till höstterminens kurser och program, och snart är det dags för vårens högskoleprov - alltså behöver vi en tråd för...
21 22 23
Svar
441
· Visningar
34 083
Senast: Stalone
·
Skola & Jobb Ni som följt mina tidigare trådar och sett mina inlägg vet ju om att jag fått chansen att åka iväg som aupair, men nu har det hänt lite...
Svar
11
· Visningar
1 389
Skola & Jobb Nån gång ska man väl växa upp och ta tag i livet och jag har nog bestämt mig för att det är lärare jag vill bli! Är det någon här som...
Svar
13
· Visningar
5 567
Senast: Bri
·
Skola & Jobb Såhär i valtiderna har ju RUT-frågan blommat upp igen. V-representanten gjorde ett inte så övertygande framträdande i SVT-debatten när...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
13 520
Skola & Jobb Länge sedan jag skrev här på Buke men när nu ett problem dök upp för min 22-åriga dotter så behöver jag all kunskap som jag vet finns...
2
Svar
39
· Visningar
3 926
Senast: grodan21
·
Skola & Jobb Hej alla, Efter att ha kommit in som reserv på Hälsovetenskapliga programmet i Kalmar:banana:, vilket jag verkligen inte trodde jag...
Svar
17
· Visningar
2 462
Skola & Jobb Jag har letat men hittar bara att man måste ha behörighet till det tänkta programmet. Jag blir inte behörig förrän tidigast i november...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: Bexzor
·
Skola & Jobb Jag extrajobbar... Går schema på en kväll och en helgdag varannan vecka. Jag blev anställd av en annan chef än den jag har nu, hon jag...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Skriver med mitt anonyma nick så om nån känner igen mig får ni gärna berätta det för alla... Hur som. Jag jobbar som konsult på ett...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 214
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb http://www.city.se/nyheter/kravde-sex-pa-jobbet-atalas-for-ofredande/ Vad är acceptabelt anser ni?
Svar
15
· Visningar
2 397
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Har kommit in på naturvetenskapligt basår nu till hösten. Kalas tycker jag såklart, basåret ger mig ju platsgaranti till flera program...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: As_Vegas
·
Skola & Jobb Jag jobbar i en butik (kläder) och är anställd på ett visst antal timmar (ej heltid då ingen har heltidstjänst här) men jobbar i princip...
2
Svar
23
· Visningar
2 408
Skola & Jobb Om man inte kan ta sig till jobbet pga "Force majeure"; är normen då att man får lön, trots frånvaron? /hagel - som hoppas på uppehåll...
2
Svar
35
· Visningar
5 937
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp