Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Lång och läsvärd artikel om det 'parallell' samhälle som växer upp i vissa invandrartäta områden i Göteborg (och antar jag i andra... 2
Svar
31
· Visningar
2 497
Relationer Jag gifter mig om två veckor och känner lite stress över det här med morgongåvan. Traditionellt sett så är det ju något mannen ger till... 2
Svar
30
· Visningar
2 474
Hemmet Jag kommer att bli hembaserad i slutet av november, och har börjat planera hur jag ska inreda mitt kontor i ett hörn i vardagsrummet...
Svar
1
· Visningar
579
Hemmet Har snöat in på en hylla som jag ramlade över på nätet. Tror den kostade närmare 2000 kronor att köpa och det tyckte jag var lite väl...
Svar
12
· Visningar
1 829
Senast: Idas
·
Kropp & Själ Om man kliar bort en fästing så att hälften sitter kvar och det inte går att få grepp om den, kan man låta den delen sitta kvar? Kliar...
Svar
4
· Visningar
604
Senast: Wembley
·
Kropp & Själ Eller nåt. Jag har läst en del om alternativa (förmodligen jävligt hipster) sätt att begravas. Typ urnor som sen blir ett träd... 2
Svar
36
· Visningar
2 280
Senast: lady_vip
·
Äldre Idag börjar ju då Aurora... Jag bor - vad jag kan se - inte "mitt i smeten" men ändå rätt nära övningsområdet. Vi har t.ex. 10 mil till... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 714
Äldre Jag har ganska stora händer och fingrar, och älskar smycken och ringar. Nu har jag precis snubblat över en jättefin ring hos den lokala... 2
Svar
20
· Visningar
8 697
Senast: Blueberry
·
Äldre Jag och sambon åker till Sundsvall i helgen och tänkte bjuda ut hans farmor på restaurang. Sist åt vi på Rå vilket var väldigt gott :D...
Svar
12
· Visningar
719
Senast: Piek
·
Relationer Flertalet gånger när jag skriver till kompisar på facebook så struntar de i att svara? Varför gör man så? Antingen ser jag att de läst... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 928
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har en ny partner och har redan fått UVI :banghead: Har läst att det kan gå över när kroppen vant sig vid den nya, men med tanke på... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 192
Senast: Raderad medlem 68338
·
Tjatter nu har jag fått en idé! En ny typ av mataffär. En bar livs. Kunden kommer in och sätter sig i baren. Beställer drika och ger en lista... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 910
Senast: Mia_R
·
Samhälle Jag är faktiskt på allvar orolig över upptrappningen. både verbalt och i militär styrka- USA skickar just nu bombplan utanför Nordkorea...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: åke
·
Hemmet IKEA har ett erbjudande just nu på memory foam-bäddmadrasser och jag funderar på att slå till, men ni som har den typen av madrasser... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
31 721
Äldre Jag och min kära mor var på systembolaget och skulle handla häromdagen. Jag plockar på mig ett par flaskor vin i min korg och väl framme... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 780
Senast: A_NN_A
·
Samhälle tänk om man dom medborgare kunde välja att betala en skatt till ungdomsgårdar och musikskolor eller idrottsföreningar istället för... 2
Svar
23
· Visningar
1 850
Senast: Zewz
·
Äldre Jag söker ett tv-klipp från Sportspegel som är kanske 25 år gammalt. Finns det någon möjlighet att komma över det, och hur går jag i så...
Svar
4
· Visningar
270
Senast: coolia
·
Kropp & Själ Började som knottror på underarmarna på blåmärkena jag hade där men reflekterade inte så mycket över det. Sen började det klia lite men...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Ramona
·
Fritid Är det någon som har erfarenhet av iZettle? Nöjda? Fördelar/nackdelar? Hur dyrt blir det i sista ände?
Svar
15
· Visningar
1 100
Senast: AraSlei
·
Äldre Håller på att kolla på resor och funderar på hur lång tid som behövs för ett byte mellan två flighter. Det ena bytet blir troligen i...
Svar
16
· Visningar
2 426
Senast: Nizhoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka