Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Ni som har erfarenhet eller är kunniga inom området eller som vet ngn ni kan fråga. Vi bor i en klassisk mangårdsbyggnad och ska i...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har drabbats av en så ruskig kramp/sendrag i fötterna och funderar på vad det kan bero på. Först kom det i högerfoten när jag körde...
Svar
5
· Visningar
3 199
Äldre Lång historia kort. Sambons syskon lånade 100000 kronor för ungefär 6 år sen. Sambon tog ett lån åt syskonet. De skrev inget kontrakt...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: swemale
·
Äldre Nu har jag plöjt igenom ytterligare en TV-serie, och nu vet jag inte vad jag ska kolla på! Det jag vet är att jag vill kolla på något... 2
Svar
31
· Visningar
1 855
Senast: sillysinta
·
Äldre Fick precis en TV med inbyggd digitalbox av mamma och pappa. Måste skaffa bättre antenn, för den dåliga takantennen vi har blir det inte... 2
Svar
20
· Visningar
2 680
Kropp & Själ Hej alla! Försökte leta lite i trådarna men hittade ingenting som jag tyckte stämde in så bra på min fråga... Sååå.... Jag är just nu...
Svar
16
· Visningar
15 617
Senast: Joelina
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 752
Senast: Lobelia
·
Tjatter En sak jag funderat över är ordet/begreppet granne. Hur nära ska man bo förmatt räknas som granne? Är det olika om man bor i stan eller... 2
Svar
25
· Visningar
2 230
Senast: sjoberga
·
Äldre Har haft en mycket inspirerande helg med gott snack och trevligt sällskap. Och väldigt mycket blandade människor, vilket är jättekul när... 9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 525
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Det har ju blivit populärt hos alla frisörer jag varit hos på sista tiden. Verkat bra när de stylat tycker jag, så jag köpte en egen...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Jag var på jobbintervju igår och blev ombedd att maila referenser och löneanspråk (och en portfolio). Och nu säger alla olika så jag... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 950
Fritid Någon med erfarenhet av bensindriven jordborr till att sätta ned staketstolpar? Ska borren ha samma dimension som stolpen när man ska...
Svar
15
· Visningar
3 242
Senast: Cattis_E
·
Äldre Har "man" det? JA tycker jag. NEJ tycker min sambo. Vi kommer inte överens. Jag tänker helfigurspegel. Bara för att det säkert behövs... 2 3
Svar
57
· Visningar
3 670
Senast: Bison
·
Hemmet Vi ska byta bänkskivan i ett gammalt bondkök och sambon vill ha ekstav. Jag är mer tveksam eftersom golvet är av furu och det kanske ser...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: tott
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt i förväg för en eventuellt detaljerad beskrivning... :o För ett år sen lite drygt så gjorde jag en galloperation där hela...
Svar
5
· Visningar
1 652
Senast: skuggi
·
Kropp & Själ Jag har varit utan venlafaxin i helgen och har fruktansvärd yrsel och illamående pga detta. Finns det några sätt att lindra yrseln tills...
Svar
5
· Visningar
953
Relationer Män vill använda Dam-toaletten för att den är ren i motsats till Herr-toaletten som är smutsig. I förhållanden så är det nästan alltid... 2
Svar
24
· Visningar
2 232
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Eller välstrukturerad person? Jag behöver hjälp. Jag är förlamad av ångest o posten är inte öppnad på månader, jag ligger hjälplöst... 2
Svar
23
· Visningar
2 798
Senast: Hyacinth
·
Kropp & Själ Jag har diskuterat med barnmorska och kommit fram till att det egentligen finns tre alternativ för mig. P-stav, hormonspiral, eller... 2
Svar
23
· Visningar
4 592
Senast: sidensvans
·
Äldre Moral/listighets/strategiakuten! Behöver er input :) Saken är den att vi tittat på en bostad idag som även har en andra visning... 2
Svar
30
· Visningar
7 233
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka