Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Tjatter Häromdagen när jag städade skafferiet hittade jag en pulversoppa som gick ut 2011. Finns det någon på Buke som slår det? Det antar jag... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 607
Senast: Lenis
·
Trädgård & Växter Hur vinterförvarar man bäst äpplen när man inte har en jordkällare? Stallet håller sig runt 0-10 + hela vintern. Funderar på om det...
Svar
8
· Visningar
1 480
Äldre Jag har köpt ett par beiga skor med lite klack. Men vad kan jag ha till? Blåjeans? Svarta jeans? Och vad har jag för överdel? Vit tröja...
Svar
19
· Visningar
3 148
Senast: Brandgul
·
Äldre Efter många turer och ännu fler orsaker så har jag brutit upp från mina hemtrakter och flyttat till Skåne. Närmare bestämt några... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 870
Senast: Nafayette
·
Tjatter Skafferitråden fick mig att ta tag i och börja städa upp bland mina papper och pärmar. Nog för att mina lådor svämmar över av lösa...
Svar
15
· Visningar
813
Senast: nullo-modo
·
Äldre Någon här som har provat hårfärg utan massa kemikalier och gifter? Är gravid men är sugen på att färga håret då färgen är så dassig och...
Svar
16
· Visningar
2 359
Senast: Whisperia86
·
Tjatter Jag behöver numera hålla på min värdighet även när jag blir arg. Så jag måste låta bli att svära. Jag letar därför bra kraftuttryck att... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
12 135
Senast: Hussen
·
Kropp & Själ "Alldeles för många människor lever sin sista tid under vad som måste beskrivas som tortyr. Detta trots att behandlingsmetoder finns... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 820
Senast: hastflicka
·
Äldre Man blir ju så himla ledsen över alla våldtäktsrättegångar som inte leder någonstans pga brist på bevis. Och visst kan det vara svårt... 13 14 15
Svar
289
· Visningar
13 401
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Någon som har smakat det? Tycker idén med en egen etikett är kul och bra att det är KRAV. Men är rädd att det bara är en fiffig...
Svar
0
· Visningar
280
Senast: Nebraska
·
Kropp & Själ Går det att använda kondomer som varit ute (flera nätter) i minusgrader? Google ger inget bra svar :nailbiting:
Svar
3
· Visningar
1 886
Senast: Snubbelfot
·
Hemmet Fjäderstoppade kuddar är ju såååå skönt - för mig och för kvalstren men kanske inte för fåglarna. Syntetkuddarna hemma faller däremot...
Svar
9
· Visningar
1 349
Senast: Niyama
·
Äldre Vi brukar göra egen pizza hemma ibland och den blir jättegod - men jag saknar den där supertunna pizzabottnen man får på pizzeriorna... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 218
Senast: nickan1
·
Kropp & Själ Jag har hostat i princip varje dag i flera år, framförallt när det är lite kyligare ute. Små slemklumpar kommer upp ibland, för något år...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Philosophia
·
Hemmet jag har ju en nyborrad brunn. Nu väntar vintern och jag har en bit vattenledning som löper fritt i det betongutrymme i marken där det... 2
Svar
36
· Visningar
3 905
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Jag skulle gärna vilja komma igång och jogga/löpträna igen. Det finns ju jättebra appar och träningsprogram för detta, men vad jag... 2
Svar
26
· Visningar
1 914
Senast: Derivata
·
Äldre Vad tror ni? :) Oskadad & oöppnad vacumförpckning: 2
Svar
20
· Visningar
12 386
Senast: Blandrastik
·
Äldre Ja det vad som framfördes i dagens p1. Orsak? Ja, att de nytillkomna svenskarna får så låg pension. Men det är ju de själva som är...
Svar
10
· Visningar
881
Senast: As_Vegas
·
IT & mobiler Från en dag till en annan slutade mobila data att fungera på min telefon. Är det någon som har varit med om det (och kunde lösa...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: majola
·
Fritid Går det att göra något åt surt vatten i brunnen? PH 5.7 och dessutom väldigt mycket mangan. Det ska inte vara över 0.3 och vi har 0.9...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur