Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Som alla avelsnördar vet kan man hitta både en och annan godbit när man surfar runt på BLUP och ibland är man till och med så anal som... 2
Svar
24
· Visningar
3 617
Senast: Peak
·
  • Låst
Avel Jag älskar verkligen föl så nu vill jag se en massa bilder! :)
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Görel
·
Avel Nu är det dags! Ska äntligen börja mitt avelsliv. Har (ev pågång) ett selektionssto e: Weltman som är toppen i temperamentet och gång...
Svar
7
· Visningar
2 588
Senast: Miaa
·
Avel Det verkar vara full aktivtet här trots marknadsläget på hästmarknaden. Priserna rasar månad för månad känns det som är det någon som...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: wrangler
·
K
Avel Vi funderar på att köpa ett lettiskt halvblod, men undrar om det finns någon som vet lite mer om just den rasen - t.ex vad dom har för...
Svar
7
· Visningar
7 696
Senast: KRISTEL
·
Avel Undrar om det är tillåtet för en veterinär att inseminera på hemmaplan eller om man alltid måste åka in med stoet till en seminstation...
Svar
5
· Visningar
1 613
Senast: rebus
·
Avel Har ett sto efter Electro som jag funderar på att betäcka med Ravell 959 i år. Någon som vet något mer om honom än det man kan utläsa... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 827
Senast: aida
·
Avel Har någon hört talas om placentaomvridning? Hur löstes problemet (buköppning/annat) och hur snabbt gick det från symptom till...
Svar
17
· Visningar
1 777
Senast: Sickan
·
Avel Hej :) Är det någon som vet vart man kan hitta resultaten av de tyska 70-dagarsproven för 2011?
Svar
1
· Visningar
702
Senast: KickiH
·
Avel Är det någon som vet hur man gör så att man vaka över stoet via webb-kamera?
Svar
11
· Visningar
2 614
Senast: Grandezza
·
Avel Har en häst som fölade förra året (hos annan ägare). Jag upplever att hon är mjuk i bäcken(?)banden, tycker att jag tom kan se att hon...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: Sammet
·
  • Låst
Avel Kan ni skickar bilder på hingstar från bruksprov eller fin. jag gillar ser bilder:)
Svar
1
· Visningar
884
·
S
Avel Hur gammalt måste ett föl minst vara för att få visas på fölvisning?
Svar
2
· Visningar
912
·
  • Låst
Avel Är ju inte så många på buke som skriver om shetlandsponnyn. Jag som då älskar dessa små lurviga envisa ponnys vill ju läsa om fler...
Svar
1
· Visningar
1 150
·
Avel Hej, min ena kompis har tänkt skaffa en avelshäst och den visar sig vara frisk och så men har sadeltvång.alltså frågan är kan man rida...
Svar
1
· Visningar
1 086
·
Avel Jag undrar vilka rasförbund det finns som reggar korsningar, sk Part Bred, och hur det fungerar? Råkade på Svenska Welshponny &...
Svar
5
· Visningar
2 534
Senast: Asa_S
·
Avel Trots att många hästar har flera generationer bakom sig av OS-medaljörer så är det väldigt få hästar som kan gå svår hoppning. Var finns... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 307
Senast: Ramona
·
Avel Hejsan har ett sto som ska föla om två månader i mitten av maj då är det dags för henne att föla. Hon är mycket runt och det syns att...
Svar
6
· Visningar
4 742
Senast: annie_cool
·
Avel Jag letar och letar men går det att få på honom i år?
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: KickiH
·
Avel Ni som tagit föl, försäkrar ni stoet då hon är dräktig? Har köpt ett sto som troligtvis är dräktigt, hon har vanlig försäkring, inte...
Svar
13
· Visningar
1 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka